Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kraak in fiets

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 25 apr 2012 09:07

Ik heb sinds RVV een kraak in mijn fiets :? Kon niet zo goed ontdekken waar het m in zat/zit. Maar gisteren merkte ik wel dat als ik mijn stuur draaide dat er dan een schurend geluid hoorbaar was. Vuil dus.
En dus (en daar benk best trots op :D ) heb ik de boel gedemonteerd en schoongemaakt. Lagers een beetje afgenomen met een droog doekje. Nu heb ik alleen bij gebrek aan iets beters de boel een beetje bijgesmeerd met vaseline. Heb ik daar goed aan gedaan? Kan ik daar even mee fietsen en dan over een tijdje goed vet kopen (en welke dan?) en het opnieuw doen?

Overigens weet ik nog niet of de kraak daarmee verholpen is maar afhankelijk van de reacties op dit bericht en het weer wil ik dat vanavond even gaan testen..
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 apr 2012 10:48

Je moet gewoon lagervet kopen (Shimano of wat dan ook). Heb je wel speling uit het balhoofd gehaald na montage?
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 25 apr 2012 10:53

Ok, doe ik dat. Ik heb geen speling kunnen ontdekken nadien.. Remmen ingeknepen en geduwd, maar leek me prima.
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

Plaats reactie