Ritchey stuur en pen
Ik zag bij Mantel een ritchey wcs logic stuur en wcs 260 stuurpen. Iemand een idee of dit stijve onderdelen zijn, bijvoorbeeld vergelijkbaar met de pro plt onderdelen?
http://www.mantel-bikeparts.nl/ritchey-wcs-logic-ii-wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mantel-bikeparts.nl/ritchey-wcs-260-wet" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Thomas
http://www.mantel-bikeparts.nl/ritchey-wcs-logic-ii-wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mantel-bikeparts.nl/ritchey-wcs-260-wet" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Thomas
Pas wel op met de montage van het stuur in de stuurpen. Ik heb al wat vaker online gezien dat het stuur bekrast wordt door het schuiven. Misschien wat dunne tape plakken op het te schuieven gedeelte. Door de speciale 260 graden voorbouw moet je namelijk je stuur er door schuiven.
Ik heb een wcs 4axis stuurpen en het wcs logic stuur, bevalt goed. Zeker stijf genoeg.
Via duitse webshops trouwens goedkoper als bij mantel.
Ik heb een wcs 4axis stuurpen en het wcs logic stuur, bevalt goed. Zeker stijf genoeg.
Via duitse webshops trouwens goedkoper als bij mantel.
Stuurpen is dus niet bepaald handig voor het monteren/uitwisselen van een stuur. Zal theoretisch wel stijver zijn maar vindt dit toch een nadeel.otje2 schreef:Pas wel op met de montage van het stuur in de stuurpen. Ik heb al wat vaker online gezien dat het stuur bekrast wordt door het schuiven. Misschien wat dunne tape plakken op het te schuieven gedeelte. Door de speciale 260 graden voorbouw moet je namelijk je stuur er door schuiven.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid HC
Ja deels wel (heb zelf net een MTB combo besteld). Voordeel vind ik wel dat het veiliger zit, er komt veel minder kracht op de bouten.dieseltje schreef:Stuurpen is dus niet bepaald handig voor het monteren/uitwisselen van een stuur. Zal theoretisch wel stijver zijn maar vindt dit toch een nadeel.otje2 schreef:Pas wel op met de montage van het stuur in de stuurpen. Ik heb al wat vaker online gezien dat het stuur bekrast wordt door het schuiven. Misschien wat dunne tape plakken op het te schuieven gedeelte. Door de speciale 260 graden voorbouw moet je namelijk je stuur er door schuiven.
Ps.
het is niet veel goedkoper hoor bij de duitse webshops paar euro's. Mocht mantel in de buurt zijn zou ik het lekker daar halen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er komt niet minder kracht op de bouten, de klemming van 't stuur zou alleen ronder zijn volgens Ritchey. Ik heb m'n twijfels over 't voordeel. De 4 Axis heeft wel een betere klemming dan de voorganger en is stijver, maar die was een stuk zwaarder geworden. Nu ze de pen weer lichter maken zal de stijfheid ook wel weer wat minder zijn. Stijfheid van de stuurpen is overigens voor mij persoonlijk echt geen issue. De pre 4-Axis stuurpennen zijn wat mij betreft stijf genoeg.
-
- Forum-lid HC
Is dat zo? Het stuur drukt door vorm toch ook voor een deel gewoon op de stuurpen en met een kleiner deel op de klem?amclassic-fan schreef:Er komt niet minder kracht op de bouten, de klemming van 't stuur zou alleen ronder zijn volgens Ritchey. Ik heb m'n twijfels over 't voordeel. De 4 Axis heeft wel een betere klemming dan de voorganger en is stijver, maar die was een stuk zwaarder geworden. Nu ze de pen weer lichter maken zal de stijfheid ook wel weer wat minder zijn. Stijfheid van de stuurpen is overigens voor mij persoonlijk echt geen issue. De pre 4-Axis stuurpennen zijn wat mij betreft stijf genoeg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Net binnen de c260 wet black. ziet er strak uit 111 gram in 100mm, stuurtje wcs 135gram (MTB)otje2 schreef:Pas wel op met de montage van het stuur in de stuurpen. Ik heb al wat vaker online gezien dat het stuur bekrast wordt door het schuiven. Misschien wat dunne tape plakken op het te schuieven gedeelte. Door de speciale 260 graden voorbouw moet je namelijk je stuur er door schuiven.
.
Nou ik weet niet wie het heeft bekrast door schuiven, ik heb het met het meebestelde WCS stuurtje geprobeert en met mijn syntace racelite.
Maar krassen is bijna onmogelijk, tenzij je misschien de boutjes niet los genoeg draait, twee slagen is al ruim voldoende.
Als je niet kan sleutelen blijf er dan af en verspreid geen verhalen op internet over je eigen onkunde, die goede mooie producten weer in een slecht daglicht plaatsen.
@Thom, stijver is niet altijd beter. Op mijn racer zit een F119, samen met de racelite en de vork, dat is gewoon iets te van het goede.
Ik had geen koffer met meetappatuur bij meamclassic-fan schreef:Hoe kan je zo met de hand voelen welk stuur stijver is? Als je aan een gemonteerd stuur gaat trekken dan komt er ook beweging uit de stuurpen en vorkpijp.