Wil nu ook een mooie fietscomputer kopen voor vooral: snelheid, cadans en hartslagmeter.
Nu ik er toch eentje koop wil ik er max. ongeveer 250€ aan uitgeven, maar wat mij wel heel
handig lijkt is een (beperkte) navigatiefunctie. Dus als ik in NL of Duitsland een keer een
mooie route wil rijden, dat ik dan vooraf een route in kan stellen, en dat dat ding mij dan de
weg wijst middels een routekaartje oid.
Nu is alleen mijn vraag: met die smartphones van tegenwoordig en alle gratis apps, is het niet
slimmer om een goedkope fietscomputer te kopen met hartslagmeter en snelheid enzo, en voor
de navigatie te werken met je smartphones en gratis apps? Of werkt dat voor geen meter?
Fietscomp. + navigatie overbodig door smartphones?
-
keesdevries
- Forum-lid
Met diverse apps is er veel functionaliteit beschikbaar, maar er zijn wat mij betreft nog te veel beperkingen. Denk aan accucapaciteit, bevestiging op je stuur e.d. Ook integratie van Cadans en Hartslagmeter is niet zo maar beschikbaar (Alleen Nike+ geloof ik).
Ik zou voor 250 Euro een mooie 2e hands Garmin op Marktplaats zoeken.
Ik zou voor 250 Euro een mooie 2e hands Garmin op Marktplaats zoeken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
-
keesdevries
- Forum-lid
2e hands, waarom zou iemand zo'n ding dan weg doen? Dan zou er toch wel iets mis mee zijn denk ik? Misschien is een Garmin het beste,maar welke?
Ik vind 200-250€ toch wel echt de max voor zo'n ding hoor... Tip?
Ik vind 200-250€ toch wel echt de max voor zo'n ding hoor... Tip?
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Google even op ANT+ iPhone/Smartphone + cycling. Oplossingen zijn er. Voor wat betreft 2e hands en waarom iemand iets wegdoet bijv bij een nieuwe versie. Kijk bijv naar Garmin Edge 70r en opvolger 800. De 705 wordt regelmatig voor een leuk bedrag aangeboden. Qua functionaliteit niet veel slechter als de nieuwe 800. Voor cycling gadgets kijk ook eens op de site van dcrainmaker http://www.dcrainmaker.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?
De vraag is hoe vaak je wilt navigeren? Als het slecht af en toe is, kun je prima uit de voeten met een app. (RunGPS vind ik zelf een goede). Als je vaak wilt navigeren ben je beter af met een Garmin Edge 750/800 of een Bryton 50. 't is maar net wat je er van verwacht en wat je er aan wilt spenderen.
Eneh, waarom mensen zo'n ding wegdoen? Vaak om dat ze een moderner speeltje willen.
Eneh, waarom mensen zo'n ding wegdoen? Vaak om dat ze een moderner speeltje willen.
- alliance_0
- Forum-lid
Lees het Bryton topic eens door. Keuze zal dan niet moeilijk meer zijn.
Volgens mij kun je al volstaan met bijv. 'n Bryton Rider 35. Komt incl. Hartslag- en cadansmeter aardig in de buurt van je budget.
Met de Bryton Ride 35 kun je bestaande routes downloaden van het web of zels routes maken in bijv. Google Maps en downloaden op je apparaat.
Middels een bewegende pijl word je de weg gewezen.
Je trainings gegevens worden op dezelfde wijze geregistreerd en opgeslagen als bij de Rider 50.
Met de Bryton Ride 35 kun je bestaande routes downloaden van het web of zels routes maken in bijv. Google Maps en downloaden op je apparaat.
Middels een bewegende pijl word je de weg gewezen.
Je trainings gegevens worden op dezelfde wijze geregistreerd en opgeslagen als bij de Rider 50.
Better do it right once