Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

uitleg forumgebruik

paul1
Forum-lid

Gebruikersavatar paul1 05 dec 2010 12:58

Ben een beginnend Fietsforumlid.
Kan iemand me wegwijs maken in het gebruik hiervan.
Als ik een nieuw onderwerp aanmaak, staat onder het berichtvak ; afbeelding, link, quote, mail en code. Waarvoor dienen deze funkties en hoe werken ze. Het zelfde geldt voor een bericht/discussie dat ik inkijk. Hieronder staat vermeldt ; PM, Quote, meld, link, IP ; gelogd, quote.

Bij voorbaat dank,

Paul1

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 dec 2010 14:18

Vooruit dan maar. Ik zal een poging wagen, alhoewel ik ook niet 'alles' weet en je door wat zoekwerk (Google) je ook veel te weten kunt komen;).

Met de knop 'PM' kun je iemand een 'Personal Message' sturen. Dit komt dan in zijn 'Berichten-box' en is alleen voor hem/haar zichtbaar, dus te gebruiken voor meer persoonlijk gerichte communicatie. Veel forum-leden zetten uit veiligheidsoverwegingen hun e-mail adres niet in hun profiel en met PM kun je ze dus toch bereiken. PM biedt dus een soort e-mail functie.

De knoppen 'Afbeelding' en 'Link' gebruik je om respectievelijk een plaatje op het forum en een link naar een website te plaatsen. Hoe een en ander in zijn werk gaat moet je maar eens zelf uitproberen (leerzaam) en voor foto's is hier ('klik') ook een handleiding op het forum te vinden (zo werkt dat dus met 'Link').

Met de knop 'Quote' kun je de tekst van een ander aanhalen, als het ware kopiëren dus. Je ziet vaak '..... wrote:', dat doe je dus met deze knop.

De knop 'Mail' kun je gebruiken om een link te leggen naar een e-mail adres, waarbij je i.p.v. het e-mail adres een andere tekst in je bericht kunt plaatsen dan het adres zelf.

Als je iets aan de forummoderators wilt melden (bijv. dat te koop aangeboden spullen verkocht zijn en het bericht dus 'op slot' kan), doe je dat via de 'Meld' knop. Je kunt die knop bijv. ook gebruiken als je constateert dat er SPAM op het forum verschijnt. 'Meld' is dus eigenlijk een e-mail naar de moderators sturen.

'IP Gelogd': hier kun je zelf niets mee, maar de forum-administrator en -moderator zien daar je IP-adres, dus hoe je bij hen te traceren bent.

Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg en ga er maar eens 'mee aan de slag'. Succes!

P.S.: Je hebt je vraag wel op de verkeerde plaats gesteld. Dit hoort niet onder 'Racefietsen', maar bijv. bij het 'Deelnemers forum' en kijk ook eens op 'Forumbeheer' waar je ook meer info over dit onderwerp vindt.
60 x Ventoux

Plaats reactie