thermobidon
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zijn er mensen met ervaringen met de isolerende thermobidons? Bijv van Camelbak (duur!) of Elite?
Die steenkoude slokken die je nu binnenkrijgt ontnemen je wel de zin om te drinken, terwijl dat bij 2-3 uur fietsen toch wel gewenst is.
Die steenkoude slokken die je nu binnenkrijgt ontnemen je wel de zin om te drinken, terwijl dat bij 2-3 uur fietsen toch wel gewenst is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
zoiets? http://www.polarbottle.com/polar-bottle ... insulated/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, maar liever iets wat ook in NL te krijgen is 
-
kilometervreter
- Forum-lid
Gewoon alleen de zak uit de camelbag vullen met water van een graad of 37 deze direct op het lichaam dragen en daaroverheen diverse lagen winddichte kleding. Blijft het water altijd op temperatuur. Hadden ze bij Dune niet van die pakken? Hoef je zelfs nooit meer bidons te vullen. Kun je ook proberen.
Of natuurlijk van die handwarmerzakjes in je bidon gooien.
Of natuurlijk van die handwarmerzakjes in je bidon gooien.
Ik denk dat Daniel zoiets bedoelt:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal ongetwijfeld werken, maar naar mijn smaak voor 2 -3 uur 's winters overbodig.
(van tevoren goed drinken en warm water meenemen voldoet voor mij eigenlijk prima; je zweet 's winters ook veel minder).
Tenzij mijn wenkbrouwen wit worden en er een ijspegeltje aan mijn neus hangt; maar dan hebben we een goede reden voor een bakkie halverwege (en kun je ook je bidon opnieuw vullen).
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal ongetwijfeld werken, maar naar mijn smaak voor 2 -3 uur 's winters overbodig.
(van tevoren goed drinken en warm water meenemen voldoet voor mij eigenlijk prima; je zweet 's winters ook veel minder).
Tenzij mijn wenkbrouwen wit worden en er een ijspegeltje aan mijn neus hangt; maar dan hebben we een goede reden voor een bakkie halverwege (en kun je ook je bidon opnieuw vullen).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goed drinken vooraf is garantie voor meerdere plasstops onderweg; niet fijn als je met een groep op pad bent.loos schreef: (van tevoren goed drinken en warm water meenemen voldoet voor mij eigenlijk prima; je zweet 's winters ook veel minder).
Afgelopen zaterdag was na 2 uur het water gewoon steenkoud, ondanks maximaal warm water uit de kraan bij vertrek (en vooraf nog met warm water omgespoeld).
Maar idd, dat soort types bidon bedoel ik wel ja.
Iets minder overkill (blijft tot 4 uur warm):
P.S.: ik ben licht geobsedeerd voor vochtgebrek en neem altijd vooraf 4 koppen thee, en hoef dan niet te stoppen onderweg (training?
)
(Inderdaad niet prettig, en in de winter al helemaal niet
)
P.S.: ik ben licht geobsedeerd voor vochtgebrek en neem altijd vooraf 4 koppen thee, en hoef dan niet te stoppen onderweg (training?
(Inderdaad niet prettig, en in de winter al helemaal niet
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan de verschillende bidons ook wel vinden, maar zijn er mensen die daadwerkelijk ervaring er mee hebben. Dat was meer de vraag.
-
mnslingerland
- Forum-lid
camelback:
na aanschaf en gebuik in VAE
In de hitte:(tot ambient van 43C): blijf aanzienlijk langer koel dan ongeisoleerde bidons. tot 2- 2.5 uur na vertrek nog lekker fris.
In koelte(tot ambient van -12C)
na emmigratie naar Alberta, Canada, bidons inmiddels 1-1.5 jr oud: kokend hete thee na 1.5-2 uur afgekoeld maar nog drinkbaar.
In hoeverre veroudering van de bidons meespeelt : geen idee, maar hier in de kou valt het tegen en is een koffiestop na ongeveer 50 km toch wenselijk.
Graag zou ik eens een alternatief naast de camelback proberen om te kijken of deze beter functioneren= isoleren.
Daniel, laat aub weten wat jouw ervaringen zijn
na aanschaf en gebuik in VAE
In de hitte:(tot ambient van 43C): blijf aanzienlijk langer koel dan ongeisoleerde bidons. tot 2- 2.5 uur na vertrek nog lekker fris.
In koelte(tot ambient van -12C)
na emmigratie naar Alberta, Canada, bidons inmiddels 1-1.5 jr oud: kokend hete thee na 1.5-2 uur afgekoeld maar nog drinkbaar.
In hoeverre veroudering van de bidons meespeelt : geen idee, maar hier in de kou valt het tegen en is een koffiestop na ongeveer 50 km toch wenselijk.
Graag zou ik eens een alternatief naast de camelback proberen om te kijken of deze beter functioneren= isoleren.
Daniel, laat aub weten wat jouw ervaringen zijn
Heb sinds kort een Nanogel bidon van Elite. Bevalt goed...houdt alles ruim 2 uur wel lekker warm bij de temperaturen die we tot nu toe hadden.
En is idd knijpbaar.....had ooit een metalen thermobidon maar die zuig je met elke slok vacuum...niet handig.
En is idd knijpbaar.....had ooit een metalen thermobidon maar die zuig je met elke slok vacuum...niet handig.