Stelling: Polar heeft de slag t.o.v. Garmin gemist.
- boswielrenner
- Forum-lid
Op dit moment is Garmin met de Edge 500 en de Edge 800 een weg in geslagen waar mening fietser op zit te wachten.
De Edge 800 is al een begerenswaardig apparaat, dat helaas stevig aan de prijs is,en zeker niet foutloos, maar wel een voorbode van wat er in de toekomst wellicht allemaal nog op de markt komt. (hopelijk platter, kleiner, en nog meer en betere functionaliteit). Hopelijk kan de concurrentie het Garmin moeilijk maken, want dan is dat alleen maar goed voor ons als fiets consument.
Jammer dat Polar op korte termijn niet die concurrent van Garmin zal zijn, aangezien Polar naar mijn mening behoorlijk achterloopt als je kijkt naar GPS functionaliteit en wat je er nu en in de toekomst allemaal mee kunt doen. Bryton is goed bezig en hopelijk komen ze met meer goede apparaten voor een scherpe prijs in de toekomst. Kortom; heeft Polar, als grote aanbieder van fietscomputers, de slag op dit moment gemist?
De Edge 800 is al een begerenswaardig apparaat, dat helaas stevig aan de prijs is,en zeker niet foutloos, maar wel een voorbode van wat er in de toekomst wellicht allemaal nog op de markt komt. (hopelijk platter, kleiner, en nog meer en betere functionaliteit). Hopelijk kan de concurrentie het Garmin moeilijk maken, want dan is dat alleen maar goed voor ons als fiets consument.
Jammer dat Polar op korte termijn niet die concurrent van Garmin zal zijn, aangezien Polar naar mijn mening behoorlijk achterloopt als je kijkt naar GPS functionaliteit en wat je er nu en in de toekomst allemaal mee kunt doen. Bryton is goed bezig en hopelijk komen ze met meer goede apparaten voor een scherpe prijs in de toekomst. Kortom; heeft Polar, als grote aanbieder van fietscomputers, de slag op dit moment gemist?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Polar heeft niet alleen de GPS-boot gemist, ook daarvoor waren ze al aan het blunderen. Lelijke sensoren waarvan je niet eens zelf de batterij kunt verwisselen, eigen protocollen (geen ANT+), lelijk design, slechte service, geen bluetooth, modellen zonder auto start/stop, mislukt powersysteem obv kettingspanning gazomaardoor...
Het is overigens heel goed dat Bryton erbij is gekomen want Garmins zijn idioot duur, terwijl de softwareondersteuning af en toe lachwekkend is. Probleem is dat Bryton voor alsnog vrij onbekend is en onbekend maakt onbemind. Garmin heeft een erg sterke naam op het gebied van (fiets)navigatie.
Hoe meer concurrenten hoe beter wat mij betreft. Zo is het bij TomTom ook gegaan; in het begin was er nauwelijks concurrentie maar toen die eenmaal kwam kelderden de prijzen van de TomToms met 800% (geen grapje).
Het is overigens heel goed dat Bryton erbij is gekomen want Garmins zijn idioot duur, terwijl de softwareondersteuning af en toe lachwekkend is. Probleem is dat Bryton voor alsnog vrij onbekend is en onbekend maakt onbemind. Garmin heeft een erg sterke naam op het gebied van (fiets)navigatie.
Hoe meer concurrenten hoe beter wat mij betreft. Zo is het bij TomTom ook gegaan; in het begin was er nauwelijks concurrentie maar toen die eenmaal kwam kelderden de prijzen van de TomToms met 800% (geen grapje).
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik begrijp ook niet dat TOMTOM niet in de fietsnavigatie stapt. Ik vind dat echt een misser. Ze hebben de naam en ze kunnen toch ook een soort gelijk apparaat ontwikkelen als Garmin. Ze kunnen een apparaat ontwikkelen dat voor fietsers en motorrijdrs geschikt zou kunnen zijn.Je kan zelfs samen met Polar optrekken waarbij Polar de fietscomputer voor haar rekening neemt en TOmTOM het navigatie deel. Daarnaast is er technisch ook nog veel mogelijk. Als je ziet hoe dun een iphone is, dan is er nog heel veel mogelijk op het gebied van fietscomputers en dan heb ik het noiet eens over de bijgeleverde software en ondersteuning.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
moiventoux
- Forum-lid
Ik heb zelf de Garmin Forerunner 405. Gekocht voor het hardlopen maar met fietsen gebruik ik hem ook. Ben er zeer tevreden over maar niet over de batterij. Deze zou 10 uur werken maar nu, bijna 2 jaar later doet hij hety nog maar 5 1/2 uur. Heeft iemand ervaring met de levensduur van batterijen van de genoemde Garmins?
Mijn mening:
Polar en Garmin hebben duidelijk een eigen visie op wat de consument wil. Het is duidelijk dat Garmin dit momenteel beter ingeschat heeft. Toch heeft Polar door het vasthouden aan batterijen (op de fietssensoren na = onbegrijpelijk) wel een punt. Van dergelijk duur spul verwacht je een redelijk lange levensduur (die accu's niet hebben). Daarnaast zijn accu's naar mijn mening te lomp om op je pols te dragen. Ook in de niet GPS functionaliteit spant het erom. Daar is niet echt een betere te noemen naar mijn mening.
Garmin heeft de fiets vermogensmeters/navigatie functionaliteit absoluut beter voor elkaar. Ook hun nieuwste triathlon horloge is een voorbeeld van welke functionaliteit de consument wil. Dus ja, Polar heeft de slag gemist maar is nog niet verslagen. Als ze eens goed na gaan denken over waar ze heen willen met hun producten in plaats van het paniekvoetbal dat ze nu spelen kunnen ze sterk terugkomen. Het is op dit moment echter wel een "als".
Polar en Garmin hebben duidelijk een eigen visie op wat de consument wil. Het is duidelijk dat Garmin dit momenteel beter ingeschat heeft. Toch heeft Polar door het vasthouden aan batterijen (op de fietssensoren na = onbegrijpelijk) wel een punt. Van dergelijk duur spul verwacht je een redelijk lange levensduur (die accu's niet hebben). Daarnaast zijn accu's naar mijn mening te lomp om op je pols te dragen. Ook in de niet GPS functionaliteit spant het erom. Daar is niet echt een betere te noemen naar mijn mening.
Garmin heeft de fiets vermogensmeters/navigatie functionaliteit absoluut beter voor elkaar. Ook hun nieuwste triathlon horloge is een voorbeeld van welke functionaliteit de consument wil. Dus ja, Polar heeft de slag gemist maar is nog niet verslagen. Als ze eens goed na gaan denken over waar ze heen willen met hun producten in plaats van het paniekvoetbal dat ze nu spelen kunnen ze sterk terugkomen. Het is op dit moment echter wel een "als".
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik denk dat Polar het zich niet kan veroorloven om de GPS markt en toepassingen naast zich neer te leggen. Met andere woorden; Polar zal als serieus merk van fietscomputers moeten kunnen concurreren met Garmin op het gebied van de Edge 500 en 800. Dat doen ze nu niet. Het feit dat je niet de batterijen kunt wisselen van polar fietssensoren is natuurlijk een blunder en heel irritant.
Dat TOMTOM niet in de fietsbranche stapt, is een keuze, maar ik zou het wel weten als CEO van TomTom. Er is veel geld te halen bij de fietsers world wide.
Dat TOMTOM niet in de fietsbranche stapt, is een keuze, maar ik zou het wel weten als CEO van TomTom. Er is veel geld te halen bij de fietsers world wide.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik ben toch heel tevreden over mijn CS600 apperaat van Polar. 999 van de 1000 keer heb ik geen navigatie nodig. Ik ken de routes in Nederland en Belgie inmiddels wel. Om achteraf de routes uit te lezen, zet ik gewoon My Tracks op mijn Android Phone (HTC) aan. Hoogtemeters en snelheid kloppen niet helemaal, maar de route is nagenoeg perfect. En ik heb de telefoon toch al altijd bij me.
Op zich zou ik in de toekomst wel een telefoon willen hebben, waar alles mee kan op het fietsgebied. Dus een of andere smart die ik op mijn stuur klik of zo, en alle gegevens kan aflezen inc snelheid en hartslag en navigeren uiteraard....maar tot nu toe is het prima zo!
Edit:
Vind ik dit op de Garmin site: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID ... 72&ra=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens even uitproberen...
Op zich zou ik in de toekomst wel een telefoon willen hebben, waar alles mee kan op het fietsgebied. Dus een of andere smart die ik op mijn stuur klik of zo, en alle gegevens kan aflezen inc snelheid en hartslag en navigeren uiteraard....maar tot nu toe is het prima zo!
Edit:
Vind ik dit op de Garmin site: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID ... 72&ra=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens even uitproberen...
-
eelcoz
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
juist. Het is net door de GPS dat je ens op andere plaatsen komt dan deze die je reeds kent. Soms valt dat mee ... soms ook nieteelcoz schreef:Je kent alle wegen in Nederland en Belgie?geer schreef:Ik ben toch heel tevreden over mijn CS600 apperaat van Polar. 999 van de 1000 keer heb ik geen navigatie nodig. Ik ken de routes in Nederland en Belgie inmiddels wel.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Polar was bezig met de sportstracker app, welke toen nog alleen op de nokia werkte. Volgens mij is die nieuwe hartslagmeter ook via polar trouwens.
Ik denk dat als polar als fins bedrijf samen met nokia gaat werken op het windows platform, dan laggen die garmin op niet zo heel lange termijn finaal uit.
Ik denk dat als polar als fins bedrijf samen met nokia gaat werken op het windows platform, dan laggen die garmin op niet zo heel lange termijn finaal uit.
Ik vind zowel Polar als Garmin momenteel de plank volledig mis slaan.
Ik heb een Polar klokje dat heeeeeel vaaaaaak stoort. Dat ligt aan de hartslag band, zeggen ze bij Polar. En de service daar is subliem tot nog toe. Die jongens zitten bij mij in het dorp en eens in de 3 maanden ga ik gratis een nieuwe hartslagband halen. Dan kan ik er weer even tegen.
Ik heb ook een navifatie speeltje van Polar. De Dakota 20. Mooi speeltje, kan echt van alles. Hij weet waar het noorden is, kent de visstand in de lokale vijver, kan mij vertellen waar de dichtsbijzijnde snackbar is en het geeft ook nog de tijd aan. Echt geweldig, zoveel functionaliteit. Een ding kan het ding echter niet en dat is navigeren. En dat is nogal jammer voor een navigatie speeltje.
Ik denk dat Polar en Garmin de goede weg eens moeten inslaan en producten gaan maken die WEL doen wat ze beloven.
Ik heb een Polar klokje dat heeeeeel vaaaaaak stoort. Dat ligt aan de hartslag band, zeggen ze bij Polar. En de service daar is subliem tot nog toe. Die jongens zitten bij mij in het dorp en eens in de 3 maanden ga ik gratis een nieuwe hartslagband halen. Dan kan ik er weer even tegen.
Ik heb ook een navifatie speeltje van Polar. De Dakota 20. Mooi speeltje, kan echt van alles. Hij weet waar het noorden is, kent de visstand in de lokale vijver, kan mij vertellen waar de dichtsbijzijnde snackbar is en het geeft ook nog de tijd aan. Echt geweldig, zoveel functionaliteit. Een ding kan het ding echter niet en dat is navigeren. En dat is nogal jammer voor een navigatie speeltje.
Ik denk dat Polar en Garmin de goede weg eens moeten inslaan en producten gaan maken die WEL doen wat ze beloven.
Live fast; die young. mijn blog
Polar heeft een historie van het creëren van eigen protocollen, in plaats van samen te werken met bestaande systemen. De kans dat ze met Windows Phone gaan samenwerken schat ik dus heel laag in.scottwilko schreef:Polar was bezig met de sportstracker app, welke toen nog alleen op de nokia werkte. Volgens mij is die nieuwe hartslagmeter ook via polar trouwens.
Overigens moet ik nog maar zien of Windows Phone wel een succes wordt. Ik denk dat het voor Nokia (net als voor Polar) te laat is.
@ Rob
Mijn 800 doet toch echt precies wat ik wil. Eigenlijk nog nooit de mist mee in gegaan. Dat wil niet zeggen dat ik Garmin heilig verklaar, want er is nog genoeg te verbeteren. Maar ik ben uitermate tevreden met mijn 800, terwijl ik met Polar-producten (3 stuks) niks dan problemen had.
Laatst gewijzigd door havana op 27 okt 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.