Een Garmin of toch wat anders?
Ik ben op zoek naar een soort TomTom maar dan op de fiets. Waarschijnlijk kom je dan uit bij een Garmin, maar ik ben eerlijk gezegd alleen maar geinteresseerd in de routeplannerfunctie van een Garmin. Alle overige functies zoals cadans en actuele snelheid ga ik niet gebruiken. Het is namelijk bedoeld voor op een vakantiefiets waar alleen de juiste route relevant is, de rest leidt in mijn ogen alleen maar af van de omgeving.
Wat is voor mijn gebruik het beste apparaat?
Wat is voor mijn gebruik het beste apparaat?
Dan zou ik gewoon een 2de hands "simpele" Garmin kopen, een 605 bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door havana op 06 sep 2011 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Smartphone of PDA met Navigon software ook een optie zijn. Heb zelf een 6 jaar oude windows CE PDA. Daarop de Navigon Mobilenavigator gezet. Deze heeft bij routeprofiel ook een optie voor fiets en die werkt in Nederland in ieder geval prima. Stuurhouder erbij of in de achterzak.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Je kan dan ook kijken naar de Garmin Oregon, Dakota of Montana. Nagenoeg dezelfde funktionaliteit, echter goedkoper te sourcen, en wisselbare AA-batterijen. Edge is mooi, maar op een vakantiefiets zou ik die op zijn minst willen voeden met een naafdynamo, daar de accuduur, mede door de onmisbare schermverlichting, beperkt is. Wel een fijn toestel trouwens.amclassic-fan schreef:Edge 800, werkt echt nog niet op 't niveau van auto navigatie, maar het beste wat je kunt krijgen. Cadans, snelheid en de hele mikmak krijg je er wel bij, maar je kan gewoon enkel de kaart in beeld hebben staan.
http://www.dealbird.nl/garmin-dakota-10-worldwide.html
Denk wel aan de meerprijs van de kaartensets, of gebruik OpenStreetMap
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Daar zijn natuurlijk ook kant-en-klare oplossingen voor als http://zzing.de/.amclassic-fan schreef:Je kan een 800 ook gewoon opladen via een naafdynamo, schema'tje is zeer eenvoudig. Grote voordeel van de 800 tegen bijv de 705 vind ik zelf dat de kaart veel beter te bekijken is mbv de touchscreen en de veel snellere CPU.
Maar goed, dit vraagt wel een extra investering. Overigens vind ik de Edge een prima ding verder.
Ik rij al een tijdje met de Bryton 50, bevalt erg goed met gratis kaarten of voor 69.- een HD Navteq kaart.
Ik wil hier normaal gesproken geen reclame maken maar hier staat een vergelijking tussen Garmin en Bryton.
Ik wil hier normaal gesproken geen reclame maken maar hier staat een vergelijking tussen Garmin en Bryton.
Laatst gewijzigd door bepe op 09 sep 2011 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gebruik Osmand op mijn Android telefoon. Daarin kun je aangeven dat je fietst. Je kunt A-b navigatie doen en routes inladen. Ik stop het apparaat gewoon in mn zak en laat de aanwijzingen VIA de koptelefoon horen.
Ook maak ik wel gebruik van Google navigatie in de stad. Werkt op dezelfde manier, maar net iets beter.
De meerprijs van alleen navigatie is het mij niet waard.
Ook maak ik wel gebruik van Google navigatie in de stad. Werkt op dezelfde manier, maar net iets beter.
De meerprijs van alleen navigatie is het mij niet waard.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Zelf heb ik ook een Android. Als ik de GPS aanzet is de accu zo leeg. Dat is niet erg voor 60 km of zo, maar wordt het langer dn is dt toch lastig. De Bryton is verkrijgbaar vanaf ongeveer 200 euro en gaat 12 tot 15 uur mee.
Ik heb voor dingen als hartslag e.d. al een Suunto T6D horloge, dus ik heb dat verder ook niet nodig (net zoals TS). Ik ga denk ik binnenkort een Garmin Dakota 20 aanschaffen voor hetzelfde gebruik als TS. Ding is ook prima te gebruiken voor hiking en dergelijke, en met een fietsklem te bevestigen op je stuur. Ideaal lijkt me!