Ben, zoals het altijd gaat als ik op zoek ben naar iets nieuws, al dagen langen alle krochten van het internet af aan het zoeken naar een set nieuwe wielen. Toepassing wordt training en criteriums / andere kleine wedstrijdjes in de Sportklasse, ruiken aan wedstrijden dus. Omdat ik aan het einde van het jaar een nieuwe fiets wil kopen wil ik er niet teveel geld aan uitgeven, budget 150 - 200 euro. Ik heb vrij veel kracht en ben redelijk fors: 1,96 met 92 kilo. Dat wordt dus lachen in krappe bochten en wringende pelotons met m'n lompe lijf op mijn dranghek van een fiets...

Inmiddels heb ik Zoran gemaild en hebben we in overleg een setje bepaald: Mach1 Roadrunner velgen met 105 naven, 32 gaats. Als alternatief ben ik erg gecharmeerd van de Fulcrum Racing 5, is bovendien (iets) goedkoper te vinden. Tientjeswerk, maar toch. Over het algemeen is men redelijk positief over de Fulcrums, een van de beste fabriekswielen in deze prijsklasse volgens mij (redelijk stijf, normaal gewicht, prima lagers). De vergelijking met het handgespaakte wiel van Zoran (waar ik erg veel vertrouwen in heb, volgens mij een erg kundige man en ik bezit reeds een wiel van hem) kan ik echter niet goed maken.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Ik wil heel, heel, heel graag de knoop doorhakken zodat ik niet meer maniakaal het internet hoef af te zoeken. Help!

Alvast bedankt,
Berend.