Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Piepen/kraken look keo 2 max pedalen.

rafc
Forum-lid

rafc 30 okt 2011 16:03

Sinds enige maanden heb ik Look keo 2 max carbon pedalen.
Dit zijn pedalen met een rvs inleg plaatje, tegen slijtage.

Sinds een paar weken piepen en kraken de pedalen tijdens het rijden. Het geluid komt van het contact tussen de schoenplaatjes en het pedaal.
Ik heb al siliconenspray op de pedalen gespoten en dan is het even weg, maar na een aantal km komt het weer terug.

Hebben jullie tips om dit op te lossen?

prjz
Forum-lid

prjz 30 okt 2011 17:10

Nieuwe pedalen, ook nieuwe plaatjes nemen, volgens mijn f.m.
Kijk ook eens hoe ver het robber dopje van de plaatjes versleten is.

PS
Ik heb ook sinds kort nieuwe pedalen, maar hoor niets.
Ik ken wel het probleem.
prj

nelus
Forum-lid

nelus 30 okt 2011 20:42

Schroefjes van je schoenplaat ook in het wit vet. Helpt meestal ook wel wat.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 31 okt 2011 09:33

Heb je enig idee welke schoenplaatjes je nu hebt? Tegenwoordig worden Look Keo pedalen bijna altijd geleverd inclusief de de 'grip' schoenplaatjes. Mijn ervaring is dat deze na circa 500km idd enorm beginnen te piepen en kraken. Daarom gebruik ik alleen de plaatjes met de witte teflon.

De 'grip' plaatjes (piep/kraak):
http://www.decathlon.nl/NL/plaatje-keo-grip-35305061/

Met witte teflon:
http://www.decathlon.nl/NL/schoenplaatj ... -11573866/

marsman
Forum-lid

marsman 31 okt 2011 10:05

Dit ligt zoals Roger68 al schrijft zeer waarschijnlijk aan het type schoenplaatje. Ik ben echter overgestapt naar de plaatjes met grip, die witte piepen bij mij juist!! De gripplaatjes zijn ook iets duurder. Iemand anders ervaringen??
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 31 okt 2011 10:14

Ik heb dus nog nooit piepende plaatjes of pedalen gehad en gebruik beide soorten plaatjes en de zwarte en grijze. Ik rijd toch al vele duizende km met de look keo maar nog nooit met piepende of krakende pedaaltjes.

rafc
Forum-lid

rafc 01 nov 2011 09:33

roger68 schreef:Heb je enig idee welke schoenplaatjes je nu hebt? Tegenwoordig worden Look Keo pedalen bijna altijd geleverd inclusief de de 'grip' schoenplaatjes. Mijn ervaring is dat deze na circa 500km idd enorm beginnen te piepen en kraken. Daarom gebruik ik alleen de plaatjes met de witte teflon.

De 'grip' plaatjes (piep/kraak):
http://www.decathlon.nl/NL/plaatje-keo-grip-35305061/

Met witte teflon:
http://www.decathlon.nl/NL/schoenplaatj ... -11573866/
Bedankt voor jullie reacties!!!

@Roger68:
Ik heb inderdaad de plaatjes die bij de pedalen zaten (met grip!) gelijk met het monteren van de pedalen op mijn schoenen gezet.
En ook bij mij begon na ongeveer 500 Km het piepen en kraken!!
Ik ga meteen een set nieuwe plaatjes met teflon erop zetten.
Hiervoor heb ik altijd met pedalen met teflon gereden, maar omdat er nieuwe plaatjes bij de pedalen zaten, heb ik deze natuurlijk gebruikt.
Ik hoop dat het geluid nu weg is, want ik werd er echt gek van!!

Raar eigenlijk dat Look de plaatjes met grip erbij levert terwijl deze bij veel mensen (wat ik dan hier lees) gaan piepen en kraken.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 nov 2011 09:57

Bij mij piepen de grip plaatjes niet. Gelukkig maar want ik vind de grip plaatjes wel een verademing bij het lopen op tegelvloeren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie