Over de wielersport en zijn beoefenaars.

2011 USA Pro Cycling Challenge

phil
Forum-lid

phil 23 aug 2011 23:08

Weet niet of er al een topic over is, maar is iedere avond live te bekijken:

http://shacktracker.usaprocyclingchallenge.com/

en hier:

http://www.sportlemon.tv/v-2/8/152/v-295358.html

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 24 aug 2011 13:20

Ongelofelijk welke hoogtes ze bereiken, boven de 4.000m. Dat is echt onvoorstelbaar.
Wel mooi om te zien dat Gesink weer met de favorieten mee kan. Ik hoop dat ie nu kan laten zien dat de keus van Rabo om alles op de Tour te zetten geen verkeerde was.

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 24 aug 2011 21:09

Is ook op eurosport 2 live te zien iedere avond om 22:00 en de volgende morgen om 10:00 met een samenvatting van ongeveer 1 uur

HenH
Forum-lid

HenH 24 aug 2011 23:01

Ik ziet nu te kijken, prachtige beelden en een mooie wedstrijd.
De man met de leiderstrui die in de tegenaanval gaat, mooi om te zien.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 25 aug 2011 08:40

Heerlijk hoe die Amerikanen constant allerlei statistieken in beeld brengen (zie eerste link). En ze brengen het inderdaad prachtig in beeld, precies wat je van een sportregistratie in de VS verwacht.

Grappig om te zien hoe die Leipheimer in absolute topvorm is, zoals hij dat alleen aan die zijde van de oceaan is. Blijkbaar een zwaar gevalletje van jetlag? Het is toch niet niks om Evans op zijn terrein uit je wielen te rijden.

Bedankt voor de links trouwens.

rafflesia
Forum-lid

rafflesia 25 aug 2011 09:36

HenH schreef:prachtige beelden
Zat gisterenavond te kijken en meer dan een half uur beelden van de finish, gisteren trouwens ook constant "freezes" en beeldschokken...mogen ze toch wel iets aan doen!

HenH
Forum-lid

HenH 25 aug 2011 09:56

rafflesia schreef:Zat gisterenavond te kijken en meer dan een half uur beelden van de finish, gisteren trouwens ook constant "freezes" en beeldschokken...mogen ze toch wel iets aan doen!
Ja dat is waar, maar dat had alles te maken met de overmacht van de natuur.
Door de regen kreeg de helikopter ijsvorming op de wieken en moest daardoor naar lager gebied en kon geen beelden meer maken.
Het was jammer, maar ach het was toch maar in de afdaling, er blijft altijd wel iets van kritiek.
De beelden zijn nooit zo als bij de tdf maar dat hoeft van mij ook niet.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 aug 2011 13:07

ponsteen schreef:Het is toch niet niks om Evans op zijn terrein uit je wielen te rijden.
Mwoah, Evans heeft sinds de Champs Elysées enkel gefeest en gehuldigd en komt net terug uit Australië.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rafflesia
Forum-lid

rafflesia 25 aug 2011 13:16

HenH schreef:
rafflesia schreef:Zat gisterenavond te kijken en meer dan een half uur beelden van de finish, gisteren trouwens ook constant "freezes" en beeldschokken...mogen ze toch wel iets aan doen!
Ja dat is waar, maar dat had alles te maken met de overmacht van de natuur.
Door de regen kreeg de helikopter ijsvorming op de wieken en moest daardoor naar lager gebied en kon geen beelden meer maken.
Dat verklaart veel, I rest my case! ;)

wmc
Forum-lid

wmc 26 aug 2011 08:20

Toch wel vreemd dat de laatste twee Garmin rijders kozen voor een R3/5 in plaats van hun P4, wat zou daar de gedachte achter zijn?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 aug 2011 08:40

Die hoge bergpassen in Colorado gingen trouwens over onverharde wegen, als ik de foto's goed heb gezien. Wat een onvoorstelbaar mooie passen. Jammer dat het allemaal zo duur is om naar toe te fietsen.

Clement 5e.. Heel aardig toch. En die oude Leipheimer maar winnen, met zijn kale kop. Mooie beelden na de finish van Van Garderen (die de trui had verspeeld). Volgens mij stond de camera ongeveer een kwartier op zijn harses. Ik dacht dat Tejay de cameraman wel een ram zou verkopen na 5 minuten, maar dat valt mee.

Cottonwood Pass (tot boven de 3600m)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Altijd aandacht voor de Rabobank in de VS (sponsoren helpt echt...). Gesink heeft redelijk gereden, kwam op ruim twee minuten binnen, net als veel andere Europese klassementsrenners (Basso, Schleck).
Afbeelding

HenH
Forum-lid

HenH 26 aug 2011 09:56

Dat ze de r5 pakten zal wel te maken hebben met dat er een groot gedeelte klimmen in zat, achteraf geen gekke keuze kijkend naar de uitslag.
Het was een mooie tijdrit. Ik heb nog nooit twee renners zo dicht bij elkaar zien eindigen.

Bedankt voor de foto's pontsteen.
De statistieken die ze in beeld brengen zijn echt super van alle klassementen en tijdsverschillen hebben ze wel een statistiek, erg overzichtelijk.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Plaats reactie