Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sony Experia active

gugi100
Forum-lid

gugi100 07 jan 2012 08:53

Heeft iemand deze ANT+ compatibele smartphone? En wat vind je ervan.
http://www.dcrainmaker.com/2011/09/hand ... peria.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit begint op een goed apparaat te lijken!

Heb ik gisteren net een andere smartphone besteld en een halve dag later lees ik dat deze bestaat... :|

Heb ondertussen ook wat meer gelezen.
o.a. hier
http://xperia-active.com/?p=190" onclick="window.open(this.href);return false;
Het belangrijkste minpunt lijkt de batterij te zijn.
Laatst gewijzigd door gugi100 op 07 jan 2012 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Redelijk snel fietsen is best grappig.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 07 jan 2012 09:17

Ik heb de SE Xperia Ray: toch wat mooier en betere specs dan de Active en sinds de update naar Android 2.3.4. ondersteunt deze (en nog wat andere Xperia modellen) ook ANT+ 8-)

Afbeelding

Werkt goed met Endomondo en de Garmin Fit app. Heb zelf een voorkeur aan de 2e omdat ik dan ook direct al m'n trainingen zie die ik met de Edge 500 naar Garmin Connect heb geupload, en het exporteren van trainingen zonder GPS (bijvoorbeeld Spinning) naar andere Trainingsoftware (zoals TrainingPeaks) werkt via Endomondo niet zo goed >> je hebt dan een leeg hartslaggrafiek.

Verder vond ik 'm ideaal voor hardlopen, omdat ik het toestel toch mee nam voor muziek. Alleen vanwege blessure begin Oktober was m'n hardloopperiode beetje kort... dus nu gebruik ik de functionaliteit niet zo vaak: de Edge 500 is voor fietsen veel fijner, én Garmin Fit en Endomondo hebben (nog) geen ondersteuning voor ANT+ vermogensmeters.

p.s.SE heeft al aangegeven dat de Xperia 2011-lijn een upgrade krijgt naar Android 4 (Ice Cream Sandwich): de Ray zal samen met nog 2 andere toestellen al in Maart aan de beurt zijn, de rest van de lijn (incl. de Active) zal moeten wachten tot eind April/begin Mei. Zie het bericht op de SE blog

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2012 17:11

Vind ik de Motorola MotoACTV bijv een stukje interessanter. Voor fietsen is 't ding niet bijzonder geschikt, maar voor bijv hardlopen of fitness een stuk handiger dan een smart phone. Vooral het formaat en de bevestigingsmogelijkheden zijn interessant. Van de MotoACTV is helaas de accu 't zwakke punt, want na 6 uur schijnt ie er mee op te houden als de GPS aan staat. Als ze dat bij Motorola weten te verbeteren kan dit een behoorlijke concurent van de Edge 500 worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 07 jan 2012 17:41

amclassic-fan schreef:Vind ik de Motorola MotoACTV bijv een stukje interessanter
Enige pluspunt die ik zie, is dat je de MotoACTV om je pols kan doen, maar persoonlijk vind ik zo'n houder voor je bovenarm niet onhandig zitten en het lijkt me ook wat handiger met 'n bedraade koptelefoon. En indien je lang op pad gaat en je wilt bereikbaar blijven, moet je als nog een telefoon mee ;)

Oja, en de MotoACTV ondersteunt Bluetooth 4.0 (of BLE), wat een concurrent gaat worden voor ANT+ maar op het moment is er geloof ik pas een geschikte hartslagband (van Wahoo) beschikbaar en dus nog geen speed/cadans of vermogens ondersteuning. Maar terug on-topic: op Tweakers is onlangs nog een review van de Xperia Active (en Ray) geplaatst.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2012 18:15

De MotoACTV ondersteunt gewoon ANT+. Naast dat je 'm om je pols kunt doen (en dus het display nog makkelijk kan lezen), is het formaat een stuk kleiner.

De review op de Xperia active blog is wel lachwekkend. Lekker zinvol als je een fanboy met oogkleppen een review laat schrijven. Handig dat je muziek kunt luisteren met de Active, maar dan kan je 'm niet meer op je stuurpen monteren zoals een 800. Zaken als dat het scherm van de 800 wel met handschoenen te bedienen is vergeet de auteur voor 't gemak maar even.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 07 jan 2012 18:31

amclassic-fan schreef:De MotoACTV ondersteunt gewoon ANT+
Ik zei niet dat de MotoACTV dit niet doet: ik zei alleen dat hij als pluspunt heeft dat hij ook Bluetooth LE ondersteunt ;)

Nog betreft de batterij: indien je 3G uitzet tijdens het sporten, doet hij het een stuk langer. Endomondo werkt geloof ik zonder 3G en dat hij dan thuis synched (eventueel via Wifi), waarschijnlijk werkt dit bij Garmin Fit ook wel.

Edge 500 vs MotoACTV gerelateerd schreef:
amclassic-fan schreef: Naast dat je 'm om je pols kunt doen (en dus het display nog makkelijk kan lezen), is het formaat een stuk kleiner.
Maar daarmee (en nog andere dingen, zoals batterijduur, features, ervaring Garmin) vind ik 'm geen geschikte concurrent voor de Edge 500: nu met vermogen erbij, zou ik graag de hoeveelheid gegevensvelden van de Edge 800 willen hebben... Maar ik heb goede hoop: naast extra vermogensvelden, wordt hoogstwaarschijnlijk ook de hoeveelheid pagina's verhoogd bij de volgende Edge 500 upgrade.

Plaats reactie