Welke wielset heb ik (niet) nodig?
Ik ben in het bezit van een Colnago een Colnago Race 24 wielset. Mijn mede-wielrenner heeft een Giant met een Mavic cxp-22 wielset.
We hebben laatst een Tacx aangeschaft waardoor ieder een nieuwe wielset willen aanschaffen om zo niet steeds de band te hoeven verwissel van tacx band naar gewone buitenband.
De vraag is welke wielset kunnen we het best aanschaffen?
We weten niet of onze wielset kwalitatief goed zijn, misschien kan iemand dat ons vertellen? Dit is van belang omdat we met de beste wielset buiten willen fietsen en de zwakste wielset willen gebruiken voor de tacx.
Een wielset die we al gevonden hebben is de fulcrum 5. Is dit een kwalitatief beter wiel dan de Calnago race 24 en mavic cxp-22?
We hebben laatst een Tacx aangeschaft waardoor ieder een nieuwe wielset willen aanschaffen om zo niet steeds de band te hoeven verwissel van tacx band naar gewone buitenband.
De vraag is welke wielset kunnen we het best aanschaffen?
We weten niet of onze wielset kwalitatief goed zijn, misschien kan iemand dat ons vertellen? Dit is van belang omdat we met de beste wielset buiten willen fietsen en de zwakste wielset willen gebruiken voor de tacx.
Een wielset die we al gevonden hebben is de fulcrum 5. Is dit een kwalitatief beter wiel dan de Calnago race 24 en mavic cxp-22?
Je kan ook zoiets kopen, scheelt weer centjes: http://www.bike2build.nl/product/CO0221 ... chrina-rim" onclick="window.open(this.href);return false;
Is er ook zoiets met Campa-body?justeltjo schreef:Je kan ook zoiets kopen, scheelt weer centjes: http://www.bike2build.nl/product/CO0221 ... chrina-rim" onclick="window.open(this.href);return false;
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Fulcrum R7 / Campagnolo Khamsin..? Krijg je er gratis een voorwiel bijcobra427 schreef:Is er ook zoiets met Campa-body?justeltjo schreef:Je kan ook zoiets kopen, scheelt weer centjes: http://www.bike2build.nl/product/CO0221 ... chrina-rim" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben zelf ook niet van plan om een wielset speciaal te kopen voor de tacx want ik wil mijn huidige wielset daarvoor gebruiken. De vraag is alleen of een fulcrum 5 wielset een verbetering is vergeleken met de colango race 24 en mavic cxp-22?
Upgrade tov Zipp404? Liever toch een setje/achterwiel voor de trainer (waarom noemt iedereen het "de tacx"? In veel gevallen gaat het om een ander merk).lvgh schreef: Dan nog liever een echte upgrade voor je fiets en de oude wielen op de Tacx gebruiken.
Mag best een beetje pijn doen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
ofwel koop je de goedkoopste wielen (zoals Fulcrum 7) en stop je die in de tacx, ofwel koop je wielen zoals fulcrum 3 of 1 en stop je je oude wielen (die colnago of CXP22) in de tacx (excuus, trainer).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

@cobra427: er zijn inderdaad uitzonderingen
Was dan ook vooral aan TS gericht.
En dat men het 'de tacx' noemt is gewoon voor het gemak. Dat ben je vast wel eens vaker tegen gekomen: ipod, spa, tomtom, etc. Allemaal merknamen die in het dagelijks leven ook worden gebruikt voor concurrerende producten.

En dat men het 'de tacx' noemt is gewoon voor het gemak. Dat ben je vast wel eens vaker tegen gekomen: ipod, spa, tomtom, etc. Allemaal merknamen die in het dagelijks leven ook worden gebruikt voor concurrerende producten.