Hallo!
Ik heb nu een aantal keer een fiets gehuurd en wil nu flink gaan fietsen!
Ik ben 1,88 lang, 85 kg
Zit te twijfelen tussen de Cube Peloton Race en de Bulls Harrier 2
Specs Cube: http://www.cube.eu/nl/road/performance/peloton-race/" onclick="window.open(this.href);return false;
Specs Bulls: http://www.bulls.de/nl/collectie/road/h ... ier-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Evt. kan ik voor 75 euro extra 1 stapje extra krijgen bij Bulls en dat is de Desert Falcon 1 (gedeeltelijk ultegra gecombineerd met FCA)
Specs: http://www.bulls.de/nl/collectie/road/d ... con-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube peloton Race of Bull Harrier 2 ?
Ik zou gaan voor de Bulls Dessert Falcon 1. Voor 75 euro gedeeltelijk Ultegra en een iets betere wielset.
Ook zijn de Bulls fietsen triple butted t.o.v. de Cube die is double butted.
Laatste en misschien gelijk de slechtste reden, ik rij zelf 2 jaar op de Bulls DF1 en hij bevalt uitermate goed.
Ook zijn de Bulls fietsen triple butted t.o.v. de Cube die is double butted.
Laatste en misschien gelijk de slechtste reden, ik rij zelf 2 jaar op de Bulls DF1 en hij bevalt uitermate goed.
Beide prima fietsen voor het geld. Het belangrijkste verschil tussen beide fietsen is de geometrie. De Cube heeft een iets sportievere diepere zit dan de Bulls. Kijk of je op beide een testrit kan maken dan weet je denk ik snel genoeg welke je fijner vind fietsen. Tussen de Bulls Harrier 2 en de Desert Falcon 1 zit niet een schokkend verschil. Betwijfel of je echt het verschil gaat merken tussen de ultegra afmontage (met FSA crank) of de volledige 105 afmontage. Ik zou degene nemen (als het een Bulls word) die je het mooist vind tussen die 2 en op den duur eens naar een nieuwe wielset kijken.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50
Ik zou voor de Cube gaan. WH-R500 wielen (en 501 bij de ultegra) zijn echt wel beneden alle peil voor die prijsklasse. En die Cube is ook wel wat lichter, Bulls neemt het niet zo nauw met de gewichten in hun brochures heb ik al willen merken 
bedankt voor jullie reacties, top!
@wossie De wielen tussen de Desert Falcon 1 en Harrier 2 zijn bij de 2012 modellen hetzelfde trouwens
Proefrit maken is bij deze winkels er niet bij helaas. Ik denk dat ik liever wat sportiever fiets.
Dan merk ik een lichte voorkeur voor de Cube in de reacties.
Ook heb ik het idee dat qua merk Cube iets beter is maar dat weet ik niet zeker
Als er verder mensen zijn met een mening over de Cube of Bull dan hoor ik het graag
@wossie De wielen tussen de Desert Falcon 1 en Harrier 2 zijn bij de 2012 modellen hetzelfde trouwens
Proefrit maken is bij deze winkels er niet bij helaas. Ik denk dat ik liever wat sportiever fiets.
Dan merk ik een lichte voorkeur voor de Cube in de reacties.
Ook heb ik het idee dat qua merk Cube iets beter is maar dat weet ik niet zeker
Als er verder mensen zijn met een mening over de Cube of Bull dan hoor ik het graag
Een echt objectieve mening kun je alleen krijgen van iemand die beide fietsen heeft getest of bereden.
Beide merken zijn echte Duitse "low budget" merken met een goede kwaliteit.
Mijn ervaring met Bulls is dat het een heerlijke fiets is met mindere wielen.
Nu weet ik niet wat de kwaliteit van de wielen van de Cube is maar als die beter zijn dan de Shimano's op de Bulls zou dat voor mij de voorkeur bij de Cube leggen.
Maar zoals ik al zei; het zijn beide geen slechte fietsen.
Beide merken zijn echte Duitse "low budget" merken met een goede kwaliteit.
Mijn ervaring met Bulls is dat het een heerlijke fiets is met mindere wielen.
Nu weet ik niet wat de kwaliteit van de wielen van de Cube is maar als die beter zijn dan de Shimano's op de Bulls zou dat voor mij de voorkeur bij de Cube leggen.
Maar zoals ik al zei; het zijn beide geen slechte fietsen.