wat is wijsheid...
Ben me aan het oriënteren op een nieuw setje wielen.
Kuiper Full carbon 50mm met tubes Conti 4000
Kuiper Full carbon clinchers 50mm Conti 4000s
Gewichtsverschil 130gram te verwaarlozen.
Prijsverschil ong €40,00 in het voordeel van de tubes.
Of te wel wel of geen tubes.
Wat rij ik gewoon lekker arnhem-Postbank-nijmegen.
Toertochten en soms een cyclo.
Ben der niet uit wat te kopen.
Ben wel benieuwd hoe tubes rijden.
Rij nu met campa zonda.
Kuiper Full carbon 50mm met tubes Conti 4000
Kuiper Full carbon clinchers 50mm Conti 4000s
Gewichtsverschil 130gram te verwaarlozen.
Prijsverschil ong €40,00 in het voordeel van de tubes.
Of te wel wel of geen tubes.
Wat rij ik gewoon lekker arnhem-Postbank-nijmegen.
Toertochten en soms een cyclo.
Ben der niet uit wat te kopen.
Ben wel benieuwd hoe tubes rijden.
Rij nu met campa zonda.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Heb ik gedaan.sibon schreef:Heb je het 'tubes voor dummies'topic al doorgespit? Kun je je alvast voorbereiden op alle argumenten die langs gaan komen. Mijn advies: heerlijk die Zonda wielen!
(Zonda's hou ik ook,mijn vrouw vindt hoge wielen mooi
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik zou gewoon voor clinchers gaan. Toen ik nog met tubes reed, reed ik toch altijd met een beetje angst voor lek rijden.
En al wil je een keer met goede banden rijden dan moet je die conti's er meteen af gooien en goed rijdende bandjes erom leggen. Goede vouwbanden schijnen heel erg dicht in de buurt te komen van tubes(somige zeggen dat ze net zo goed zijn)
En al wil je een keer met goede banden rijden dan moet je die conti's er meteen af gooien en goed rijdende bandjes erom leggen. Goede vouwbanden schijnen heel erg dicht in de buurt te komen van tubes(somige zeggen dat ze net zo goed zijn)
Wat is het argument om geen Conti te nemen?japiecarbon schreef:Ik zou gewoon voor clinchers gaan. Toen ik nog met tubes reed, reed ik toch altijd met een beetje angst voor lek rijden.
En al wil je een keer met goede banden rijden dan moet je die conti's er meteen af gooien en goed rijdende bandjes erom leggen. Goede vouwbanden schijnen heel erg dicht in de buurt te komen van tubes(somige zeggen dat ze net zo goed zijn)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Conti's zijn ook goede banden, alleen zijn ze minder soepel en minder rond. Maar voor toeren zijn ze bijzonder goed (lekbestendig). Alleen lijken ze niet echt op tubes.
Andere banden rijden soepeler, zijn soepeler. Maak je makkelijker bochten mee, omdat de banden ronder zijn.
Maar dat hangt er vanaf waarvoor je ze gebruikt. met wedstrijden voel je zeker het verschil.
Bv Veloflex en vittoria corsa zijn banden die erg goed rijden. Maar ook de Schwalbe ultremo ZX zijn ook erg goed.
Andere banden rijden soepeler, zijn soepeler. Maak je makkelijker bochten mee, omdat de banden ronder zijn.
Maar dat hangt er vanaf waarvoor je ze gebruikt. met wedstrijden voel je zeker het verschil.
Bv Veloflex en vittoria corsa zijn banden die erg goed rijden. Maar ook de Schwalbe ultremo ZX zijn ook erg goed.
Die 10% heb ik nodig tijdens het klimmen o.a op de posbank.sibon schreef:Als jij (en je vrouw) er al uit bent dat het Kuipers moeten worden, zou ik ook voor de clinchers kiezen. Als je op 90% rijdt en het niet om die laatste 0,9% gaat, dan zou ik ook voor het gemak (= clinchers) gaan.
Hoef niet persé Kuipers te zijn,alernatieven zijn welkom.
Ben nu rond de €850,00 lichter.
P.s mijn vrouw maakt ook mijn fiets schoon indien zeer smerig.
Laatst gewijzigd door nijkie op 13 apr 2012 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Rij nu met ultremo R1 en rijden goed 1 X lek in 2500km.japiecarbon schreef:Conti's zijn ook goede banden, alleen zijn ze minder soepel en minder rond. Maar voor toeren zijn ze bijzonder goed (lekbestendig). Alleen lijken ze niet echt op tubes.
Andere banden rijden soepeler, zijn soepeler. Maak je makkelijker bochten mee, omdat de banden ronder zijn.
Maar dat hangt er vanaf waarvoor je ze gebruikt. met wedstrijden voel je zeker het verschil.
Bv Veloflex en vittoria corsa zijn banden die erg goed rijden. Maar ook de Schwalbe ultremo ZX zijn ook erg goed.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Goed rijden en weinig lek gaan past eigenlijk niet bij elkaar
Een goed band is licht, zacht en dun/soepel, en dat betekent dus weer sneller lek.
De ultremo ZX schijnen een stuk beter te zijn.
Maar, antwoord op je vraag. Ik zou zeker voor clinchers gaan. het verschil ga je echt niet merken. En tubes plakken is niet echt een fijn werk.
De ultremo ZX schijnen een stuk beter te zijn.
Maar, antwoord op je vraag. Ik zou zeker voor clinchers gaan. het verschil ga je echt niet merken. En tubes plakken is niet echt een fijn werk.
Dat klopt,binnenband vervangen is minder werk en als je latex biba gebruikt schijnt ook een voordeel te zijn.japiecarbon schreef:Goed rijden en weinig lek gaan past eigenlijk niet bij elkaarEen goed band is licht, zacht en dun/soepel, en dat betekent dus weer sneller lek.
De ultremo ZX schijnen een stuk beter te zijn.
Maar, antwoord op je vraag. Ik zou zeker voor clinchers gaan. het verschil ga je echt niet merken. En tubes plakken is niet echt een fijn werk.
Ik zag in de nw fiets magazine een advertentie dat er op een fiets schwalbe ZX 2 zaten, ik dacht rode.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ervan uitgaande dat je een Kuota Kharma rijdt (of rij je op eens Chinese Khouta ...
), dan zien de reynolds assault clinchers er ook wel strak uit. Geloof alleen dat de decals 2012 een stuk lelijekr zijn. Als je dan nog EUR150 aan je budget toevoegt, zit je goed.

