Het veldrijden 2011/2012
Veldrijden: wie het eerst uit de bocht komt wint. Bijna nog saaier dan Formule 1.
Just my 2 cents
Just my 2 cents

Pauwels heeft vorig jaar al laten zien dat hij wedstrijden kan winnen.
Ik hoop dat Bart Aernouts eens een grote wedstrijd wint.
En dat Lars Boom dit seizoen wat meer wedstrijden rijdt want de top blijft wel smal.
Ik hoop dat Bart Aernouts eens een grote wedstrijd wint.
En dat Lars Boom dit seizoen wat meer wedstrijden rijdt want de top blijft wel smal.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Yup, het schaatsen van Vlaanderen. Sporten in de marge, met als enig verschil dat de internationale concurrentie bij het schaatsen nog iets voorstelt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Superstick
- Forum-lid
Die sport met ontzettend dure fietsen waar de renners vervolgens de helft van de tijd mee op hun nek lopen?
Ik ben een Nederlander, dus ik kijk schaatsen. Maar ik vind veldrijden wel leuk om af en toe eens te kijken. En het ziet er altijd vreselijk zwaar uit!

Ik ben een Nederlander, dus ik kijk schaatsen. Maar ik vind veldrijden wel leuk om af en toe eens te kijken. En het ziet er altijd vreselijk zwaar uit!
Ah, gaan hier de rivieren ook weer een rol spelen?
Deze Brabo vindt veldrijden stukken leuker dan schaatsen.
Deze Brabo vindt veldrijden stukken leuker dan schaatsen.

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Schaatsen is bijna net zo saai als veldrijden maar heeft (onder meer door het feit dat tenminste olympisch is) dan nog enige uitstraling. Neemt niet weg dat het vaak behoorlijk saai is, zeker bij het all-rounden. Het sprinten is toch behoorlijk internationaal met toppers uit onder meer Nederland, Korea, China, Amerika en Canada.
Wat ook niet meehelpt is dat veldrijden toch een beetje de sport van het "net niet" renners is. Goede veldrijders zijn op de keper beschouwd gewoon niet goed genoeg als topwielrenner / MTB'er. Slechts een enkeling (Boom) kan de overstap naar het "grotere" wegwielrennen maken.
Wel grappig is dat Sporza en de NOS min of meer gelijk omgaan met 'hun' sport; de NOS besteedt extreem veel tijd aan schaatsen (ook buiten het seizoen) en bij Sporza staat ook meteen de website vol zodra Niels Albert een scheet laat.
Wat ook niet meehelpt is dat veldrijden toch een beetje de sport van het "net niet" renners is. Goede veldrijders zijn op de keper beschouwd gewoon niet goed genoeg als topwielrenner / MTB'er. Slechts een enkeling (Boom) kan de overstap naar het "grotere" wegwielrennen maken.
Wel grappig is dat Sporza en de NOS min of meer gelijk omgaan met 'hun' sport; de NOS besteedt extreem veel tijd aan schaatsen (ook buiten het seizoen) en bij Sporza staat ook meteen de website vol zodra Niels Albert een scheet laat.
Laatst gewijzigd door havana op 02 nov 2011 13:02, 6 keer totaal gewijzigd.
Nee, dat was een aantal decennia geleden nog zo. Tegenwoordig wordt nog slechts sporadisch gelopen met de fiets op de nek.Superstick schreef:waar de renners vervolgens de helft van de tijd mee op hun nek lopen?
Leuke sport hoor maar wat "Havana" zegt: tegenwoordig is het gewoon wielrennen zonder asfalt en te voorspelbaar naar mijn smaak
fietsen doe ik net als een prof,