Halverwege mei zijn mijn man en ik begonnen met wielrennen. Ik probeer 1x per week 80 á 100 km te fietsen, 1x per week 50 km (op tempo) en 1 spinninglesje. Meer trainingsuren zitten er momenteel niet in wegens werk en studie. Heb onlangs wel een Tacx aangeschaft om ook bij slecht weer lekker te kunnen trainen.
Sinds ik samen met mijn man begonnen ben met fietsen zijn we 2 weekenden wezen fietsen in Limburg en hebben we mee gedaan aan Limburgsmooiste (gele lus). Erg leuk en we hebben de smaak goed te pakken (binnenkort gaan we mee doen aan Gerrie Knetemann Classic, Dam tot Dam Fietsclassic en nog een weekendje fietsen in de Eifel in Duitsland). Zelf wonen wij in Noord-Holland en is het niet mogelijk om vaker richting Limburg te gaan om daar van de heuvels te genieten. Enige heuveltje dat bij ons in de buurt zit is het Kopje van Bloemendaal
Afgelopen weekend waren we weer aan het fietsen in Limburg en merkte ik al dat met name bij de wat langere beklimmingen (Camerig bijvoorbeeld) ik sneller en beter boven kwam dan de eerste keer, echter bij korte steile beklimmingen (Keutenberg, Gulpenberg) merk ik dat mijn benen te snel vermoeid zijn en ik daardoor halverwege moet afstappen om niet tot stilstand te komen en om te vallen (bij wijze van). Tijdens het klimmen probeer ik een zo constant mogelijke cadans te behouden en het staan op de pedalen zo lang mogelijk uit te stellen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn klim prestaties verbeteren? Althans hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij een volgende test op de Keutenberg beter naar boven kom.
En heeft iemand ervaring met een klim clinic? Is dit bijvoorbeeld aan te raden voor een beginner?
Alvast bedankt.
Grtjs,
Susanne
Fiets info: Giant TCR 0 - triple