Band vervangen?
Afgelopen zondag heb ik de Grenslandklassieker gereden en heb ik 1 keer een lekke band gehad. Er zat ook een klein gaatje in de buitenband. Vandaag bij het poetsen van de fiets heb ik nog een steentje uit de band gepeuterd met nog een klein gaatje als gevolg. Ik heb de band eraf gehad en aan de binnenkant is niets te zien, de gaatjes zijn dus niet door. Is het dan verstandig op de band toch te vervangen. De band is nog behoorlijk nieuw en het is een GP 4000.
Nee,
Is waarschijnlijk niet nodig. Een GP 4000 kan doorgaans makkelijk 5000 km mee. Er komen wel vaker heel kleine mini steentjes in de band te zitten die er vervolgens weer worden uitgewringd. Dit resulteert dan in een klein scheurtje in de band. Meestal niets ernstig.
Is waarschijnlijk niet nodig. Een GP 4000 kan doorgaans makkelijk 5000 km mee. Er komen wel vaker heel kleine mini steentjes in de band te zitten die er vervolgens weer worden uitgewringd. Dit resulteert dan in een klein scheurtje in de band. Meestal niets ernstig.
Live fast; die young. mijn blog
Fijn bedankt. Normaal fiets ik er inderdaad een kilometer of 4000 mee en als ik voor het eerst lek rijd dan vervang ik de band. Afgelopen zondag was het wat lekke banden betreft bar en boos. Om de kilometer stond wel iemand zijn band te plakken.