Ik zit eraan te denken om mijn (slecht weer) racer aan te passen naar een SS. De fiets heeft een beetje onderhoud nodig en ik wil hem gaan inzetten voor woon-werk verkeer (ong. 18 km enkele reis). Verder ben ik best gehecht aan frame en groep, alleen is recent de achterderrie overleden en kwam ik erachter dat het grote blad aan vervanging toe is. Hierdoor kwam ik, ingegeven door een mede-forummer, op de SS optie. Voor de duidelijkheid, het gaat om deze fiets:

Nu wil ik het single-speeden uitproberen zonder in eerste instantie te drastische maatregelen. Ik heb me al wat ingelezen en weet dat ik iig een kettingspanner nodig heb, maar ik heb toch wat vraagjes;
- ik wil vooraan de 39 als enige blad houden, kan dat? (als ik korte bladboutjes aanschaf)
- achteraan zit ik naar zo'n gusset conversion kit te kijken, kan ik de meegeleverde 18 (39x18 lijkt me iets te licht) vervangen door bijv. een 15 of 16 van een oude campa cassette?
- als ik mijn racestuur om zou draaien en afzaag naar 'ossekop'model, kan ik dan nog m'n huidige shifters gebruiken?
Als het zo zou kunnen, dan hoef ik dus alleen een coversion kit, kettingspanner en korte bladboutjes te kopen.... Of vergeet ik nog wat?
Grtz,
Arjen