Tour de France 2012
-
- Forum-lid HC
Ik weet het, een beetje vroeg want het parcours van 2011 is pas iets meer dan een week bekend. Maar toch in 2012 heb ik niet alleen het wk om de hoek maar ik kan ook 3 dagen, inclusief proloog naar de tour gaan kijken en elke avond gewoon naar huis.
klik
klik

-
- Forum-lid
Leuk, ik hoop dat het wat sfeervoller is dan de Giro start van een aantal jaren geleden. Want dat vond ik destijds een beetje een trieste bedoeling.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Het is toch al bij voorbaat een trieste bedoening als het in Luik is. Veel triestere steden dan Luik heb je niet in West-Europa...
Luik is toch ook eens verkozen tot lelijkste stad van Europa?:D
Overigens is dat ook weer een beetje overdreven, gezien sommige steden in Oost-Europa.
-
- Forum-lid
Mwah, ze doen in Luik wel ernstig hun best. Wat een vervallen bende is het daar. Misschien dat de tourstart er voor zorgt dat er hier en daar wat verf tegen een gebouw aan gaat?
-
- Forum-lid HC
Vind iedereen dat zo vies? vreemd, 'tis toch precies dezelfde kleur als 90% van de auto's wat men koopt.
(Alle gradaties tussen grijs en zwart als er maar niets van kleur inzit.)
(Alle gradaties tussen grijs en zwart als er maar niets van kleur inzit.)

Tja, maar sinds kort hebben ze wel dit: http://www.arcspace.com/architects/calatrava/liege/
alleen daarvoor wil je er heen, toch?
alleen daarvoor wil je er heen, toch?

Luik is verschrikkelijk arm. 40% van de beroepsbevolking is werkloos. De 60% die wel werkt bestaat voor een niet onaanzienlijk deel uit ambtenaren, mensen in de zorg en het onderwijs. Kortom, er wordt bijna geen cent verdiend in die stad. Hun Nederlandstalige landgenoten hebben doorgaans ook niet altijd de meeste lof voor hen. Je zal er maar wonen. Ik gun die gasten in Luik de start van de Tour de France (mooie taal!) echter van harte en hoop dat ze net zo massaal als dit jaar in Rotterdam op zullen komen. Ik zal er zeker bij zijn. 's-ochtends lekker fietsen en dan 's-middags naar de proloog. Leuk!
Camerig is prachtig!
. Hun Nederlandstalige landgenoten hebben doorgaans ook niet altijd de meeste lof voor hen. Je zal er maar wonen. [/quote]
Opletten met uitspraken betreffende de verhouding franstaligen/nederlandstaligen in deze woelige tijden, zeker als niet-belg.
Opletten met uitspraken betreffende de verhouding franstaligen/nederlandstaligen in deze woelige tijden, zeker als niet-belg.

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Gijs01 schreef:Luik is verschrikkelijk arm. 40% van de beroepsbevolking is werkloos. De 60% die wel werkt bestaat voor een niet onaanzienlijk deel uit ambtenaren, mensen in de zorg en het onderwijs. Kortom, er wordt bijna geen cent verdiend in die stad. Hun Nederlandstalige landgenoten hebben doorgaans ook niet altijd de meeste lof voor hen. Je zal er maar wonen. Ik gun die gasten in Luik de start van de Tour de France (mooie taal!) echter van harte en hoop dat ze net zo massaal als dit jaar in Rotterdam op zullen komen. Ik zal er zeker bij zijn. 's-ochtends lekker fietsen en dan 's-middags naar de proloog. Leuk!
Totale onzin. De werkloosheid in Luik is lang niet zo hoog . Er zijn wel enkele achtergestelde wijken in Luik waar de werkloosheid ongeveer 40% bedraagt.
Typisch is het nog maar eens binnenhalen van zo'n prestigeproject als de start van de Tour de France, ik denk dat er betere bestemmingen voor dat geld waren...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik ben één keer in Luik geweest en vond het eigenlijk wel een mooie stad. Mooie kerken en andere gebouwen en leuke smalle straatjes.
En dat terwijl het toen ook nog heel de dag regende.
Was vantevoren gewaarschuwd dat het een smerige en armoedige bende zou zijn maar het viel me enorm mee.
En dat terwijl het toen ook nog heel de dag regende.
Was vantevoren gewaarschuwd dat het een smerige en armoedige bende zou zijn maar het viel me enorm mee.