Draagvlak creëren voor je dure hobby bij je partner
Op dit forum verwacht ik een groep liefhebbers van de edele wielersport en de daarbij behorende spulletjes. Nu ben ik zelf een echte spulletjesman. Nou heb ik daarbij één probleem, naast het voortdurend maken van allerlei keuzes natuurlijk: hoe verkoop ik mijn hobby aan mijn vrouw...? Zo heb ik sinds twee jaar een droomfiets, maar zie ik nu weer een nieuwe - overjarige maar o zo mooie - droomfiets. Mijn vrouw begrijpt dit niet, maar eigenlijk moet ik dat ding hebben. Hoe gaan jullie hiermee om?
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
-
- Forum-lid HC
Afspraken maken mbt besteding van geld. Elke partner krijgt bijv maandelijks een vast/gelijk deel te besteden geheel naar eigen inzicht. Op deze manier kan zowel je vrouw als jij zelf geld besteden aan een (dure) hobby. Ik neem aan dat je vrouw ook een passie / hobby heeft waaraan ze geld besteed. Dus afspraken maken en praten.
What makes the boat go faster?
Ik ben boven de 40 en dan liggen de argumenten zo voor het grijpen; toen ik mijn nieuwe fiets kocht heb twee argumenten gebruikt.
Ik garandeer dat ik de komende vijf jaar geen Harley Davidson koop en ook geen jonge bloem zal proberen te veroveren.
De optie cabriolet houd ik nog even achter de hand, je weet nooit hoe snel de ontwikkelingen gaan.....
Ik garandeer dat ik de komende vijf jaar geen Harley Davidson koop en ook geen jonge bloem zal proberen te veroveren.

De optie cabriolet houd ik nog even achter de hand, je weet nooit hoe snel de ontwikkelingen gaan.....

De onderhandelingen in het Catshuis zijn er niks bij.. 

-
- Forum-lid
Lol, ik leg gewoon nochalant de brochures op tafel neer.
Een dag later een opmerking van: "Kijk schat, mooie bike vind je niet?" Voorzichtig introduceer ik dan het gesprek.....
Oh ja, en meestal koop ik vooraf iets moois voor haar.
Een dag later een opmerking van: "Kijk schat, mooie bike vind je niet?" Voorzichtig introduceer ik dan het gesprek.....
Oh ja, en meestal koop ik vooraf iets moois voor haar.

-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Gewoon gaan Lat-ten. Hoef je meteen geen toestemming meer te vragen om in de huiskamer te sleutelen of je fiets in de woonkamer te parkeren 

-
- Forum-lid
Hoe verzien je het Loosloos schreef:Ik ben boven de 40 en dan liggen de argumenten zo voor het grijpen; toen ik mijn nieuwe fiets kocht heb twee argumenten gebruikt.
Ik garandeer dat ik de komende vijf jaar geen Harley Davidson koop en ook geen jonge bloem zal proberen te veroveren.![]()

Heb er pijn van in mijn kaken...
PS Je kunt ook een topfiets kopen zonder dat je één van de eerste bent die er op rijdt...., gewoon wachten tot de opruiming en je andere meuk inruilen

It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Fiintjes wijzen op het feit dat jij je spullen tenminste intensief gebruikt. Mijn vrouw koopt graag kleren en schoenen die vervolgens eindeloos in de kast blijven liggen. Ik koop regelmatig spullen voor mijn racefiets maar die worden intensief gebruikt.
Als je het je financieel kan veroorloven is er toch niks aan de hand,is dat niet het geval dan niet doen een scheiding kost je meer waarschijnlijk.
Blijf open en eerlijk tegen haar en wordt niet chagrijnig als ze je niet begrijpt.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw het prima vindt wat ik doe zolang ze kan pinnen waar ze is anders heb ik een probleem.
suc6
Blijf open en eerlijk tegen haar en wordt niet chagrijnig als ze je niet begrijpt.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw het prima vindt wat ik doe zolang ze kan pinnen waar ze is anders heb ik een probleem.
suc6
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Harry, ik herken je problemen niet. Althans niet hier thuis. Ik hoop wel dat je nieuwe droomfiets een Italiaan is en dat je de prachtige Gios beschikbaar houdt voor de jaarlijkse Gios rit. Sterkte met alle afwegingen!
PS De Blue Marlin koste mij wel een diner in een restaurant met een Michelinster..
PS De Blue Marlin koste mij wel een diner in een restaurant met een Michelinster..