Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1e racefiets aanschaffen

Nickrsd
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:21

Nickrsd 19 jul 2012 18:28

Goededag,

Mijn naam ik Nick, 26 jaar wonend in Brabant.
Ik ben van plan om mijn eerste racefiets aan te schaffen.
Naar wat research op het net, naar 3 lokale fietswinkels gestapt. om te kijken wat hun te bieden hebben.
Mijn gegevens: 26 jaar, 73 kg. 1.76 lang en BBL is 80/81 cm. Gegeven framemaat op internet +/- 53 cm.

Heb mijn oog laten vallen bij een Bianchi Impulso http://www.bimici.nl/Webwinkel-Product- ... riple.html
De maat die ze mij adviseren is een 53cm. Heb erop gezeten en het zat lekker. Ook een kleiner en groter formaat geprobeerd. maar de 53 heeft voorkeur. miss de 55cm kan ook.

Het zal mijn eerste fiets zijn, en wil dus niet meteen het duurtste/beste aanschaffen. Deze fiets staat te kop voor €1119,00.
Is het een goede keuze? of zijn er andere/betere fietsen..? rond die prijs?

Graag jullie mening

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 19 jul 2012 19:03

Hoi Nick,

De Bianchi is een hele mooie fiets. Maar voor italiaanse passie moet je betalen en in die prijsklasse zijn er fietsen met betere afmontage te koop, maar misschien wel ten koste van uitstraling wat de Bianchi zondermeer heeft.
De Bianchi heeft een C2C frame wat een wat meer comfotabelere zitpositie heeft. Voor alternatieven Google eens naar Bulls Desert Falcon / Harrier, Giant Defy, Cannondale CAAD 8, Specialized Secteur, Cube Peloton. Ik zou minimaal voor een Tiagra afmontage gaan maar voor jou budget is 105 ook goed mogelijk. Hou wel rekening met het feit dat je voor kleding, schoeisel, helm, pedalen ook snel een paar honderd euro kwijt ben.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Nickrsd
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:21

Nickrsd 19 jul 2012 19:17

Hey,

Het aanschaffen van fietskledij is niet meer nodig, dat heb ik al aangeschaft met het mountainbiken. Ik wil ook tevens starten met spd pedalen en mn huidige schoesel. Kan ik later altijd voor het andere kliksysteem kiezen.
Wat ik nu wel zie.. de c2c frame, is iets wat ik graag lijkt. ik zoek een fiets waar ik comfort op heb. Maar voor ita passie betaal je dus? ik zat eerst naar een Colnago Move te kijken,maar die tiagra en dan 1050€.
De bianchi hierboven is 105 en 1100€. Dus dat vond ik een veel mooiere prijs. Ik heb een zwakte voor mooie frames. Zat ook heel ff te kijken naar een trek, maar dat traditionele frame staat me niet aan.

Wat is nog een difitnieve knaller over deze fiets heen? ik kan namelijk echt niet kiezen.. Giants zijn ook mooi.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16374
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2012 19:49

Ik vind het een van de mooiere alu frames alhoewel ik hem nog niet van dichtbij heb bekeken, de Specialized Allez/Secteur mogen er ook wezen. Er zit al een aardige korting op deze fiets waardoor het verschil tussen deze en de Duitse budgetmerken niet zo groot meer is. Bij de internetwinkels kan je met dit budget ook een fiets met Ultegra kopen maar ik vind het toch wel een groot voordeel om bij een locale fietsenmaker te kopen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 19 jul 2012 23:43

Een vriend van me heeft onlangs deze aangeschaft:

http://www.bikester.nl/fietsen/racefiet ... nirone%207" onclick="window.open(this.href);return false;

Net iets sjieker; en vriendelijk geprijsd.

En last but not least: Celeste!

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 20 jul 2012 00:09

De Via Nerone is ook een mooie fiets. Ik vind 'r niet sjieker, wel anders.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jul 2012 00:53

farelli schreef:De Via Nerone is ook een mooie fiets. Ik vind 'r niet sjieker, wel anders.
klopt en de kleurstelling van die Impulso is ook zwaar in orde....

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16374
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2012 08:44

Sebo schreef:Een vriend van me heeft onlangs deze aangeschaft:

http://www.bikester.nl/fietsen/racefiet ... nirone%207" onclick="window.open(this.href);return false;

Net iets sjieker; en vriendelijk geprijsd.

En last but not least: Celeste!

Sebo
Precies 20 euro vriendelijker voor een fiets die normaal een paar honderd euro goedkoper is, daarmee wil overigens ik niet zeggen dat de Via Nirone slechter is.
Dat de Impulso een goede fiets is blijkt wel uit het feit dat een aantal renners van Vacansoleil op en Impulso Parijs-Roubaix hebben gereden.

Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 20 jul 2012 15:52

Hoi Nick,

Excuses, ik had niet goed gekeken en was in de veronderstelling dat de Bianchi waar je naar linkte een Tiagra afmontage had. Maar met 105 is het gewoon een goede prijs voor een prachtige fiets. Je kan meer bang voor je buck krijgen maar dan kom je online bij de budgetmerken terecht met duidelijk niet dezelfde uitstraling en ik vind deze Bianchi toch wel heel erg mooi. Een fiets met 105 afmontage van een dergelijk gerennomeerd merk ga je niet voor heel veel minder vinden bij een LBS of het moet ergens een aanbieding zijn.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Nickrsd
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:21

Nickrsd 20 jul 2012 16:53

ik ben ook naar een giant TCR 1(zwart) en een defy 1(wit) wezen kijken. beide zijn mooie fietsen. Ik zou dan toch voor de Giant TCR 1 105 afgemonteerd gaan, daar was de prijs 1199,00 van. Maar zat nog een flinke korting op. of aantal accessoires.

Dus wil ik deze 2 fietsen tot nu toe met elkaar vergelijken.
http://www.bimici.nl/Webwinkel-Product- ... riple.html €1119.00 kaal.
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 544/53479/ € 1190,00 nog korting/ accessoires.


Welke is beste keuze?

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 20 jul 2012 17:22

De Giant TCR is een uitstekende fiets in deze prijsklasse maar de zitpositie is veel meer race georienteerd en dus minder comfortabel dan de Bianchi of de Giant Defy. Aangezien je al op de Bianchi gezeten hebt zou ik dus zeker ook even een rondje op de TCR fietsen. Kan je duidelijk kijken wat je prettiger vind. Ik denk dat je aan beide fietsen een prima fiets zult hebben. Wat veel belangrijker is dan de verschilletjes in afwerking tussen deze fietsen is of je er prettig op zit. Overigens is 1190,- wel echt de adviesprijs voor de Giant want online word de TCR 1 voor 899,- aangeboden. Dus ik denk dat mocht het de TCR worden je wel even moet kijken hoeveel je erbij kan krijgen.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Nickrsd
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 18:21

Nickrsd 20 jul 2012 18:38

ik heb niet op de giant gezeten, heb hem alleen gezien en vergeleken met de defy. vond de defy niet mooi afgewerkt kwa frame en tcr wel. hoe de zithouding op de fiets is is niet bekend bij me.
ik heb alleen nog maar op de bianchi gezeten, niet gereden. Wat ik wel moet vermelden is dat de bianchi 105 afgemonteerd is, maar niet alle onderdelen 105 zijn, zo is het crankstel eigen merk van bianchi.
Weet niet of dat veel uitmaakt? heb er niet zo veel verstand van

Plaats reactie