"Geweldige" Assos service
-
- Forum-lid HC
Net na 8 weken mijn 6 maanden oude Assos T FI.13_S5 koersbroek opgehaald. Voor de mensen die het niet weten dit is een broek van 219 Euro dus daar mag je wat van verwachten. Na 4 maanden begon aan de zijkant het stof (lycra) kapot te gaan, het leek wel of er een soort lijm uit het stof wegsmolt. Voor mij een reden om de broek op te sturen voor garantie ook omdat ik overal hoor hoe goed de service en garantie van Assos is.
Ik moet er even bij vermelden dat ik nog 6 andere Assos broeken heb die tussen de 1 en 7 jaar oud zijn en waar (behalve soms wat vale kleur en een witte die wat moeilijk schoon te krijgen is) eigenlijk helemaal niet mee aan de hand is. Deze broeken zijn wel allemaal veel goedkoper . Daarnaast heb ik diverse shirts, jackets en zo een beetje alles wat je kan verzinnen van Assos bij elkaar ter waarde van een Pinarello Dogma.
Ik heb in de afgelopen 6 weken meerdere keren geïnformeerd waar mijn broek bleef en na weken van complete stilte kreeg ik uiteindelijk ze vandaag terug, er was helemaal niets aan gedaan maar ik kreeg wel een brief erbij.
In deze brief stond dat de kwaliteit van de stof normaal gesproken niet achteruit gaat. Maar toch was dit geen fabricage fout en geen garantie geval. Volgens Assos kan de stof van de broek namelijk "verslechteren door sommige types van menselijk zweet". Een heel erg onbevredigend bericht met name omdat alle andere Assos kleding daar blijkbaar geen last van heeft na jaren gebruik en deze broek na 4 maanden en misschien 5, maximaal 10 keer gedragen te zijn geweest.
Er stond het advies bij dat ik de broek na het fietsen altijd onmiddellijk moet uitspoelen en wassen met Assos Cleanser, iets wat ik altijd al doe.
Mijn grootste frustratie is niet dat het geen garantie is maar het feit dat ze het gewoon niet repareren (ook niet tegen betaling) of eventueel een andere broek aanbieden met een coulance regeling. Je hebt gewoon een peperdure sportbroek die blijkbaar niet tegen zweet kan.
Ik moet er even bij vermelden dat ik nog 6 andere Assos broeken heb die tussen de 1 en 7 jaar oud zijn en waar (behalve soms wat vale kleur en een witte die wat moeilijk schoon te krijgen is) eigenlijk helemaal niet mee aan de hand is. Deze broeken zijn wel allemaal veel goedkoper . Daarnaast heb ik diverse shirts, jackets en zo een beetje alles wat je kan verzinnen van Assos bij elkaar ter waarde van een Pinarello Dogma.
Ik heb in de afgelopen 6 weken meerdere keren geïnformeerd waar mijn broek bleef en na weken van complete stilte kreeg ik uiteindelijk ze vandaag terug, er was helemaal niets aan gedaan maar ik kreeg wel een brief erbij.
In deze brief stond dat de kwaliteit van de stof normaal gesproken niet achteruit gaat. Maar toch was dit geen fabricage fout en geen garantie geval. Volgens Assos kan de stof van de broek namelijk "verslechteren door sommige types van menselijk zweet". Een heel erg onbevredigend bericht met name omdat alle andere Assos kleding daar blijkbaar geen last van heeft na jaren gebruik en deze broek na 4 maanden en misschien 5, maximaal 10 keer gedragen te zijn geweest.
Er stond het advies bij dat ik de broek na het fietsen altijd onmiddellijk moet uitspoelen en wassen met Assos Cleanser, iets wat ik altijd al doe.
Mijn grootste frustratie is niet dat het geen garantie is maar het feit dat ze het gewoon niet repareren (ook niet tegen betaling) of eventueel een andere broek aanbieden met een coulance regeling. Je hebt gewoon een peperdure sportbroek die blijkbaar niet tegen zweet kan.

Assosiaal!
Enerzijds wel begrijpelijk wanneer ze kilometers van die stof verwerken en er juist bij die ene meter van jou broek er iets vreemds gebeurd met de stof.
Fabricagefout kan een fout in het weven zijn, foutieve stiksels...noem maar op.
Anderzijds hadden ze je wellicht wat tegemoet kunnen komen.
Enerzijds wel begrijpelijk wanneer ze kilometers van die stof verwerken en er juist bij die ene meter van jou broek er iets vreemds gebeurd met de stof.
Fabricagefout kan een fout in het weven zijn, foutieve stiksels...noem maar op.
Anderzijds hadden ze je wellicht wat tegemoet kunnen komen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dezelfde broek via Trentinobikewear en daar ging binnen 2 mnd de binnenkant kapot. Kwam gewoon een gat in mijn lies. Broek opgestuurd, direct antwoord en binnen een week nieuw. Volgems trentino overduidelijk garantie, perfect opgelost!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
@ts ik zou er mee naar de winkel teruggaan. Laat hen het oplossen.. Zij hebben je de broek verkocht.

De vermeende service was ook voor mij een extra reden om assos te kopen. Tot ik 't ook op een dag nodig had en ze niet thuis gaven. Kon wel voor de helft een nieuwe krijgen. Gelukkig maakten ze m'n spullen kwijt op hun kantoor en gingen ze me alsnog nieuw spul sturen. Echter vanaf dat moment + hun prijspolitiek (kartel vorming) die me niet aanstaat, nooit meer assos gekocht (zo wie zo uitsluitend in de uitverkoop aan max 50%). Vervolgens bleek dat Castelli me stukken beter zit en niet zo idioot duur is en regelmatig met een leuk aanbiedingkje te vinden is.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid HC
Daar kwam ik net vandaan! Ik werd wel geholpen door iemand die normaal niet van de service afseling is, maar ik moet binnenkort toch nog terug voor mijn powertap reparatie waar ik al 10 weken op wacht.hendrikjan schreef:@ts ik zou er mee naar de winkel teruggaan. Laat hen het oplossen.. Zij hebben je de broek verkocht.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Je vraagt je bijna af of die winkel ook wel voldoende z'n best doet?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Ik ben ook gestopt met dit merk. Heb een broek of 8 en diverse shirts en jacks. Zemen laten los, ritsen gaan kapot, elastieken worden snel slecht etc. (ik ben een typetje wat zuinig is op z'n spullen).
Als ze de prijzen halveren ga ik wel weer eens kijken.
Ben een stuk enthousiaster over Core Bikewear. Prijs/pretverhouding is daarbij beter.
Als ze de prijzen halveren ga ik wel weer eens kijken.
Ben een stuk enthousiaster over Core Bikewear. Prijs/pretverhouding is daarbij beter.
Grootste bezwaar van Assos bibs vind ik dat ze niet zwart blijven. Niet normaal in welk tempo ze vaal worden. En ze geven het zelf gewoon toe, maar doen er niets aan, terwijl andere merken (van goedkoop tot duurder) moeiteloos kleding maken dat zwart blijft.
De pasvorm en zeem vind ik dan weer super voor mij.
+1, bij mij ook het geval vind ik eigenlijk niet horen voor dit geld. Mijn Rapha broek heeft dit niet en zit overigens nog net iets beter, en als je slim shopt ben je evenveel kwijt.litespeed schreef:Grootste bezwaar van Assos bibs vind ik dat ze niet zwart blijven. Niet normaal in welk tempo ze vaal worden. En ze geven het zelf gewoon toe, maar doen er niets aan, terwijl andere merken (van goedkoop tot duurder) moeiteloos kleding maken dat zwart blijft.
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
Zoals al gezegd, ik heb het (nog) niet met de service medewerker besproken, het is niet wat ik gewend ben.daniel1975 schreef:Je vraagt je bijna af of die winkel ook wel voldoende z'n best doet?

Dat zou ik zeker doen. Was het niet zo dat een defect binnen de 6 maanden de bewijslast bij de verkopende partij ligt? Zowiezo is de winkel degene die je garantie zou moeten verlenen, daar heb je immers een koopovereenkomst mee. Hoe zij het oplossen met Assos is niet jouw probleem. Maar deze strategie, je verschuilen achter je leverancier, is schering en inslag in de consumentenmarkt.ericpeters schreef:Zoals al gezegd, ik heb het (nog) niet met de service medewerker besproken, het is niet wat ik gewend ben.daniel1975 schreef:Je vraagt je bijna af of die winkel ook wel voldoende z'n best doet?