Carbon zadelpen kiezen.....
Hallo,
Ik heb behoorlijk lopen zoeken maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb een carbon Sensa Giulia Di2 met carbon velgen en hier zit een alu zadelpen in. Nu zegt iedereen tegen mij (en ik lees het ook in testen) dat een carbon zadelpen comfortabeler is. Nu weet ik dat zadelpen en stuur vaak sluitposten op fietsen zijn dus wil ik mijn zadelpen wel upgraden. (Sta ook open voor meer suggesties) Ik heb diverse webshops bekeken maar er zijn veel merken te koop voor heel uiteenlopende prijzen.... Iemand tips? Wat is goed, wat past goed bij mijn fiets en is het echt merkbaar comfortabeler?
Ik heb behoorlijk lopen zoeken maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb een carbon Sensa Giulia Di2 met carbon velgen en hier zit een alu zadelpen in. Nu zegt iedereen tegen mij (en ik lees het ook in testen) dat een carbon zadelpen comfortabeler is. Nu weet ik dat zadelpen en stuur vaak sluitposten op fietsen zijn dus wil ik mijn zadelpen wel upgraden. (Sta ook open voor meer suggesties) Ik heb diverse webshops bekeken maar er zijn veel merken te koop voor heel uiteenlopende prijzen.... Iemand tips? Wat is goed, wat past goed bij mijn fiets en is het echt merkbaar comfortabeler?
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
-
- Forum-lid
Syntace
Heeft geen setback toch? Zo nee, dan direct onbruikbaar voor 9 van de 10 fietsers.mnslingerland schreef:Syntace
Het verschil tussen een carbon zadelpen en een alu heb ik zelf nooit kunnen voelen, maar een carbon staat natuurlijk wel beter

-
- Forum-lid HC
Nou dat valt ook wel mee, misschien niet voor 2 van de 10 fietsers., naar 9 van de 10 is wat overdrevenhavana schreef:Heeft geen setback toch? Zo nee, dan direct onbruikbaar voor 9 van de 10 fietsers.mnslingerland schreef:Syntace
Het verschil tussen een carbon zadelpen en een alu heb ik zelf nooit kunnen voelen, maar een carbon staat natuurlijk wel beterEr zijn zoveel goede keuzes, zelf zou ik gaan voor een Ritchey zonder logo's.
Ik zelf zit met een setback van 92mm op een P6 en dat gaat prima. BBL 91cm, zadel arione en tundra braided
zowel op de MTB als racer.
De hiflex pen is wel een confort pennetje net als bv de cannondale save pennen en de canyon/ritcheys. Ik vind het na wat wennen super, maar de eerste keer is het net of je op een racefiets met vering achter rijd.
Het scheelt echt enorm, meerdan 2 bar uit je banden. Simpel mijn racer met p6 hiflex is confortabeler dan mijn mtb met normale P6. (racer op 8 bar, mtb op 3.5 op de weg)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jawel, een P6 heeft wel degelijk setback.havana schreef:Heeft geen setback toch? Zo nee, dan direct onbruikbaar voor 9 van de 10 fietsers.mnslingerland schreef:Syntace
Het verschil tussen een carbon zadelpen en een alu heb ik zelf nooit kunnen voelen, maar een carbon staat natuurlijk wel beterEr zijn zoveel goede keuzes, zelf zou ik gaan voor een Ritchey zonder logo's.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
milimetertje of 10 a 12.
Als je de setback niet nodig hebt en het geld koop je een P6, anders een ritchey wcs, die hebben ze ook in een confort model.
Als je de setback niet nodig hebt en het geld koop je een P6, anders een ritchey wcs, die hebben ze ook in een confort model.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Naar mijn aanvoelen is een pen comfortabelere door:
1. diameter
2. setback
3. materiaal.
Maar eerst en vooral: welk zadel heb je eigenlijk nu op de fiets?
1. diameter
2. setback
3. materiaal.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Inderdaad.amclassic-fan schreef:Maar niet de 20-25 mm die standaard is.
10 tot 15 mm.
Is een perfect alternatief als 0 mm te weinig en 25 mm te veel is.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Diameter hangt ook weer van de constructie af. Maar je mag aannemen hoe dikker hoe stijver, waar zijn anders de maten voor.....de zwarten schreef:Naar mijn aanvoelen is een pen comfortabelere door:
1. diameter
2. setback
3. materiaal.
Maar de constructie van de Hiflex is echt zo dat ie veert. dat moet je echt ervaren voordat je daar iets over kan zeggen.
de mate van veren hangt ook samen met hoe ver de pen uit je frame steekt.
Er rijden hier een hoop C,dale mannen daar hebbe dan hebben ze waarcshijnlijk een save zadelpen, die doet hetzelfde.
Ik denk dat als iedereen er op gaat rijden 90% nooit meer een andere pen koopt.
Als je de kans hebt probeer het dan een keer.
Zelf vind ik namelijk een wat harder en vlak zadel fijn zeker in combinatie met deze pen. Een zachter zadel vind ik gewoon niet prettig.
Ik vind nietdat je kan zeggen een zachter zadel bied meer comfort