naast de gewone racefiets en mountainbike wilde ik er eigenlijk wel een stadsfiets bij.
Het plan werd definitief gestart toen ik voor nagenoeg nop een giant (type nog steeds onbekend) trekking fiets op de kop kon tikken.
(frame word hier geschuurd voor latere paintjob)
als medewerker van een fietsenzaak waren onderdelen snel voorhanden.
gezien het feit dat ik graag zo goedkoop mogelijk uit wilde zijn werd het frame uitgerust met een:
-zwarte cortina crankset 46t
-een zwarte stuurpen met een "gewone" 4punts bevestiging voor het stuur
-een zwart Pro LX stuurtje
-een setje cyclocross remgreepjes.
tijdelijk werden de wielen van mijn racefiets overgeplaatst naar het frame, puur voor de vorm.

De wielen konden er niet eeuwig in blijven dus moest er een nieuw setje gevonden worden.
een dag later had ik er ze, er moest nog een spaakje vervangen worden (later bleek alle spaken) maar dat mocht de pret niet drukken

inmiddels was er bij verschillende webshops in bestelling
- een zwarte Clarcks ss PTFE ketting
-een fireeye ss conversie setje 12t/13t
- een xlc mini-vbrake
toen ik vervolgens op een dag besloot aan het frame te gaan werken ging het fout.
de zadelpen scheurde finaal af in het frame, en toen ik de trapas er eindelijk uit had kwam daarbij een mooie partij roest mee.
het frame was volledig afgeschreven en verdween in de schrootbak bij de baas. mijn geluk was echter, in diezelfde schrootbak lag een Gazelle Orange uit het jaar 2004!

(niet de eigenlijke fiets, die van mij was total loss)
Ik, de verschrikkelijke optimist zijnde, zag hier iets in en heb de fiets geadopteerd.
Strip, strip, strip... Ik had een nieuw frame!
enige tijd later stond hij daar dan, in halfvolle glorie:

Nu alleen nog een ander lakje, mijn collega's zeggen mat zwart; Ik zeg wit...
Tim