Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Draagvlak creëren voor je dure hobby bij je partner

bluv107
Forum-lid

bluv107 06 mar 2012 11:28

Op dit forum verwacht ik een groep liefhebbers van de edele wielersport en de daarbij behorende spulletjes. Nu ben ik zelf een echte spulletjesman. Nou heb ik daarbij één probleem, naast het voortdurend maken van allerlei keuzes natuurlijk: hoe verkoop ik mijn hobby aan mijn vrouw...? Zo heb ik sinds twee jaar een droomfiets, maar zie ik nu weer een nieuwe - overjarige maar o zo mooie - droomfiets. Mijn vrouw begrijpt dit niet, maar eigenlijk moet ik dat ding hebben. Hoe gaan jullie hiermee om?
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

knutmo
Forum-lid

knutmo 06 mar 2012 11:30

Wat vind je leuker, een nieuwe fiets of je vrouw?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 06 mar 2012 11:32

Afspraken maken mbt besteding van geld. Elke partner krijgt bijv maandelijks een vast/gelijk deel te besteden geheel naar eigen inzicht. Op deze manier kan zowel je vrouw als jij zelf geld besteden aan een (dure) hobby. Ik neem aan dat je vrouw ook een passie / hobby heeft waaraan ze geld besteed. Dus afspraken maken en praten.
What makes the boat go faster?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 06 mar 2012 11:50

Ik ben boven de 40 en dan liggen de argumenten zo voor het grijpen; toen ik mijn nieuwe fiets kocht heb twee argumenten gebruikt.
Ik garandeer dat ik de komende vijf jaar geen Harley Davidson koop en ook geen jonge bloem zal proberen te veroveren. :mrgreen:

De optie cabriolet houd ik nog even achter de hand, je weet nooit hoe snel de ontwikkelingen gaan..... ;)
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 06 mar 2012 12:04

De onderhandelingen in het Catshuis zijn er niks bij.. ;)

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 06 mar 2012 12:37

Lol, ik leg gewoon nochalant de brochures op tafel neer.
Een dag later een opmerking van: "Kijk schat, mooie bike vind je niet?" Voorzichtig introduceer ik dan het gesprek.....

Oh ja, en meestal koop ik vooraf iets moois voor haar. ;)
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 mar 2012 13:36

Gewoon gaan Lat-ten. Hoef je meteen geen toestemming meer te vragen om in de huiskamer te sleutelen of je fiets in de woonkamer te parkeren :-)

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 06 mar 2012 21:32

loos schreef:Ik ben boven de 40 en dan liggen de argumenten zo voor het grijpen; toen ik mijn nieuwe fiets kocht heb twee argumenten gebruikt.
Ik garandeer dat ik de komende vijf jaar geen Harley Davidson koop en ook geen jonge bloem zal proberen te veroveren. :mrgreen:

De optie cabriolet houd ik nog even achter de hand, je weet nooit hoe snel de ontwikkelingen gaan..... ;)
Hoe verzien je het Loos :lol: :D :o
Heb er pijn van in mijn kaken...

PS Je kunt ook een topfiets kopen zonder dat je één van de eerste bent die er op rijdt...., gewoon wachten tot de opruiming en je andere meuk inruilen :idea:
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 mar 2012 07:42

Fiintjes wijzen op het feit dat jij je spullen tenminste intensief gebruikt. Mijn vrouw koopt graag kleren en schoenen die vervolgens eindeloos in de kast blijven liggen. Ik koop regelmatig spullen voor mijn racefiets maar die worden intensief gebruikt.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 mar 2012 07:58

Als je het je financieel kan veroorloven is er toch niks aan de hand,is dat niet het geval dan niet doen een scheiding kost je meer waarschijnlijk.
Blijf open en eerlijk tegen haar en wordt niet chagrijnig als ze je niet begrijpt.
Ik heb het geluk dat mijn vrouw het prima vindt wat ik doe zolang ze kan pinnen waar ze is anders heb ik een probleem.

suc6
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 07 mar 2012 09:58

Harry, ik herken je problemen niet. Althans niet hier thuis. Ik hoop wel dat je nieuwe droomfiets een Italiaan is en dat je de prachtige Gios beschikbaar houdt voor de jaarlijkse Gios rit. Sterkte met alle afwegingen!

PS De Blue Marlin koste mij wel een diner in een restaurant met een Michelinster.. :lol:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 mar 2012 10:05

Die van mij geeft momenteel meer geld uit aan haar racefietsen dan ik aan die van mij, dus er is geen dilemma ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie