Dag allemaal, na nu bijna anderhalf jaar op een Giant TCR 105 5700 gereden te hebben is het tijd voor wat nieuws. Ik heb de smaak van het wielrennen goed te pakken gekregen en zie dat ik ook meer dan goed met de rest mee kan. Mede hierom en met het oog gericht op de toekomst ben ik van plan een nieuwe racefiets aan te gaan schaffen. M'n budget is maximaal 3800,- euro. Minimale eis is Shimano Ultegra Di2, SRAM zelfde level idem. carbon frame, fiets rijklaar maximaal 8kg zwaar,
Wat kunnen jullie uit ervaring of via dit forum mij -zegmaar- aan raden om is verder naar te kijken.
Zelf heb ik al gekeken naar de ISAAC Meson die ik zelf èrg mooi vind.
Tijd voor wat nieuws :-)
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Je wil bijna 4000 pop tegen een fiets aan smijten en weet alleen dat je tenminste Ultegra wil??
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mijn fiets, een Red Bull pro sl, kostte me nog geen 1500 euro, heeft een Ultegra groep, en weegt onder de 8 kg.
Voor het door jouw genoemde bedrag kun je bijna alles kopen wat je wilt, behalve als je erg gevoelig bent voor de mooie marketingpraatjes van de "topmerken".
Voor het door jouw genoemde bedrag kun je bijna alles kopen wat je wilt, behalve als je erg gevoelig bent voor de mooie marketingpraatjes van de "topmerken".
Met alle respect, maar ik snap dit soort topic echt niet. Wat moeten we hier nu mee? Lukraak met merken en types gaan smijten zonder dat we enige info over geometrie hebben?
Zet wat merken en types op een rij die je mooi vindt. Vergelijk de geo met je huidige setup en dan strepen maar.
Advies voor een nieuwe fiets is zo persoonlijk dat er zonder zeer gedetailleerde info van jouw kant nauwelijks een goed advies gegeven kan worden.
Zet wat merken en types op een rij die je mooi vindt. Vergelijk de geo met je huidige setup en dan strepen maar.
Advies voor een nieuwe fiets is zo persoonlijk dat er zonder zeer gedetailleerde info van jouw kant nauwelijks een goed advies gegeven kan worden.
hoe lang ben je? Ik was laatst ergens waar ik deze in 60 cm voor ongeveer 3000 kon krijgen..
http://www.bianchi.com/Nl/Bikes/Bikes_D ... ster=65060" onclick="window.open(this.href);return false; (EDIT: ik had per abuis de link naar de Oltre geplaatst maar moest de Sempre zijn....)
Het liep alleen spaak omdat ik geen 3000 euro had
.....
Anders een stevens stratos met Di2, Canyon heeft ook heel veel fiets voor dat budget. Je zou natuurlijk ook een fiets met "gewoon" ultegra kunnen kopen en de rest van je geld in een dikke wielset steken.
http://www.bianchi.com/Nl/Bikes/Bikes_D ... ster=65060" onclick="window.open(this.href);return false; (EDIT: ik had per abuis de link naar de Oltre geplaatst maar moest de Sempre zijn....)
Het liep alleen spaak omdat ik geen 3000 euro had
Anders een stevens stratos met Di2, Canyon heeft ook heel veel fiets voor dat budget. Je zou natuurlijk ook een fiets met "gewoon" ultegra kunnen kopen en de rest van je geld in een dikke wielset steken.
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.