Nu, 4 jaar later, raak ik stilaan uitgekeken op de huidige setup en ga ik een complete make-over doorvoeren.
In dit topic laat ik jullie graag de wijzigingen volgen.
Natuurlijk mogen jullie ook advies, tips en meningen geven

De vakantie is voor mij begonnen en we zijn dus van start gegaan met de eerste onderdelen voor te bereiden voor de nieuwe opbouw.
Ik heb voor een prijsje een paar Sram Rival schakelhendels op de kop kunnen tikken. Graag had ik een paar Red shifters gewild, maar deze vond ik niet meteen voor een aantrekkelijke prijs, en qua functionaliteit zijn beide ongeveer aan elkaar gelijk. Daarbij komt het feit dat ik alle carbon onderdelen met 3K afwerking wil, en dit is enkel bij de Rival shifters.
Van alle onderdelen worden de logo's verwijderd, dus de shifters zien er momenteel zo uit:

De achtederailleur heb ik ook tweedehands gekocht: een splinternieuwe Sram Force derailleur. Deze heeft een kooi in UD-carbon. Indien er iemand dus een Force derailleur van de eerste generatie heeft met een 3K geweven kooi die hij kan missen, laat gerust iets weten

De afwerking van de derailleur is champagne-kleurig, en dat staat mij niet echt aan. Hij werd dus bewerkt tot een gepolijste aluminium finish. Verder werd ook de dremel bovengehaald om de onderdelen wat meer sexy ronde vormen te geven en wat gewicht te besparen

Met een cadeaubon voor Rose Versand voor een prikje deze Shimano Dura-Ace voorderailleur kunnen kopen:

Ook gescoord hier op het forum: een paar Sram Red black remmen. De logo's zijn met de laser gegraveerd, dus deze zullen aanwezig blijven.

Andere onderdelen die ik in de voorbije jaren heb verzameld komen nu ook goed van pas: een paar Tune Wasserträgers, Tune DC14 snelspanners en een Tune Deckel top cap.

De meeste van deze onderdelen worden nog getuned of gecustomized. Later volgen er nog foto's van de afgewerkte onderdelen.
Momenteel ben ik bezig met alle carbon onderdelen af te schuren om ze erna mat te lakken (zadelpen, remhendels, crankstel, topcap, bidonhouders, kooi van de achterderailleur...