Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

microshift arsis compatibel met SRAM crank?

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 06 mei 2012 09:19

Ik wil mijn raceface crankstel (dubbel) vervangen door een SRAM red compact crankstel. De voor- en achterderailleur zijn van microshift arsis; een vrij onbekende groep uit Taiwan die in ieder geval compatibel is met shimano. Weet iemand of een SRAM red crank hier ook mee gaat werken? Of moet ik dan een andere voorderailleur, ketting,...?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2012 12:48

Ja natuurlijk, je moet alleen op passen met de nieuwste SRAM Red crankstellen, daar staan de bladen iets verder uit elkaar. Maar voor de rest kan je ieder crankstel monteren, ook Campagnolo, FSA of Shimano.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

craftec
Forum-lid

craftec 08 mei 2012 11:38

Leuk om eens iets over de Microshift te horen. Ik heb zelf vorig jaar uit nieuwsgierigheid eens de Microshift Arsis Carbon gemonteerd (shifters, derrie V+A) icm met een FSA SLK crank en een KMC ketting. Ben erg tevreden, schakelt gewoon heel precies. Enige nadeel vind ik het klapperen van de shifters op slecht wegdek. Ga eens kijken of ik daar een klein rubbertje in kan lijmen oid.
CT

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 08 mei 2012 14:36

Heb daar inderdaad ook last van. Als je een oplossing vindt hoor ik het graag.

Je hoort het alleen als de ondergrond oneffen is. Maar dat is dus zelfs al op een betonweg.
Met de handen bovenin de beugels is er geen geklapper. Ik moet zelfs toegeven dat ik waneer een een groepje fietsers passeer, uit m'n onderste beugels kom om geruisloos voorbij te kunnen fietsen. Stukje ijdelheid denk ik ... ;-) Verder ook heel tevreden van deze groep.

abdousjaparov
Forum-lid

abdousjaparov 08 mei 2012 19:48

dat probleem heb ik en de meeste toch ook met mijn shimano ultegra schifters hoor.
heb ook het liefst dat mijn fiets GEEN lawaai maakt.

papsnoetn01
Forum-lid

papsnoetn01 08 mei 2012 20:14

Het geklapper van de shifters herken ik ook bij mijn 105-groep. Ik dacht dat het te maken had met de gevorderde
km-stand (+20000 km and still going strong!) hiervan en het was voor mij juist reden om eens te kijken naar
alternatieven, waarbij Microshift er redelijk goed uitkwam. Nu lijkt het er echter op dat dit me ook niet verder zal
helpen of er moet nog iemand met een ingenieuze oplossing komen.

craftec
Forum-lid

craftec 26 jun 2012 23:24

Ik heb een simpele maar doeltreffende oplossing gevonden voor het geklapper van de microshift shifters. Een simpler rubberen profieletje; vandaag eerst even provisorisch met tape vastgezet en 75 km gefiets, ook over erg slechte klinkerwegen.
90% van het probleem weg. Ik ga de profieltjes nu vastlijmen en kijken hoe dit zich houdt,
Bij interesse stuur even een PB met je mail adres.
CT

Plaats reactie