Welke andere merken triple dan Shimano?
Ik ga een nieuwe groep op mijn fiets zetten? Hoewel ik al een aantal jaren met Shimano Ultegra rijd, vind ik de kleuren helemaal niks. Waarom kijken die Japanners alleen naar techniek en niet naar de uitvoering zoals Campagnolo en SRAM? FSA heeft ook mooie triple cranksets, maar waar combineer je dat dan mee? Nog andere merken?
prj
Fsa trple crankstel is gewoon te combineren met zowel Campagnolo of Shimano.
Waarbij je je bij Campagnolo wel moet beperken tot de 10 speed groepen, want als ik het goed heb zijn de 11 speed niet triple compatibel!
De 10 speed shifters kunnen bij Campagnolo gewoon triple aan, verder heb je dan wel hun aparte triple voor en achter derailleur nodig.
Sram levert geen triple compatibel spul.
Verder volgens mij geen mogelijkheden voor triple.
Waarbij je je bij Campagnolo wel moet beperken tot de 10 speed groepen, want als ik het goed heb zijn de 11 speed niet triple compatibel!
De 10 speed shifters kunnen bij Campagnolo gewoon triple aan, verder heb je dan wel hun aparte triple voor en achter derailleur nodig.
Sram levert geen triple compatibel spul.
Verder volgens mij geen mogelijkheden voor triple.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Triple crankstellen worden al sinds jaar en dag geleverd door Stronglight en TA. Met veel meer mogelijkheden qua tandenaantal en cranklengte dan de grote twee bieden. Voor klassieke vierkantas kun je ook een Suntour Superbe Pro triple vinden, nieuw gemaakt.
TA had ik al bekeken, ga ook eens bij Stronglight kijken, bedankt.ultra_ivo schreef:Triple crankstellen worden al sinds jaar en dag geleverd door Stronglight en TA. Met veel meer mogelijkheden qua tandenaantal en cranklengte dan de grote twee bieden. Voor klassieke vierkantas kun je ook een Suntour Superbe Pro triple vinden, nieuw gemaakt.
prj
- Superstick
- Forum-lid
Ik verbaas me altijd een beetje over het feit hoeveel waarde sommige mensen hechten aan hoe mooi iets er uit moet zien. Mooie lak, leuk stuurlintje en bijpassende bidonhouders en remgrepen, ok. Maar de afmontage gaat mij echt alleen om de kwaliteit. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Dat maakt het forum natuurlijk ook net leuk. 
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Snel weg bij die clubtrjero schreef:Ik rij op mijn reservefiets ook met een triple rond, maar ik schaam me gewoon om met een triple op de club te komen.Straks sturen ze me weg of ik mag niet niet meer meerijden.
What makes the boat go faster?
+ tune, Truvativ, FRMultra_ivo schreef:Triple crankstellen worden al sinds jaar en dag geleverd door Stronglight en TA. Met veel meer mogelijkheden qua tandenaantal en cranklengte dan de grote twee bieden. Voor klassieke vierkantas kun je ook een Suntour Superbe Pro triple vinden, nieuw gemaakt.