Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 aug 2012 16:55

Volgens mij nog geen topic hiervoor (behalve een top 3 van wie 'm gaat winnen?).

Er zijn dit seizoen heel veel renners die hier het seizoen nog kleur willen gaan geven: Contador, Froome, Mollema, Gesink, Gilbert misschien ook.

De ploegentijdrit was spannend begreep ik (zelf niet gezien). De sprint van Degenkolb in etappe 1 was mooi voor Argos-Shimano en Valverde won gisteren nipt van Rodriguez.

Mollema start goed in het klassement.

Wat gaat het worden?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 aug 2012 17:04

Nou, het spel is alweer op de wagen, valpartij met o.a. Valverde. Sky trekt vol door, die maken vrienden in het peloton. Ben benieuwd wie de Raborenner is die er ook bij lag. Mollema wordt genoemd.
Om criticasters voor te zijn, Raborenner reed voorin het peloton toen hij viel.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 aug 2012 18:06

1 Joaquim Rodriguez Oliver (Spa) Katusha Team 13:18:45
2 Christopher Froome (GBr) Sky Procycling 0:00:01
3 Alberto Contador Velasco (Spa) Saxo Bank - Tinkoff Bank 0:00:05
4 Bauke Mollema (Ned) Rabobank Cycling Team 0:00:09
5 Robert Gesink (Ned) Rabobank Cycling Team
6 Rigoberto Uran Uran (Col) Sky Procycling 0:00:11
7 Daniel Moreno Fernandez (Spa) Katusha Team 0:00:14
8 Nicolas Roche (Irl) AG2R La Mondiale 0:00:24
9 Laurens Ten Dam (Ned) Rabobank Cycling Team 0:00:46
10 Juan Jose Cobo Acebo (Spa) Movistar Team 0:00:47

Hoelang is het geleden dat na twee bergritten drie Nederlanders in de top 10 van een grote ronde stonden? En kunnen er - nu de rabokopmannen niet bij de valpartij betrokken waren - ook eens complimenten af of is het nog altijd "not done" om je publiekelijk positief uit te laten over Gesink en Mollema?
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 21 aug 2012 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38292
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2012 18:23

uninvitedguest schreef:Nou, het spel is alweer op de wagen, valpartij met o.a. Valverde. Sky trekt vol door, die maken vrienden in het peloton. Ben benieuwd wie de Raborenner is die er ook bij lag. Mollema wordt genoemd.
Om criticasters voor te zijn, Raborenner reed voorin het peloton toen hij viel.
Ik voorzie een storm van kritiek op Valverde ;)

Maar erg knap van de Rabo mannen, benieuwd of ze dit vol kunnen houden.
Less is bore

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 21 aug 2012 18:42

De zeges in een klassieker, een world tour ronde, een Nederlandse klassieker en de prestaties in de Vuelta bieden kennelijk geen stof tot discussiëren..
Het wordt tijd dat er weer eens een Rabo valt, dan is het hier een stuk "gezelliger"
Laatst gewijzigd door fredhhw op 21 aug 2012 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

pluisje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:39

pluisje 21 aug 2012 18:43

timo2.0 schreef:1 Joaquim Rodriguez Oliver (Spa) Katusha Team 13:18:45
2 Christopher Froome (GBr) Sky Procycling 0:00:01
3 Alberto Contador Velasco (Spa) Saxo Bank - Tinkoff Bank 0:00:05
4 Bauke Mollema (Ned) Rabobank Cycling Team 0:00:09
5 Robert Gesink (Ned) Rabobank Cycling Team
6 Rigoberto Uran Uran (Col) Sky Procycling 0:00:11
7 Daniel Moreno Fernandez (Spa) Katusha Team 0:00:14
8 Nicolas Roche (Irl) AG2R La Mondiale 0:00:24
9 Laurens Ten Dam (Ned) Rabobank Cycling Team 0:00:46
10 Juan Jose Cobo Acebo (Spa) Movistar Team 0:00:47

Hoelang is het geleden dat na twee bergritten drie Nederlanders in de top 10 van een grote ronde stonden? En kunnen er - nu de rabokopmannen niet bij de valpartij betrokken waren - ook eens complimenten af of is het nog altijd "not done" om je publiekelijk positief uit te laten over Gesink en Mollema?
Nou in mijn ogen is het toch een bepaald soort mens wat altijd maar een mening heeft als het niet loopt (om wat voor reden dan ook) bij de nederlandse renners. En als het goed loopt dan hoor je ze niet, omdat dat niet in hun aard ligt om positief te reageren. Al generaliseer ik nu wel een beetje natuurlijk ;)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 aug 2012 19:00

pluisje schreef: Al generaliseer ik nu wel een beetje natuurlijk ;)
Daar zijn er hier op dit forum meer van...

Gesink muist vandaag toch maar mooi mee naar plek 5.

De klim was niet al te lastig, maar er stond wel veel wind aan de meet.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 aug 2012 19:08

Drie Nederlanders in de top 10, wat een weelde. Als de mannen dit weten vol te houden kan het een geweldige Vuelta worden. Ten Dam weet zich ook meestal wel goed te houden in een grote ronde, ook in de laatste week. Dit kan wel eens een mooie ronde worden, zeker als ik lees dat Mollema en Gesink zich niet echt in hoefden te spannen. Verschillen zijn klein en tussen Logrono en Madrid is nog van alles mogelijk.
Vamos Rabo!
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 21 aug 2012 19:25

Wat een Vuelta!
Tot nu toe erg vermakelijk.
Het is nu al spannend in elke etappe en zo hoort het ook.
En een duimpje omhoog voor de Nederlanders.
Mooi om weer te zien dat ze met de besten mee omhoog gaan.
Ik ga morgen zeker weer kijken.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 21 aug 2012 19:27

Goed om te zien dat er vandaag eens wordt doorgereden na een valpartij. Ik erger me blauw aan die mafketels die de benen dan stil houden. Net zoals je bij schaatsen niet op de baan moet gaan liggen, moet je bij deze sport op de fiets blijven zitten.
En inderdaad: de Nederlanders doen goed mee. Ze gaan geen grote ronde winnen, maar ze doen goed mee.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 21 aug 2012 21:46

uninvitedguest schreef:Nou, het spel is alweer op de wagen, valpartij met o.a. Valverde. Sky trekt vol door, die maken vrienden in het peloton. Ben benieuwd wie de Raborenner is die er ook bij lag. Mollema wordt genoemd.
Om criticasters voor te zijn, Raborenner reed voorin het peloton toen hij viel.
Movistar had dit aan zien kunnen komen. Niet de valpartij, maar dat er wordt doorgereden nadat één van hen op de grond lag. Afgelopen Parijs-Nice haalde ze namelijk het zelfde kunstje uit, toen onder andere Leipheimer op de grond zat.
Ik vind het niet echt van respect getuigen dat er zo hard wordt doorgereden na een valpartij, ongeacht wie er bij ligt. Het wordt zo ondertussen bijna onmogelijk om nog op een 'goede' plek in het peloton te zitten. Juist dit soort geintjes van Sky wordt het in het peloton niet heel veel vriendelijker en wordt het alleen maar gevaarlijker. Uiteindelijk hebben de renners hun eigen veiligheid voor een groot deel aan zichzelf en zijn collega's te danken.

Goed om te zien dat de Nederlanders lekker mee kunnen. Laten we hopen dat zij in ieder geval van valpartijen gevrijwaard blijven. Misschien kunnen ze nog wat leuks laten zien.

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 22 aug 2012 03:27

Ziegler schreef:Goed om te zien dat er vandaag eens wordt doorgereden na een valpartij. Ik erger me blauw aan die mafketels die de benen dan stil houden. Net zoals je bij schaatsen niet op de baan moet gaan liggen, moet je bij deze sport op de fiets blijven zitten.
En inderdaad: de Nederlanders doen goed mee. Ze gaan geen grote ronde winnen, maar ze doen goed mee.

beetje jammer alleen dat Sky de valpartij zelf veroorzaakte toen ze het op de kant gooide.
Stannard en nog een Sky renner.

Plaats reactie