Ketting wil niet op kleinste kransje.
Heel raar, maar als ik mijn ketting compleet afschakel wil de ketting niet op de 12.
De volgende oorzaken kunnen het niet zijn:
Stelschroefjes: Die heb ik juist afgesteld en zelfs helemaal opengedraaid (probleem bleef)
Achterpad: Heb ik vorige week nog gericht.
Kabels: Binnen en buiten zojuist vervangen.
Ik heb het gevoel dat het aan de shifter ligt. Dat de shifter het laatste klikje te weinig kabel intrekt/loslaat.
Iemand een idee? Zit er misschien vuil in?
De volgende oorzaken kunnen het niet zijn:
Stelschroefjes: Die heb ik juist afgesteld en zelfs helemaal opengedraaid (probleem bleef)
Achterpad: Heb ik vorige week nog gericht.
Kabels: Binnen en buiten zojuist vervangen.
Ik heb het gevoel dat het aan de shifter ligt. Dat de shifter het laatste klikje te weinig kabel intrekt/loslaat.
Iemand een idee? Zit er misschien vuil in?
Voorheen Tommeke14
Als je de kabel volledig losmaakt en dan de AD met de hand naar binnen duwt en dan loslaat, gaat hij dan wel vanzelf naar het buitenste kransje?
-Indien nee en de stelschroefjes staan echt goed--> veer AD slap.
-Is het trouwens een oude AD of nieuwe?
-Deed hij het vroeger wel goed? (voor je alles veranderde)
-kan je de AD met het stelschroefje zo afstellen, dat het wieltje net niet precies onder, maar net buiten het kleinste kransje komt te liggen? Indien nee, dan kan je overwegen het veertje van het afstelschroefje iets in te korten, want dat weerhoudt dan de AD er van om ver genoeg naar buiten te komen.
-Indien nee en de stelschroefjes staan echt goed--> veer AD slap.
-Is het trouwens een oude AD of nieuwe?
-Deed hij het vroeger wel goed? (voor je alles veranderde)
-kan je de AD met het stelschroefje zo afstellen, dat het wieltje net niet precies onder, maar net buiten het kleinste kransje komt te liggen? Indien nee, dan kan je overwegen het veertje van het afstelschroefje iets in te korten, want dat weerhoudt dan de AD er van om ver genoeg naar buiten te komen.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Ja, dan lukt het wel.opafiets schreef:Je hebt de kabels wel vervangen, maar loopt deze wel soepel genoeg?
Als je een beetje aan de derrie trek gaat hij dan wel op t kleinste kransje?
Aan de stelschroeven ligt het niet, die heb ik goed afgesteld. Toen ik de achterpad een paar weken terug heb gericht heb ik alles afgesteld en deed alles het perfect.
Het is wel een iets oudere 6600 derailleur, misschien is de kracht uit de veer?
Voorheen Tommeke14
>Het is wel een iets oudere 6600 derailleur, misschien is de kracht uit de veer?
Als hij niet vanzelf naar het kleinste kransje gaat, maar wel met een beetje hulp, dan lijkt mij de veer het probleem.
Kan je niet even een andere AD proberen? Dan weet je het zeker.
Als ik mijn fiets weg zet, dan schakel ik altijd helemaal af om de veer van de AD zo veel mogelijk te ontlasten.
Als hij niet vanzelf naar het kleinste kransje gaat, maar wel met een beetje hulp, dan lijkt mij de veer het probleem.
Kan je niet even een andere AD proberen? Dan weet je het zeker.
Als ik mijn fiets weg zet, dan schakel ik altijd helemaal af om de veer van de AD zo veel mogelijk te ontlasten.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido