Beste forumleden,
Sinds kort heb ik een nieuwe fiets gekocht, en wil ik mijn oude fiets opknappen en misschien verkopen.
Nu heb ik via de Batavus site de framemaat opgemeten omdat er helaas geen kettingkast op de oude fiets zit.
Enkel is de maat 54cm (21.25") en ik weet niet welke kettingkast moet bestellen.
Moet ik nou een 20 inch bestellen, of een 24 inch kettingkast omdat ik niet een te kleine kettingkast wil maar ook zeker niet een te grote.
Tevens welke maat jasbeschermers moet ik erbij bestellen? Ik heb gelezen dat dat weer op de wielmaat gaat, en dat is 28 x 1 5/8 x 1 3/8.
En een bagagedrager gaat ook op wielmaat toch?
Op het internet kan ik helaas geen duidelijk verhaal vinden (ook de Batavushandleiding op de website geeft geen informatie).
Overigens kan ik het officiële model van de kettingkast niet vinden (Blauwe kleur) op het internet.
Alvast bedankt voor de hulp.
Klaas
Welke maat kettingkast voor mijn fiets? (Batavus live 54cm)
Beste Klaas,
Ik heb geen ervaringen met een kettingkast en jasbeschermers op de racefiets...
Ik denk ook niet dat er veel mensen hier op een Race & Mountainbike forum daar ervaring mee hebben, maar je weet het nooit...
Wel een leuke fiets hoor, een Batavus Live... De mijne is een tijd geleden bij de bushalte gestolen.
Succes in ieder geval!
Ik heb geen ervaringen met een kettingkast en jasbeschermers op de racefiets...
Ik denk ook niet dat er veel mensen hier op een Race & Mountainbike forum daar ervaring mee hebben, maar je weet het nooit...
Wel een leuke fiets hoor, een Batavus Live... De mijne is een tijd geleden bij de bushalte gestolen.
Succes in ieder geval!
Als je een rondje gaat fietsen, heb je altijd voor driekwart wind tegen...
-
kurvenmeister
- Forum-lid
De 20 inch en 24 inch kettingkasten die jij bedoelt zijn voor de kinderfietsen. In 28 inch-kettingkasten heb je verschillende lengtematen. Daarnaast hangt de juiste maat kettingkast ook af van een eventuele borstplaat op de crank, grootte van je voortandwiel etc. Ergo: de kettingkastmaat heeft weinig (of gewoon niets) te maken met de lengte van je zitbuis. Een bagagedrager gaat ook op de normale 28" maat. Jasbeschermers eveneens.
Anders gewoon even naar je fietsenmaker, die kan het je veel makkelijker en duidelijker laten zien. Universele 28" bagagedrager en jasbeschermers heeft hij (als het goed is) wel op voorraad. Kan hij gelijk de originele Batavus Live kettingkast voor je bestellen. Je kunt spareparts namelijk gewoon bij Batavus laten bestellen op framenummer/type.
Anders gewoon even naar je fietsenmaker, die kan het je veel makkelijker en duidelijker laten zien. Universele 28" bagagedrager en jasbeschermers heeft hij (als het goed is) wel op voorraad. Kan hij gelijk de originele Batavus Live kettingkast voor je bestellen. Je kunt spareparts namelijk gewoon bij Batavus laten bestellen op framenummer/type.