Ik ben Ger, 27 jaar en puur recreatief fietser. Tot enige tijd geleden spinde ik 1 tot 2 keer per week, maar sinds ik verhuisd ben én de tijden van de lessen aangepast zijn, is dat geen reële optie meer. Ik ben dus gestopt, en eigenlijk zint me dat niet.

Samen met een stel vrienden hebben we nu het plan opgepakt om met zijn allen te gaan fietsen. Niet op een spinningfiets, maar op een racefiets, buiten dus. Dan komen we nog ergens ook.

Nu heb ik al het een en ander nagezocht op internet over de aankoop van een fiets. Het duizelt me een beetje waar je allemaal op kan/moet letten. Laat ik voorop stellen: ik wil een goede fiets, maar wel tegen een redelijke prijs. We moeten eerst maar eens zien hoe lang we het daadwerkelijk vol gaan houden. Als het allemaal goed bevalt en we blijven met ons groepje (of iig het grootste deel ervan) lekker doorfietsen, dan kan er altijd nog geïnvesteerd worden in beter materiaal.
Ik kwam nu uit op deze fiets. Die ga ik natuurlijk niet via internet zomaar aanschaffen; de winkel is een kwartiertje rijden bij ons vandaan dus ik ga er sowieso langs om te kijken of het goed zit en om het af te laten stellen. Maar zo op het eerste (leken-)gezicht ziet het er goed uit: Aluminium frame, verkrijgbaar in de juiste framemaat, Shimano versnellingen. Dat het geen vering heeft deert me niet direct; in eerste instantie zullen we het toch behoorlijk simpel houden met veel vlakke ritten.
Maar zoals gezegd; na behoorlijk wat uurtje op internet weet ik het allemaal even niet meer. Hopelijk vind ik hier wat expert-meningen?