Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Verhuisd: Nieuwe fiets routes?

J.R.
Forum-lid

J.R. 14 aug 2011 15:24

Ik ben recentelijk verhuisd naar een gebied waar ik nog maar weinig heb gefietst heb (Flevoland) en ken hier helaas nog geen enkele mooie fietsroutes / trainingsrondjes. Nou ben ik natuurlijk al wel wat gaan verkennen, maar zoekend naar de juiste weg en hopen dat je niet verdwaalt fietst toch vaak wat minder fijn... :P Heeft iemand ervaring/tips met leuke routes rond Almere/Gooi? Ik heb wel gezocht naar websites met fietsroutes maar heb het idee dat dit meer de tourtochtjes voor mijn oma zijn. Heeft iemand ervaring met websites waar ik routes kan opzoeken/opstellen? Hoe hebben jullie dit aangepakt bij een verhuizing?

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 14 aug 2011 16:17

Ben niet verhuisd, maar fiets wel pas sinds juni dit jaar. Routes opzoeken doe ik gewoon op basis van rondfietsen. Vaak bepaal ik aan de hand van de wind in welke richting mijn rondje ligt (wind mee op de terugweg). En dan rij ik een beetje op gevoel en plaatsnamen. Zo heb ik een aantal wegen ontdekt die lekker wegfietsen en juist wegen ontdekt waar ik echt niet meer langs hoef. Beetje bij beetje kan je zo leuke routes samenstellen nmm.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 14 aug 2011 16:58

Ik heb op gpsies wat routes staan, wellicht zit er iets voor je bij.
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 14 aug 2011 17:29

Wellicht is het een idee om lid te worden van een plaatselijke toerclub. Na een tijdje weet je overal de weg.

dixy100
Forum-lid

dixy100 22 aug 2011 19:22

deze site ben laatst tegen gekomen .
misschien heb je hier wat aan. mede fietsers plaatsen hun gereden routes op deze site dmv smartphones en gps.

http://grootverzet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 aug 2011 19:40

Er zijn genoeg mooie routes in Flevoland te vinden. Ook in combi met het Gooi. Ik woon in Almere en ken inmiddels genoeg routes.

Hoe heb ik die ontdekt? Het klinkt flauw maar het begint met gewoon op de kaart te kijken. Fiets pakken en rijden maar. Je ontdekt snel genoeg de mooie routes.
Live fast; die young. mijn blog

raassie
Forum-lid

raassie 22 aug 2011 19:49

Ik ben drie jaar terug verhuisd van Almere naar Nijmegen, en heb bovenstaande reacties ietwat gecombineerd. Gewoon zelf beginnen met wat kleinere rondjes in de buurt. (achteraf eens op de kaart kijken waar ik allemaal geweest ben) en me bij een vereniging aangesloten. Ik weet nog steeds niet elk klimmetje en weggetje te vinden maar ik leer bijna elke week bij. Er zijn in de flevopolder diverse verenigingen. Informeer eens om een paar keer vrijblijvend mee te rijden. Succes.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 23 aug 2011 09:26

Ik woon ook in Almere. Persoonlijk vind ik het fietsen in Flevoland zelf niet heel geweldig. Meestal fiets ik zo snel mogelijk naar de stichtse brug om vervolgens in het gooi een stuk te fietsen en dan over de hollandse brug weer terug.

Ik zou eens kijken naar het fietsroutenetwerk in het gooi. Let wel op dat veel paden over paden gaan die niet echt verhard zijn (schelpenpad/gravelachtig) maar wel prima te doen zijn mits het droog weer is. Dan moet je alleen wel achteraf je fiets schoonmaken.

Ik neem ook een telefoon mee met google mytracks. Dan kan ik achteraf zien op google maps waar ik geweest ben en wat de volgende keer wellicht een leuke route is. Ik woon mijn hele leven in Almere (31 jaar) en ontdek nog regelmatig nieuwe routes. Misschien kun je eens een voorstel doen om een keer met een groepje van het forum de omgeving te gaan verkennen :)

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 01 feb 2012 18:08

Neem anders eens contact op met FTCA (Fiets Toer Club Almere), die weten echt de weg in Flevoland.
Hebben leuke toertochten,en doorkruisen regelmatig 't Gooi.

Succes
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Plaats reactie