Alles over vakanties op én met de fiets

VikingTour 2012

sibon
Forum-lid

sibon 20 feb 2012 11:13

Hier nog mensen die zich ingeschreven hebben voor de Vikingtour 2012? Misschien leuk om wat voorbereidingsverhalen uit te wisselen en de etappes alvast voor te bespreken in het kader van voorpret.

Ik heb me samen met mijn vriendin ingeschreven. Mijn doel is om een beetje mee te doen in de wedstrijdklasse achter de echt grote jongens. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat is van mezelf mag verwachten in een meerdaagse tocht. Mijn enige 'meerdaagse' ervaring is de StevenRooks + 2* Fietschallenge (MTB/ Race) binnen vier dagen en dat ging wel aardig.

Zojuist trouwens ontdekt dat de eerste hoogteprofielen op de noorse versie van de site verschenen zijn. Ziet er goed uit!

[edit: profiel toegevoegd]
Hier een overzicht van de hele week. Voor enthousiastelingen. Er zijn nog plekken vrij: http://www.vikingtour.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

sibon
Forum-lid

sibon 03 mei 2012 13:43

5000 trainingskilometers verder begint het te al aardig te jeuken. Fietskoffers geregeld en overnachtingen in Oslo (voor- en achteraf) geregeld. Nu alleen nog doortrainen, verder afvallen en bedenken welke spullen er mee moeten. Geen forummers die ook naar noorwegen afreizen in juli?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 mei 2012 15:52

Vorig jaar gereden en het was echt een geweldige ervaring. Ik ga zeker nog eens terug maar dat zal niet voor dit jaar zijn. Geen plek in de agenda...

In het topic van vorig jaar kun je alle verslagen vinden die ik destijds heb gemaakt. Slaap je in het Valhalla of ga je voor hotels?

sibon
Forum-lid

sibon 03 mei 2012 16:03

Ik heb voor hotels gekozen. Mijn vriendin doet nl. ook mee. Om het afzien overdag te compenseren, hebben we voor wat extra luxe gekozen. Het blijft natuurlijk ook gewoon vakantie.
Ik heb alle verslagen. De verslagen van jou, maar ook van TiesT en Evers hebben me enthousiast gemaakt. Zeker in combinatie met de foto's. Qua hobbys (fietsen, pijn lijden, natuur) zal ik zeker aan mijn trekken komen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 mei 2012 16:07

Genoeg droge fietskleding is (helaas) ook een goede tip. En een extra paar schoenen of eventueel zo'n apparaat om je schoenen droog te krijgen. Al zul je daar in een hotel wat minder problemen mee hebben dan in een Valhalla waar nog 100 andere fietsers met een verzameling natte fietskleding binnenkomen.

Maar het is zondermeer een geweldig avontuur. Ik heb er echt van genoten. Ook als het weer wat tegenzit blijft het een prachtige omgeving om in te fietsen.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 03 mei 2012 16:08

Ik kijk er nog altijd met heel veel plezier op terug! En ik heb daar de smaak van de meerdaagsen te pakken gekregen: ben net terug van mijn derde Giro Sardegna...

sibon
Forum-lid

sibon 03 mei 2012 16:47

Stapels kleren gaan we zeker aan denken. Hoe koud is het in de regen op toppen. Winterkleren aan of regenkleding, ' waterdichte' overschoenen en dunne handschoentjes? Of toch neopreen, dikke handschoenen en winterfietsjasjes?
We hebben de fohn al klaargelegd. Kunnen we 's avonds sokken, schoenen, beenstukken en zeemleren droogfohnen.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 03 mei 2012 16:58

Ik zou zeker winterkleding ook meenemen. Het kan daar echt alle kanten op met het weer. In 2008 bovenop een top geweest waar men nog aan het skieen was en ook in 27 graden gefietst....

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 04 mei 2012 14:09

sibon schreef:Stapels kleren gaan we zeker aan denken. Hoe koud is het in de regen op toppen. Winterkleren aan of regenkleding, ' waterdichte' overschoenen en dunne handschoentjes? Of toch neopreen, dikke handschoenen en winterfietsjasjes?
We hebben de fohn al klaargelegd. Kunnen we 's avonds sokken, schoenen, beenstukken en zeemleren droogfohnen.
Afbeelding
Dit was in 2009, toen was het nog lekker weer. Later is er een etappe afgebroken en zijn er mensen onderkoeld van de berg afgehaald met auto's, busjes en campers.
Ik had goede handschoenen en overschoenen mee en kon hem in de regen toch uitrijden. Graadje of 2 á 3, niet echt zomers dus, maar wel ongelooflijk mooi. In diezelfde week hebben we ook lekker in het zonnetje gereden bij een graadje of 20.
Afbeelding | Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 04 mei 2012 14:36

Bij een onderneming als dit zou ik sowieso zorgen dat je voor alle denkbare omstandigheden iets mee hebt. De organisatie vraagt daar overigens ook om. Want het is heel simpel. Wat je niet bij je hebt kun je ook niet gebruiken en je zit toch een week in een omgeving waar het weer nogal wisselvallig kan zijn.

Ik heb me daar afgelopen jaar prima gered met gewone regenkleding maar ik moet er wel bij zeggen dat ik erg goed tegen kou en nattigheid kan. Oh ja, vergeet ook je verlichting niet. Die was vorig jaar op een paar plaatsen verplicht en dat zal denk ik dit jaar niet anders zijn.

sibon
Forum-lid

sibon 20 jul 2012 08:56

Zo.. er klaar voor.
Fietsen in fietskoffers gekregen en afgetopt met gelletjes en fietsspullen. Koffers vol gepropt met alle zomer-winter fietskleren die ik heb. Vanavond vertrek naar Noorwegen om morgen om 16.30 te beginnen met de proloog van de Vikingtour in Geilo. Ik ben razend benieuwd hoe het is om 7 dagen achter elkaar te knallen.
In ieder geval lijkt het hoge druk gebied op tijd naar Noord-Europa te zijn vertrokken. De voorspellingen duiden op een droge week.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 jul 2012 10:56

Veel plezier en succes!

Ik ben toch wel een beetje jaloers nu ik her en der berichten zie van mensen die richting Noorwegen gaan. Moet toch maar eens over een 2e deelname gaan nadenken. :-)
Wellicht aan de late kant maar hou het gewicht van je fietskoffers een beetje in de gaten. Afhankelijk van met wie je vliegt kan dat nogal in de papieren lopen als je pech hebt. Zo betaal je bij KLM tegemwoordig sowieso al 75 euro per vlucht maar als je over de 23 kilo gaat (en dat is zo gebeurd) dan krijg je nog een keer een toeslag. De koffer een klein beetje ondersteunen bij het plaatsen op de weegband wil wel eens helpen..;-)

Plaats reactie