De verzuurde belgische supporter: wat in nederland?
Bij het lezen van de maandagochtendkrant moet er mij toch iets van het hart. Tegenwoordig is het mode dat je op websites van belgische kranten als lezer je mening kan geven. Ik word stilaan misselijk van wat daar allemaal te lezen is. Ik heb het gevoel dat er meer en meer onbegrip is t.o.v. onze sport en dat dit een tikkende tijdbom is. Wij belgen zijn er ook bijzonder goed in om prestaties van een landgenoot helemaal af te kraken tot niets in plaats van er fier op te zijn. Zowat de helft van de vlamingen ziet liever een buitenlander winnen heb ik het gevoel. Ik vroeg me af hoe dat in Nederland zit, volgens mij hebben jullie toch nog iets meer begrip voor elkaar.
Een greep uit de reacties:
Over de val van Cancellara
"haha een weggegooide bidon. Ze moeten het maar weten. Wat krijgen wij als we iets uit het raam gooien en we worden gesnapt??? Ik zag ze op tv ganse bevoorradingszakjes weggooien!!!! Laat de gelukkige vinder er maar afblijven of de raast morgen rond als een paard "
"ik had zo gehoopt op Cancellara want de diknekkerij van Boonen ben ik kotsbeu!!!!!!!!!!!!!!!!Maar hoop dat alles mooi geneest en dat hij Olympisch kampioen wordt!!Zolang volg ik de koers niet meer ..... "
Over Langeveld
"de renners denken dat zij alles mogen doen op de weg ,ze hebben al een grote baan om te rijden maar toch het gevaar gaan opzoeken .eigen schuld dikke bult geen compassie met zo een mannen. "
"Als ze op de baan mogen rijden rijden ze op het fietspad en moeten ze op het fietspad rijden ze op de baan,zo zijn die gasten met een koesfiets."
"buiten het normale wegverkeer platleggen,kunnen ze nu beginnen met een actie om de fietspaden vrij te houden voor de pedaalridders die denken dat alles kan en mag en iedereen moet wijken voor hen"
Over Boonen:
"tom boonen wie is dat aja die met die drugs nu weet ik het weer"
"Proficiat, den besten apotheker heeft weer gewonnen!"
"e meest overroepen koers in vlaanderen,een cyclocross koers op kasseien/bulten ipv slijk/zand.rondjes draaien op ieder mogelijke kassei bult."
"Shadow Tom. "
"wat een saaie koers zeg, heb de bosberg, ten bosse straat en vooral de muur gemist. Volgend jaar blijf ik hier zeker niet meer voor thuis. Je hebt gelijk is dit dan Vlaanderen's mooiste, 't is meer een veredelde kermiskoers. pfff
"
Een greep uit de reacties:
Over de val van Cancellara
"haha een weggegooide bidon. Ze moeten het maar weten. Wat krijgen wij als we iets uit het raam gooien en we worden gesnapt??? Ik zag ze op tv ganse bevoorradingszakjes weggooien!!!! Laat de gelukkige vinder er maar afblijven of de raast morgen rond als een paard "
"ik had zo gehoopt op Cancellara want de diknekkerij van Boonen ben ik kotsbeu!!!!!!!!!!!!!!!!Maar hoop dat alles mooi geneest en dat hij Olympisch kampioen wordt!!Zolang volg ik de koers niet meer ..... "
Over Langeveld
"de renners denken dat zij alles mogen doen op de weg ,ze hebben al een grote baan om te rijden maar toch het gevaar gaan opzoeken .eigen schuld dikke bult geen compassie met zo een mannen. "
"Als ze op de baan mogen rijden rijden ze op het fietspad en moeten ze op het fietspad rijden ze op de baan,zo zijn die gasten met een koesfiets."
"buiten het normale wegverkeer platleggen,kunnen ze nu beginnen met een actie om de fietspaden vrij te houden voor de pedaalridders die denken dat alles kan en mag en iedereen moet wijken voor hen"
Over Boonen:
"tom boonen wie is dat aja die met die drugs nu weet ik het weer"
"Proficiat, den besten apotheker heeft weer gewonnen!"
"e meest overroepen koers in vlaanderen,een cyclocross koers op kasseien/bulten ipv slijk/zand.rondjes draaien op ieder mogelijke kassei bult."
"Shadow Tom. "
"wat een saaie koers zeg, heb de bosberg, ten bosse straat en vooral de muur gemist. Volgend jaar blijf ik hier zeker niet meer voor thuis. Je hebt gelijk is dit dan Vlaanderen's mooiste, 't is meer een veredelde kermiskoers. pfff
"
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ach ja, ik denk dat de meeste die nu zo reageren over Boonen, gisteren hebben staan juichen.
Wat er bij die kranten getikt word moet je met een korreltje zout nemen.
Wat er bij die kranten getikt word moet je met een korreltje zout nemen.
Moet de voor de grap eens wat reacties op een gemiddeld Telegraaf-artikel lezen. Als ik zin heb om te lachen doe ik dat wel eens 
Ik maak me niet te druk over reacties die worden geschreven op internet kranten. Dat is in NL net zo'n drama, iedereen die maar lekker anoniem z'n gal kan spuwen en de meest respecloze of tenenkrommende reacties kan plaatsen. Is het een links georiënteerd artikel spuugt rechts erover, en andersom. in dit geval hebben de fietshaters een vrijbrief om aan te kloten, succes ermee, ik lees het niet meer.
Do not CROSS the road!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nu.nl...... tenenkrommend!! Soms nog erger dan hier op het forumhavana schreef:Moet de voor de grap eens wat reacties op een gemiddeld Telegraaf-artikel lezen. Als ik zin heb om te lachen doe ik dat wel eens
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij de mogelijkheid van anoniem reageren icm snel reageren (internet) komt vaak niet het beste uit de mens naar voren. Jammer, maar het is zo.
Ik lees in de periode rondom de monumenten ook altijd de Belgische online kranten. De negativiteit rondom Tom Boonen verbaasde mij ook. Veel mensen zijn positief over hem, maar het aantal negatieve reacties is toch vrij groot. Ook valt het mij op dat de Belgen echt heel erg regionaal ingesteld zijn. Als een renner bij hen uit de buurt komt dan is het geweldig maar een renner uit het westelijk deel van het toch al niet zo grote Vlaanderen is dan weer onverteerbaar voor een Oost Vlaming.
Nu is dat bij voetbal normaal. De ene club speelt tenslotte tegen de andere. Maar bij het wielrennen is dit moeilijk voor te stellen voor een Nederlander. Als Terpstra, Westra of een Rabo een monument wint dan is iedereen blij denk ik. Het maakt voor mij niets uit of een Fries een Zeeuw of een Noord Hollander een wedstrijd wint. Maar ja, wij winnen zo zelden een topwedstrijd dat alles mooi meegenomen is.
De Belgen zijn verwend met Gilbert die ongelofelijk veel won. En nu een Boonen die zijn oude vorm bijna terug heeft. Dan heb je de luxe om partij te kiezen he.
Toch moeten wij in Nederland niet vergeten dat de reacties in de telegraaf in de periode rondom de tour de france toch echt vrijwel altijd om te huilen zijn. Vaak is al snel duidelijk dat het om niet al te slimme mensen gaat, maar de hatelijkheden en vooral ook het onbegrip voor de sport zijn echt tenenkrommend.
Nu is dat bij voetbal normaal. De ene club speelt tenslotte tegen de andere. Maar bij het wielrennen is dit moeilijk voor te stellen voor een Nederlander. Als Terpstra, Westra of een Rabo een monument wint dan is iedereen blij denk ik. Het maakt voor mij niets uit of een Fries een Zeeuw of een Noord Hollander een wedstrijd wint. Maar ja, wij winnen zo zelden een topwedstrijd dat alles mooi meegenomen is.
De Belgen zijn verwend met Gilbert die ongelofelijk veel won. En nu een Boonen die zijn oude vorm bijna terug heeft. Dan heb je de luxe om partij te kiezen he.
Toch moeten wij in Nederland niet vergeten dat de reacties in de telegraaf in de periode rondom de tour de france toch echt vrijwel altijd om te huilen zijn. Vaak is al snel duidelijk dat het om niet al te slimme mensen gaat, maar de hatelijkheden en vooral ook het onbegrip voor de sport zijn echt tenenkrommend.
Typisch vlaams fenomeen (ben zelf Belg) : underdogs worden opgehemeld tot ze de top bereiken en eens ze daar staan worden ze afgeschoten. Nu is het weer Gilberts beurt... Die reacties op internetkranten zijn vaak 'zum kotzen'.
http://vannieuwkerke.wordpress.com/2012 ... um-kotzen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vannieuwkerke.wordpress.com/2012 ... um-kotzen/" onclick="window.open(this.href);return false;
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap ook niet dat mensen verwachten dat Gilbert na zo'n ongelofelijk seizoen als afgelopen jaar het nu dunnetjes over zou moeten gaan doen?
Ik begrijp dat renners die in een land leven met zo'n hoog verwachtingspatroon er soms even niet meer tegen kunnen.
Ik begrijp dat renners die in een land leven met zo'n hoog verwachtingspatroon er soms even niet meer tegen kunnen.
en Gilbert zijn koersen komen pas komende weken. Is al bijna afgeschreven voordat hij zijn eerste "echte" graadmeters van het nog prille seizoen moet gaan rijden.
Ik woon in België en ben Nederlander. Maar ik merk niet veel verschil in benadering tussen Vlaamse en Nederlandse benadering als het gaat om de hoge bomen te ontdoen van hun toppen. Kijk vorig jaar maar naar Gesink na een mindere tour. Het is inderdaad te makkelijk om snel en anoniem een (negatieve en ongefundeerde) reactie te geven, vanuit de onderbuik.
Ik sluit me bij dhr Vannieuwkerke aan. http://vannieuwkerke.wordpress.com/2012" onclick="window.open(this.href);return false; ... um-kotzen/
Ik woon in België en ben Nederlander. Maar ik merk niet veel verschil in benadering tussen Vlaamse en Nederlandse benadering als het gaat om de hoge bomen te ontdoen van hun toppen. Kijk vorig jaar maar naar Gesink na een mindere tour. Het is inderdaad te makkelijk om snel en anoniem een (negatieve en ongefundeerde) reactie te geven, vanuit de onderbuik.
Ik sluit me bij dhr Vannieuwkerke aan. http://vannieuwkerke.wordpress.com/2012" onclick="window.open(this.href);return false; ... um-kotzen/
Je mag in Nederland (en waarschijnlijk in België) niet boven het maaiveld uitsteken. Je mag natuurlijk best een keer winnen, maar zodra je laat zien dat je echt goed bent door meer of weer te winnen komen heel snel de zure reacties. Mooi voorbeeld in Nederland is Sven Kramer. Hij is gewoon al jaren de beste op de langere afstanden en bij de allround toernooien. Het is duidelijk dat hij de beste is, maar dan is hij ineens arrogant, verdient hij veel te veel en stelt het langebaanschaatsen niets meer voor.
- ridefreeordie
- Forum-lid
In tegenstelling tot de erudiete bevolking van het fietsforum, leven er in de panelen van nieuwswebsites toch vooral tokkies 
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra