Ik zie de laatste tijd veel remmen van bv Ultegra die gespoten zijn in de kleuren van de kaders, bv wit, bruin enz, dus geen standaard te verkrijgen kleuren.
Ik vraag me af of zoiets eenvoudig zelf te doen is, en indien niet, hoe die leveranciers daar dan aankomen aan zulk spul. En als dat dan gespoten is bovenop de standard gray kleur van shimano, is dat dan iets waarvan men kan verwachten dat het degelijk is en na een tijdje niet zal afbladeren of dergelijke?
kleuren van de remmen?
Demonteren en de losse onderdelen laten poedercoaten dan zit het met de duurzaamheid van de kleur wel goed. Al weet ik niet of zulke kleine onderdelen makkelijk gecoat kunnen worden.
Een andere optie is spuiten maar dan moeten ze inderdaad stevig in de blanke lak. Ik overweeg al een tijdje het zelfde met een setje remmen te doen (zwart/celeste)
Een andere optie is spuiten maar dan moeten ze inderdaad stevig in de blanke lak. Ik overweeg al een tijdje het zelfde met een setje remmen te doen (zwart/celeste)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
poedercoaten gaat niet werken. De verflaag is vaak zo dik dat je weer moet vlakken/boren/tappen om alles vlot te krijgen. Natlak zal beter gaan.
-
- Forum-lid
Beste resultaat is waarschijnlijk laten anodiseren.
Wanneer wordt het Zomer....
Vermoed dat het niet de standaard ultegra remmen zijn, maar goedkopere remmen van tektro of een ander merk die gecombineerd worden met verder een ultegra groep. Shimano zal ze zelf niet zo snel in een andere kleur leveren in ieder geval.ownakuota schreef:Ik zie de laatste tijd veel remmen van bv Ultegra die gespoten zijn in de kleuren van de kaders, bv wit, bruin enz, dus geen standaard te verkrijgen kleuren.
Ik vraag me af of zoiets eenvoudig zelf te doen is, en indien niet, hoe die leveranciers daar dan aankomen aan zulk spul. En als dat dan gespoten is bovenop de standard gray kleur van shimano, is dat dan iets waarvan men kan verwachten dat het degelijk is en na een tijdje niet zal afbladeren of dergelijke?
Niet altijd, mijn CLX2.0 heeft de X-Brakes One van Colnago in de kleur van de kader (wit) en het zijn zeker geen kostbesparende cheapo's.
Ik vermoed dat het een FSA rem is, worden ook gebruikt door Wilier dus een witte zal je zeker ergens kunnen kopen.
Ik heb recent een Chorus 11v geïnstalleerd en heb de Campa remmen niet gekocht, precies omdat ik de gekleurde wou behouden.
Ik vermoed dat het een FSA rem is, worden ook gebruikt door Wilier dus een witte zal je zeker ergens kunnen kopen.
Ik heb recent een Chorus 11v geïnstalleerd en heb de Campa remmen niet gekocht, precies omdat ik de gekleurde wou behouden.
Ik heb dat inderdaad al bij willier gezien, wit en bruin. Ben daarnet eens gaan kijken in de garage naar de fiets van men vriend en is wel degelijk puur ultegra, de naam Ultegra staat zelfs nog in standaard text boven op de remmen op.
Mischien moet ik het gewoon eens proberen zoals hierboven beschreven op een oud paar remmen om wat te proberen.
Mischien moet ik het gewoon eens proberen zoals hierboven beschreven op een oud paar remmen om wat te proberen.
Post indien mogelijk eens een foto van die remmen. Ik heb ze van ultegra nog nooit in een andere kleur gezien en ben toch wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Een foto geeft wellicht ook al een indicatie hoe het bij die remmen op kleur is gebracht.
Dacht dat Willier FSA remmen gebruikte. Volgens de produktspecificaties die ik bij sommige fietsen zie wel in ieder geval.
Dacht dat Willier FSA remmen gebruikte. Volgens de produktspecificaties die ik bij sommige fietsen zie wel in ieder geval.