Vol verbazing zit ik te kijken naar mijn fiets... Niet dat het nou zo'n apart en uniek ding is want ik heb eigenlijk niets echt gecustummised, het zijn allemaal vrij gangbare merken, modellen en kleuren maar een ding is na vandaag anders en dat triggerd me...
Vanmorgen kreeg ik een pakketje aan uit mijn favoriete handelsland China, niets moet alles mag voor belachelijk lage prijzen en of dat het merkenrecht opgaat boeit geen hond het is gewoon cheap en goed zo ook mijn (overigens merknaamloze) carbonne bidon houder voor het monsterlijke bedrag van 8 euro en een beetje aan centen was tot aan mijn deur gekomen.
Wow dagt ik toen ik het ding vasthad, weegt echt niets (25gram zonder schroeven) en ongelooflijk toch dat ze het voor deze prijs vanuit de andere kant van de wereld hier kunnen laten geraken en ik was ook impressed bij de looks en de qualiteit nee dit was een zogenaamde wereldkoop van unieke eBay aard!
En nu sta ik dan te kijken... Ik heb net de oude allu bidonhouder opgeborgen en merkte dat deze eigenlijk ook helemaal niet zo erg zwaar was... sterker nog lichter dan ik verwachte... Ik heb er nog een onderweg naar hier want immers op 1 been kan een fietser niet fietsen (spreekwoordsgewijs natuurlijk) en het staat stoerder maar ja daar is eigenlijk wel alles mee gezegt, sneller fietsen zal ik er niet door....
Mijn blik schiet van allu naar carbon en terug.... Het is zo goed als even zwaar... wik weeg wik weeg ja voor mij zo in de hand nauwelijks merkbaar.... Zou het zo nu ook zijn met het stuur,stuurpen en zadelpen die ik eigenlijk nog op het oog had om chinezenland te verlaten richting het pitoreske Tilburg? waarschijnlijk wel. Zolang ik nog zelf zwaarder ben dan moet ga ik niet meer over grammen vallen want als ik zo naar mijn fiets kijk bekruipt er een gevoel wel... Hij is van mij, hij is qualitatief goed zo en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten....
Toch jammer want het zag er wel stoer uit