Sven Kramer gaat wielrennen?
Kramer gaat in 2012 ook wielrennen
Laatste update: 14 december 2011 11:35
AMSTERDAM - Sven Kramer is van plan om zich komend jaar als wielrenner te manifesteren.
Foto: ANP
De olympisch kampioen op de 5000 meter schaatsen gaat rijden voor de Groningse amateurploeg Bike4Air/NWVG.
Dat bevestigt teammanager John Kerstholt van de ploeg op Twitter. "Iedereen bij Team Bike4Air/NWVG staat klaar om te kijken hoe ver we samen komen in die ambitie van Sven." In De Telegraaf meldt Kerstholt dat het aantrekken van Kramer zeker geen publiciteitsstunt is. "Hij kan daadwerkelijk een versterking voor de ploeg vormen."
Met Kramer binnen de gelederen hoopt Kerstholt op een startbewijs voor Olympia's Tour. "We gaan ervan uit dat we een streepje voor hebben."
Bron: http://www.nu.nl/sport/2693116/kramer-g ... ennen.html
Laatste update: 14 december 2011 11:35
AMSTERDAM - Sven Kramer is van plan om zich komend jaar als wielrenner te manifesteren.
Foto: ANP
De olympisch kampioen op de 5000 meter schaatsen gaat rijden voor de Groningse amateurploeg Bike4Air/NWVG.
Dat bevestigt teammanager John Kerstholt van de ploeg op Twitter. "Iedereen bij Team Bike4Air/NWVG staat klaar om te kijken hoe ver we samen komen in die ambitie van Sven." In De Telegraaf meldt Kerstholt dat het aantrekken van Kramer zeker geen publiciteitsstunt is. "Hij kan daadwerkelijk een versterking voor de ploeg vormen."
Met Kramer binnen de gelederen hoopt Kerstholt op een startbewijs voor Olympia's Tour. "We gaan ervan uit dat we een streepje voor hebben."
Bron: http://www.nu.nl/sport/2693116/kramer-g ... ennen.html
Laatst gewijzigd door phil op 15 dec 2011 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Een tijdje terug speelde dit ook al een beetje ten tijde van het 'trainersincident' op de spelen, waarbij Mart Smeets openlijk speculeerde dat Sven richting de fietssport zou gaan. Nu maakt hij concreet een stap, in mijn ogen met de gedachte om meer en meer afscheid te nemen van de schaatsport. Want een zomertraining kun je dit niet noemen, zeker gezien de risico's rondom blessures bij valpartijen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Dat geloof ik niet zo. Hij kan zich niet meer blesseren dan dat hij al heeft gehad. Je kunt juist met die blessure die hij heeft veel meer trainingsarbeid op een fiets verrichten dan met specifieke schaatstraining. Zeker de schaatssprongen en skeeleren / schaatsplank werkt met zijn blessure tegen hem. De fiets is dan een prachtige oplossing. Met een"zware" koers kom je dan een een stuk verder dan los trainen op de fiets.marsman schreef:Nu maakt hij concreet een stap, in mijn ogen met de gedachte om meer en meer afscheid te nemen van de schaatsport. Want een zomertraining kun je dit niet noemen, zeker gezien de risico's rondom blessures bij valpartijen.
Laatst gewijzigd door fietsernl op 14 dec 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een vreemd nieuws..
Ik weet het niet hoor maar twee seizoenen terug won kramer al gewoon 2 eliteklassiekers.. het is dus niets nieuws dat hij 'gaat wielrennen'.
De enige verandering is, is dat hij voor NWV Groningen gaat rijden.
Kramer is ook gewoon een goeie wielrenner, dat heeft hij al bewezen.
Ik weet het niet hoor maar twee seizoenen terug won kramer al gewoon 2 eliteklassiekers.. het is dus niets nieuws dat hij 'gaat wielrennen'.
De enige verandering is, is dat hij voor NWV Groningen gaat rijden.
Kramer is ook gewoon een goeie wielrenner, dat heeft hij al bewezen.
Wat Stokie al zegt, vreemd nieuws.
2009 1ste Ronde rond het Rhonostrand, 1ste West Friese dorpenomloop,
2008 1ste Ronde van de Kerspelen.
Allemaal wedstrijden van 160 t/m 180km.
Van 2002 (Nieuwelingen) t/m 2009 (Elite/Beloften) heeft hij elk jaar een aantal wedstrijden gereden. Toen reed hij voor WV Olympia.
2009 1ste Ronde rond het Rhonostrand, 1ste West Friese dorpenomloop,
2008 1ste Ronde van de Kerspelen.
Allemaal wedstrijden van 160 t/m 180km.
Van 2002 (Nieuwelingen) t/m 2009 (Elite/Beloften) heeft hij elk jaar een aantal wedstrijden gereden. Toen reed hij voor WV Olympia.
Dat vind hij zelf ook blijkbaar. http://www.ad.nl/ad/nl/1742/Schaatsen/a ... ning.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is dus inderdaad alleen een switch van vereniging om wat meer wedstrijden te kunnen rijden dit jaar.
Het is dus inderdaad alleen een switch van vereniging om wat meer wedstrijden te kunnen rijden dit jaar.
Bob de Jong: goud 10km 2006, zilver 10km 1998, brons 10km 2010: totaal 3skimons schreef:haha, staat een mooi stuk van bert wagendorp over bob in de volkskrant vandaag. maar nee, een spin doctor heeft-ie niet. wel meer olympische medaillles dan sven
Kramer: goud 5km 2010, zilver 5km 2006, brons ploegenachtervolging 2010, brons ploegenachtervolging 2006: totaal ....4!

- daniel1975
- Forum-lid HC
Omdat die duidelijk minder allround is, andere ambities heeft en veel minder mediageniek is.simen schreef:Waarom hebben we het nooit over Bob de Jong?
Of heeft die geen spindoctor?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik vind Bob echt zo irritant als ie voor de camera verschijnt
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten