Nieuwe wielen +/- € 350,-
-
- Forum-lid
Hallo,
Vorige week heb ik op mijn racefiets een dubbele aanrijding gehad. Zelf een lichte hersenschudding. Helaas was mijn fiets total-loss. De wielen van mijn oude fiets (Mavic Aksium) zijn ook helemaal kapot. Gelukkig was het niet mijn schuld en verwacht ik binnenkort het geld van de verzekering terug.
Nou heb ik gisteren een nieuwe racefiets besteld, namelijk een Giant TCR Advanced 2. Hier zitten standaard wielen op van Giant: P-SL1. Mijn idee was om bij de fietshandel te vragen of ik deze wielen direct om kan ruilen voor iets betere/stijvere wielen. De P-SL1 wordt toch neergezet als het minst goede wiel van Giant.
Ik geloof dat de Giant wielen ongeveer € 250 waard zijn en heb zelf een paar opties van tussen de 300 en 400 euro gevonden. Wat misschien belangrijk is om te weten:
- Ik wil ze gebruiken voor vlakke ritten
- Ik weeg 80 kilo en ben 1.81 groot
De wielen waar ik over nadenk zijn:
- Mavic Cosmic Elite: 30mm (ong. € 350,-)
- Mavic Ksyrium Equipe: 24mm (ong. € 310,-)
- Euston EA50 Aero: 30mm (ong. € 280,-)
- Giant P-SL0: 21mm (ong. € 450,-)
De Mavic Aksiums hebben mij altijd goed voldaan. Ik rijd nog geen wedstrijden. Ik train alleen wel met vrienden die bij een ploeg rijden, vandaar een beetje het verlangen naar betere wielen. Daarnaast ben ik student en heb ik al mijn geld en het geld wat ik van de verzekering verwacht in de fiets gestopt. Hele dure wielen zitten er voorlopig dus niet in. Ik hoop dat jullie wat extra info voor mij hebben!
Vorige week heb ik op mijn racefiets een dubbele aanrijding gehad. Zelf een lichte hersenschudding. Helaas was mijn fiets total-loss. De wielen van mijn oude fiets (Mavic Aksium) zijn ook helemaal kapot. Gelukkig was het niet mijn schuld en verwacht ik binnenkort het geld van de verzekering terug.
Nou heb ik gisteren een nieuwe racefiets besteld, namelijk een Giant TCR Advanced 2. Hier zitten standaard wielen op van Giant: P-SL1. Mijn idee was om bij de fietshandel te vragen of ik deze wielen direct om kan ruilen voor iets betere/stijvere wielen. De P-SL1 wordt toch neergezet als het minst goede wiel van Giant.
Ik geloof dat de Giant wielen ongeveer € 250 waard zijn en heb zelf een paar opties van tussen de 300 en 400 euro gevonden. Wat misschien belangrijk is om te weten:
- Ik wil ze gebruiken voor vlakke ritten
- Ik weeg 80 kilo en ben 1.81 groot
De wielen waar ik over nadenk zijn:
- Mavic Cosmic Elite: 30mm (ong. € 350,-)
- Mavic Ksyrium Equipe: 24mm (ong. € 310,-)
- Euston EA50 Aero: 30mm (ong. € 280,-)
- Giant P-SL0: 21mm (ong. € 450,-)
De Mavic Aksiums hebben mij altijd goed voldaan. Ik rijd nog geen wedstrijden. Ik train alleen wel met vrienden die bij een ploeg rijden, vandaar een beetje het verlangen naar betere wielen. Daarnaast ben ik student en heb ik al mijn geld en het geld wat ik van de verzekering verwacht in de fiets gestopt. Hele dure wielen zitten er voorlopig dus niet in. Ik hoop dat jullie wat extra info voor mij hebben!
-
- Forum-lid
fulcrum racing 3....
- jeroenkuiper
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Mavic Cosmic Elite: 30mm (ong. € 350,-) => even zoeken, te vinden voor 299 Euro
- Mavic Ksyrium Equipe: 24mm (ong. € 310,-) => even zoeken, te vinden voor 269 Euro.
Verder Fulcrum 3 of Camapagnolo Zonda.
Over al deze wielsets zijn al meerdere topics op dit forum gevuld.
Succes.
- Mavic Ksyrium Equipe: 24mm (ong. € 310,-) => even zoeken, te vinden voor 269 Euro.
Verder Fulcrum 3 of Camapagnolo Zonda.
Over al deze wielsets zijn al meerdere topics op dit forum gevuld.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Laat hem gewoon zijn eigen vraag stellen, daar is het forum toch voor. Ik lees dit zo vaak en vind het eigenlijk zeer onbeschoft. Als je zo goed weet waar zijn vraag al beantwoord wordt, link hem dan even naar het relevante topic. Help elkaar.Ongelezen berichtdoor jeroenkuiper » 05 mei 2012 20:48
Fulcrum 3...
gebruik ook even de zoekfunctie, deze vraag over wielen in deze prijsklasse is heel vaak al voorbij gekomen...
Wat betreft de fulcrum 3, kan ik dat persoonlijk niet beamen, maar wel vertellen dat dit het meeste gegeven advies is in deze prijsklasse.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
ja kom op, laten we alles in hapklare brokken neerleggen zodat we er zelf helemaal niks meer voor hoeven te doen... Forum is wel bedoeld om vragen te stellen maar beetje eigen initaitief tonen kan zowieso geen kwaad.
even wat topics doorlezen kan zowieso geen kwaad, als je op de 1e 2 paginas kijkt staan er zowieso 2 naadloos aansluitende topics bij deze vraag.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=48839" onclick="window.open(this.href);return false; hier bijvoorbeeld....
Gelukkig voegt jouw reactie meer toe aan dit topic als die van mij
even wat topics doorlezen kan zowieso geen kwaad, als je op de 1e 2 paginas kijkt staan er zowieso 2 naadloos aansluitende topics bij deze vraag.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=48839" onclick="window.open(this.href);return false; hier bijvoorbeeld....
Gelukkig voegt jouw reactie meer toe aan dit topic als die van mij

Ik vraag me soms af als iemand zonda of fulcrum 3 adviseert of ze daar zelf ervaring mee hebben.
Verder lijkt het mij dat een zonda of wat dan ook in verschillende fietsen ook een ander weg gedrag vertonen, plus met de verschillende soorten banden gemonteerd ook een ander weggedrag.
biefstuk smaakt ook niet overal hetzelfde.
Verder lijkt het mij dat een zonda of wat dan ook in verschillende fietsen ook een ander weg gedrag vertonen, plus met de verschillende soorten banden gemonteerd ook een ander weggedrag.
biefstuk smaakt ook niet overal hetzelfde.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid HC
nijkie, ga maar van de volgende configuratie uit. Campa Zonda of Fulcrum R3 met conti GP4000s, dan heb je de goede combinatie te pakken, wel of geen latex binnenbanden. Ander weggedrag ligt dan waarschijnlijk aan je fiets, deze beide wielsets zijn nl erg strak of stijf zo je wilt.
Ik ben toevallig ervaringsdeskundige, hetzelfde geldt overigens ook voor de combi Campa Eurus en Fulcrum R1. Deze zijn ook nog een stukje lichter.
Ik ben toevallig ervaringsdeskundige, hetzelfde geldt overigens ook voor de combi Campa Eurus en Fulcrum R1. Deze zijn ook nog een stukje lichter.

Ik heb zelf Fulcrum Racing 3 en ze rijden erg goed. Na de eerste kilometers stond een paar spaken scheef. Die heb ik rechtgezet en nadien alleen maar plezier van gehad. En ze zien er mooi uit. Mooier als de Zonda's. Ik ben niet zo'n fan van die spaakpatronen van Campagnolo.