Ik ben deze zomer weer op vakantie geweest naar Turkije, en wat is Turkije zonder bazaar?
Tot mijn grote verbazing ben ik daar een aantal "Okley Radar's" tegen gekomen. ik heb er 2 mee genomen als souvenir.
Ze zijn best mooi en vind ze nog aardig lijken. alleen de kwaliteit is een stuk minder.
Mijn vraag voor de mod's is:
Mag je namaak/nep spullen verkopen via het forum wanneer goed en duidelijk aangegeven?
ik heb het topic hieronder gezien, maar kan daar niets vinden over verkopen daarvan, alleen de vraag of het 'heling' is.
en mijn vraag voor de mede-forumers is:
Wat vinden jullie, mag je het gewoon verkopen wanneer duidelijk aangegeven, of mag er geen nep verkocht worden?
Juul
Namaak/nep verkopen
Ik vind dat Fiets hier niet aan moet meewerken, evenals het afbeelden van p(ch)inarello's.
Merken moeten toch enigszins beschermd worden en bovendien mag je officieel geen namaak producten verkopen.
Als je dit soort producten via de douane zou invoeren, dan worden ze vaak niet doorgelaten.
Merken moeten toch enigszins beschermd worden en bovendien mag je officieel geen namaak producten verkopen.
Als je dit soort producten via de douane zou invoeren, dan worden ze vaak niet doorgelaten.
Je mag namaak importeren. Heb ooit een keer in het blad Quest (volgens mij heette dat nr: Namaak en Bedrog) een lijst gezien met aantallen die je mag meenemen.stokie schreef:...
Wanneer er gezegd wordt, het mag niet. heb ik daar vrede mee, wanneer er gezegd wordt, het mag wel mits goed aangegeven dan ga ik proberen mensen blij te maken met een "Okley"
En wat betreft de "p-ch-inarello's" ik vind dat een heel ander verhaal, wanneer een china frame goed gespoten wordt is hij (bijna) niet van echt te onderscheiden. hier staat echt duidelijk Okley op, ipv Oakley. en vaak gaat het dan ook over heel andere bedragen dan 20-25 euro.
edit: wel de juiste werkwoord spelling gebruiken
Laatst gewijzigd door juulh op 21 aug 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized Tarmac Elite Compact
Ik ben geen Mod maar.........Niet zeker hoe dat rechtsgeldig werkt (afgezien wat Fiets' mening is). Maar ben jij niet evengoed strafbaar als je (ook al vermeldt je het) counterfeits verkoopt? Ik zou voor die paar Euros geen risico lopen.
Wel zo correct van je Juulh om even officieel te checken!!
Edit: Mackers 2.0 zijn post is dus crystal clear. No go met counterfeits.
Wel zo correct van je Juulh om even officieel te checken!!
Edit: Mackers 2.0 zijn post is dus crystal clear. No go met counterfeits.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Volgens mij is het bij wet verboden om dergelijke producten te importeren en te verkopen. Kijk ook maar eens naar de rechtszaken tussen Samsung en Apple aangaande imitatie e.d.. Neemt niet weg dat ik ook zo'n namaak Oakley heb, en moet zeggen dat hij (bijna) net zo goed zit als de echte.....
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Het is bij de wet verboden om namaakartikelen in te voeren. Verkoop is in NL ook gewoon verboden. Nederland zou echter Nederland niet zijn als ook hier weer een soort van gedoogbeleid is. Voor eigen gebruik mag je een beperkt aantal invoeren.juulh schreef:
Je mag namaak importeren. Heb ooit een keer in het blad Quest (volgens mij heette dat nr: Namaak en Bedrog) een lijst gezien met aantallen die je mag meenemen.
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019