Wielrenbeginner schreef:Hoi allemaal
Ik ben nieuw in de wielrenwereld en wil op zeer korte termijn gaan beginnen met fietsen.
Op het internet heb ik al aardig wat informatie gevonden etc maar ik vroeg me af of jullie me nog een bepaald merk fiets/kleding aan kunnen bevelen, dingen weten waar ik rekening mee moet houden of gewoon iets leuks te melden hebben
Groetjes

Als beginner raad ik je aan om:
1. Kijk van te voren welke maat van je fiets je nodig gaat hebben, er is online genoeg info te vinden om dit goed in te kunnen schatten. -> Niet elke fietsenmaker is hier even goed (eerlijk!) in. Je fietsenmaker kan je dan verder helpen met stuurpen en hoogte zadel.
2. Als je niet handig bent, koop wat een vertrouwde fietsenmaker in de buurt verkoopt. Het liefste een aanbieding

3. Afhangend van waar je woont zou ik de kleding proberen te scoren via een aanbieding, dat hoeft zeker niet perse via je lokale fietsenmaker. Decathlon is niet zo duur en heeft veel keus.
4. Verder: ik zou vier 750 ML bidons kopen, 2 bidonhouders op de fiets, cheapo computertje (internet!), 2 extra binnenbandjes (bij lek niet plakken, maar binnenband vervangen, dan kan je thuis op je gemak plakken)
Merken? Zou ik me totaal niet druk over maken. Koop iets goedkoops! Alles boven de 750 euro is goed, rampfietsen bestaan volgens mij echt niet meer. Reken al snel op 250 euro aan schoenen, helm, computer etc.