Het lijkt mij leuk om in de donkere en slecht weer periode wat uurtjes op een rollerbank te kunnen trainen voor de tv, dat je nog eens op je eigen fietsje zit in die donkere dagen en niet hoeft te wachten op dat ene windowtje mooi weer. Maar ik heb wel een heleboel vragen hierover:
1. Is het dat wel nuttig qua (duur)training voor een amateur zoals ik? Of zeggen jullie "op jouw niveau heb je daar toch niet echt wat aan, doe niet zo wannabe prof en ga lekker schaatsen of naar de sportschool"?
2. Ik lees hele tegenstrijdige berichten over hoe makkelijk/moeilijk het is om op zo'n ding te trainen. Website van verkoper; iedereen kan het en die beugel heb je eigenlijk niet nodig (waarom is ie er dan?) Weblog Marijn de Vries; je hebt wel even iets of iemand nodig om je vast te houden omdat je anders omstort. Ga ik mezelf zonder zo'n beugel de boekenkast in lanceren?
3. Gaat je laminaat er van naar de gallemiesen? Of kan je er een handdoek, kleedje of wat ook onderleggen? Of glijdt je dan met de hele zooi weg?
4. Kan iedere fiets erop? Ook mijn antieke kabouter Gitane?
5. Ik lees soms dat mensen het vervelend vinden hun fiets steeds weer los te maken, maar je fiets staat toch los? En die rollerbank kan je toch gewoon optillen en in de gangkast zetten? Of weegt hij 200 kg?
6. En welk type is dan het beste? Is het makkelijk in elkaar te zetten als je een Ikea kast in elkaar weet te krijgen?
Met excuses voor het Cro Magnon gehalte van sommige van mijn vragen en alvast met dank voor eventuele antwoorden.