Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
xytras
- Forum-lid
xytras
28 aug 2012 10:14
Fietsvrienden, ik geraak er zelf niet aan uit. Onlangs kreeg ik uit garantie een setje ffwd f6r met dt naven uit garantie. Nu twijfel ik om deze te verkopen en me een alomgeprezen setje assaults aan te schaffen voor bandjes. Mss even kort te situatie schetsen. In mijn s2 ziten de ffwd's, in mijn canyon ultimate zitten lw. Mocht ik de ffwd's verkopen, dan gaan de lw in mijn s2 en de assaults in mijn ultimate. Net daar raak ik nu niet aan uit. De ffwd's zijn vermoedelijk meer aero dan de lw en passen daardoor beter in de s2. De ultimate is lichter en daarin passen de lw dan beter. Waarom de optie tot assaults? Prima, lekker smoelende carbonwielen voor bandjes. Mss dat de naaf van de assaults iets minder is dan de geprezen dt 240 die in mijn ffwd's zitten. Een derde setje erbij, zou leuk zijn, maar dan slaat de wederhelft me vermoedelijk verrot.

Kortom de keuze is moeilijk en is mss zelfs heel,persoonlijk maar toch wil ik eens polsen wat de medefietsers zouden verkizen. Dus, shoot! Tegn het einde van de week moet ik hierover beslissen. Bij Kuiper zal wellicht een belletje rinkelen.

-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
28 aug 2012 14:09
Dus je hebt nu alleen carbon tubualrs? Een set Lightweight en een set FFWD? De FFWD zijn nieuw ivm garantie en die wil je verkopen zodat je carbon clinchers kunt kopen. Zeg ik het zo goed?
Als je de FFWD KUNT verkopen, dan zou ik het doen. Het is wel handig (vind ik zelf) om een set carbon tubulars te hebben en een set carbon clinchers.

Of dit dan de Reynolds assault clinchers zouden moeten zijn, is een persoonlijke keuze. Ik zou de Reynolds Assaults 2012 model zeker ook overwegen.
Heb je daarnaast toch nog een licht en stijf Alu setje nodig voor slecht weer en rijden in de bergen. Je hebt dus sowieso drie wielsets nodig.

Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
28 aug 2012 16:29
Ik persoonlijk zou een lichtgewicht alu clinchers in jou geval aanschaffen. Daar in geval van regenachtig weer je dan fatsoenlijk kunt remmen, ik heb zelf ook 2x full carbon wielen maar als het regenachtig is neem ik mijn Shamal's.
Suc6.
YFood !!!
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
28 aug 2012 16:55
@Csteenbe: Deel ook jouw mening. Als je carbon wielen rijdt, moet je eigenlijk ook een Alu wielset ernaast houden voor slecht weer. Even off-topic. als jij je shamals steekt in plaatst van je carbon wielen, wissel je dan alleen remblokken of wissel je complete remblokhouder met remblokken?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
28 aug 2012 17:21
@boswielrenner; ben lui, dus remblokhouder heb 4 setjes, 2 met Campa Carbon icm met LW remblokken en 2 voor Alu met Campa remblokken voor Alu.
LW remblokken remmen iets harder, die gebruik ik voor voor achter heb ik de Campa voor carbon doseren iets beter.
Wisselen doe ik eigenlijk ook weinig daar ik dan een andere fiets neem daar ik zoals eerder al gezegd lui ben

YFood !!!
-
xytras
- Forum-lid
xytras
28 aug 2012 19:34
boswielrenner schreef:Dus je hebt nu alleen carbon tubualrs? Een set Lightweight en een set FFWD? De FFWD zijn nieuw ivm garantie en die wil je verkopen zodat je carbon clinchers kunt kopen. Zeg ik het zo goed?
Als je de FFWD KUNT verkopen, dan zou ik het doen. Het is wel handig (vind ik zelf) om een set carbon tubulars te hebben en een set carbon clinchers.

Of dit dan de Reynolds assault clinchers zouden moeten zijn, is een persoonlijke keuze. Ik zou de Reynolds Assaults 2012 model zeker ook overwegen.
Heb je daarnaast toch nog een licht en stijf Alu setje nodig voor slecht weer en rijden in de bergen. Je hebt dus sowieso drie wielsets nodig.

Yep, enkel carbon tubulars. Vandaar dat ik eigenlijk ook een setje clinchers wil, doch dat maakt een fiets wel wat zwaarder natuurlijk

Dat derde wielsetje, een alu clincher dan, zal er nu zeker nog niet komen. Daar zou ik voor eurus, shamal of racing 1 of zero opteren, al dan niet tweedehands.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
28 aug 2012 21:14
Is dat echt zoveel zwaarder voor draadbanden? Een setje reynolds 46 met een paar lichte naven zit onder de 1500 grammen.
Waarom overweeg je die niet, die staan ook nog eens superdik, assault ook wel daar niet van.
Sowieso vind ik persoonlijk reynolds de mooiste wielen op dit moment en natuurlijk de ritchey,s maarja dat zijn dezelfde
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
28 aug 2012 21:19
De DV46UL Clincher kosten wel een paar stuivers meer, wel mooi dat wel

YFood !!!
-
xytras
- Forum-lid
xytras
28 aug 2012 21:46
wasbeer2006 schreef:Is dat echt zoveel zwaarder voor draadbanden? Een setje reynolds 46 met een paar lichte naven zit onder de 1500 grammen.
Waarom overweeg je die niet, die staan ook nog eens superdik, assault ook wel daar niet van.
Sowieso vind ik persoonlijk reynolds de mooiste wielen op dit moment en natuurlijk de ritchey,s maarja dat zijn dezelfde
Ik zou uiteraard de decals van de assaults verwijderen, want die trekken op niets. De 46 zijn idd te duur. Heb ook al gehoord dat het opgegeven gewicht voor de 46's van geen kanten klopt. Lees: hoger gewicht.
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
28 aug 2012 21:50
Naven zijn natuurlijk ook een pak beter van de DV46, maar je moet het voor over hebben.
YFood !!!
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
28 aug 2012 21:59
Of een setje laten spaken door een bekende wielbouwer.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
29 aug 2012 13:11
xytras schreef:wasbeer2006 schreef:Is dat echt zoveel zwaarder voor draadbanden? Een setje reynolds 46 met een paar lichte naven zit onder de 1500 grammen.
Ik zou uiteraard de decals van de assaults verwijderen, want die trekken op niets. De 46 zijn idd te duur. Heb ook al gehoord dat het opgegeven gewicht voor de 46's van geen kanten klopt. Lees: hoger gewicht.
In de laatste fiets staan ze als lichtste hoge wielen getest inclusief snelspanners, dat is met de standaard naaf als je ze bv met lichtere naven laat spaken kom je echt onder de 1500 gram.
Je bent wel 1500 euro kwijt, maar gezien jouw collectie dacht ik dat het bij jouw niet zo om geld ging