Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Colnago C59 of De Rosa King RS

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 18 okt 2012 21:39

Beste forumleden,

Ik heb een nieuw frame nodig ter vervanging van een Colnago M10.
Een bezoek aan BikeMotion heeft de keuze herleid tot een Colnago C59 of een De Rosa King RS.
De geometrie van een C59 is bijna perfekt voor mij. Op een De Rosa King RS moet ik 2cm dieper zitten (balhoofdsbuis is 2cm korter).
Ik vind de De Rosa het mooiste, maar ben bang om aan kwaliteit en handelbaarheid in te leveren t.o.v een Colnago.
Elk advies is welkom.

Groeten,
Yve

fransiscus40
Forum-lid

fransiscus40 18 okt 2012 21:58

Ik denk dat de verschillen in kwaliteit en handelbaarheid niet veel zullen verschillen. Wel of je er goed op zit en past.
Probeer een dealer te vinden die de De Rosa in de juiste maat heeft staan en dan meten. Je kunt uiteraard ook contact opnemen met de importeur van de De Rosa en vragen waar deze eventueel staat.

Je moet immers de fiets kopen waarvan je hart sneller van gaat kloppen mits deze goed zit. Altijd lastig , keuzes maken!!!!
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 okt 2012 22:02

Als mede Colnago rijder zeg ik: c59
Ik vind de frames van Derosa over het algemeen erg mooi maar ik heb nog nooit ervaren of gehoord dat de Carbon frames van Derosa echt erg goed zijn (behalve van verliefde Derosa eigenaren en je weet het, liefde maakt blind ;) )
Het is in mijn optiek een van die merken die de overstap van metaal naar carbon niet echt goed hebben verteerd.
De c59 is gewoon een heel goed frame, misschien niet het lichtste niet het stijfste maar fantastische mix tussen comfortabel en snel. Vooral met een traditionele geometrie is het echt een tijdloze schoonheid.
Campagnolo Ultra Dork

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 18 okt 2012 22:27

Mijn Colnago M10 stuurt inderdaad perfekt en dat gaat voor de C59 niet anders zijn.
Ik heb een klein frame nodig (colnago 50s of 53 traditioneel / King RS zou een size 60 zijn).
Mijn vrees is dat een C59 in zulke kleine maat wat te fijn gaat lijken. De King RS leunt qua vorm wat meer aan bij mijn M10 en die ziet er nog wel goed uit ondanks het kleine frame.

@ Ernie
Ik vind de De Rosa zo mooi dat ik ook een beetje verblind geraak.

Bedankt alvast voor de snelle reacties

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 okt 2012 23:01

De Derosa King is zeker een knappe fiets slecht zal ze (we zullen maar geen hij meer zeggen ;) ) zeker niet zijn.
De C59 in 53 traditioneel:
Afbeelding
Ik weet niet in hoeverre de kleine maat de looks beïnvloed. Het is in ieder geval zeker geen straf om uit deze twee belladonna's te mogen kiezen :!:
Campagnolo Ultra Dork

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 19 okt 2012 21:19

Mooie fiets Ernie. Een 53 traditioneel, lijkt inderdaad iets minder gedrongen dan een 50s.
Ik moet de geometrie tabellen eens grondig nakijken. Op een 53 traditioneel verlies ik 2cm zadelpenhoogte t.o.v een 50s.
Ahum, mijn vrouw kiest de Colnago.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 okt 2012 10:10

Niet de mijne hoor, te klein en te duur :( . Maar ik heb ooit een klein uurtje op een C59 gereden en dat was de beste fiets die ik ooit heb ervaren.
Ik had even een afbeelding gegoogeld om mij een voorstelling te kunnen maken van een kleine C59.
Campagnolo Ultra Dork

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 20 okt 2012 10:37

Ernie, de bestelling is geplaatst. Colnago C59 Team edition zwarte uitvoering.
Bedankt om te helpen kiezen.

Groeten en veel fietsplezier.

@ moderator 'topic mag dicht'.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 okt 2012 10:47

Welke van de twee je ook kiest je zal aan beide geen verkeerde keus doen.
Dat je handelbaarheid in moet leveren met DeRosa t.o.v. Colnago vermoed ik niet.

Ga je bij de Colnago nog spacers gebruiken? Je zegt namelijk dat je 2 cm dieper moet gaan zitten bij DeRosa, omdat de balhoofdbuis korter is.
Als deze 2 cm verschil is op te vangen met spacers is dit totaal geen probleem natuurlijk, met één conische spacer en een dunne spacer ben je er al in dat geval.

Uiterlijk zijn het 2 totaal verschillende fietsen totaal andere frame's, ook wat betreft kleurstelling. Dus als je de DeRosa op dit moment het mooist vind, is het nogal een overgang naar de C59
Als de geometrie zo dicht bij elkaar ligt, zou ik gaan wat ik gaan voor wat ik op dat moment echt de mooiste vind.

Doe je dat niet, blijf je toch altijd kijken naar dat andere merk, van had ik maar...........

Luxe probleem!!!

Edit: Ik ben net te laat met mijn reactie zie ik, ik hoop dan maar voor je dat ik geen gelijk krijg!!! ;)
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 20 okt 2012 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 okt 2012 10:48

Ik doe het topic nog even niet op slot, dan kan je foto's posten als je de fiets hebt ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fransiscus40
Forum-lid

fransiscus40 20 okt 2012 12:06

Ernie C. schreef:De Derosa King is zeker een knappe fiets slecht zal ze (we zullen maar geen hij meer zeggen ;) ) zeker niet zijn.
De C59 in 53 traditioneel:
Afbeelding
Ik weet niet in hoeverre de kleine maat de looks beïnvloed. Het is in ieder geval zeker geen straf om uit deze twee belladonna's te mogen kiezen :!:

Wat een plaatje..Dit is geen fiets meer maar Kunst.

Zou je deze in de kunsthal in Rotterdam kunnen neer zetten. daar hebben ze n.l. nog KUNST nodig :D
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 20 okt 2012 12:37

Ik kies de Colnago omdat ik hiervoor een colnago M10 had. De handelbaarheid is echt buitengewoon en dat wilde ik niet verliezen.
Ik gebruik 1cm spacer op de M10 dus op de De Rosa zouden dat er 3 worden, of dieper zitten.
Mijn FM verkoopt al meer dan 30jaar colnago en ik krijg meer dan uitstekende service van hem.
Kortom het is iets meer de keuze van het verstand dan van het hart. Het is toch een hele investering en dat wil ik een beetje veilig doen.

Plaats reactie