De zaak Max van Heeswijk
Ik ben benieuwd hoe het staartje er uit gaat zien. Wat mij betreft hebben Nando Boers en Richard Plugge het enige juiste gedaan. De openheid siert hen.
Het is alleen een beetje een vreemd verhaal geworden, met als onderwerp de ontboezemingen en de reactie van van Heeswijk en zijn vrouw. (heb de nieuwe Nusport hier voor me liggen). Echt bijzonder is het niet.
Wat mij betreft heeft van Heeswijk het er zelf naar gemaakt. Hij weet dat hij met een journalist zit te praten, hij weet dat er een opname apparaatje ligt en hij weet dat hij 'on the record' praat. Journalistiek gezien is Boers moreel verplicht om dit verhaal zo te schrijven. In het verhaal staat ook dat veel meer journalisten hier 'off the record' van wisten (volgens van Heeswijk), maar er niets over schreven. Die prutsers zijn het niet waard om zich journalist te noemen. Boers verdient een lintje.
Het is alleen een beetje een vreemd verhaal geworden, met als onderwerp de ontboezemingen en de reactie van van Heeswijk en zijn vrouw. (heb de nieuwe Nusport hier voor me liggen). Echt bijzonder is het niet.
Wat mij betreft heeft van Heeswijk het er zelf naar gemaakt. Hij weet dat hij met een journalist zit te praten, hij weet dat er een opname apparaatje ligt en hij weet dat hij 'on the record' praat. Journalistiek gezien is Boers moreel verplicht om dit verhaal zo te schrijven. In het verhaal staat ook dat veel meer journalisten hier 'off the record' van wisten (volgens van Heeswijk), maar er niets over schreven. Die prutsers zijn het niet waard om zich journalist te noemen. Boers verdient een lintje.
Dat Boers een lintje verdiend vind ik ver gaan, maar hij heeft wel het enige juiste gedaan. Max heeft 'on the record' toegegeven dat hij dope heeft gepakt.
Ik vind niet dat journalisten die 'off the record' er van wisten prutsers zijn. Want wielrenners en journalisten hebben elkaar nodig, ze zitten in hetzelfde wereldje. Je moet nooit gaan lopen pissen in de tuin waar je ook uit eet.
Als geen journalist meer een quote krijgt van een wielrenner, zal de belangstelling afnemen. Als de belangstelling afneemt kan de wielrenner zijn brood niet meer verdienen.
Ik vind het een vreemd verhaal en wat dat betreft heeft Nando wel een hele goede reputatie. Ik ben dan ook zeer geneigd hem te geloven. Het is nu aan Max om de bewering te weerleggen. Hij heeft in zijn reactie aangegeven dat op tape te horen is dat hij zegt geen doping te hebben gebruikt. Ik ben benieuwd naar deze ontwikkeling. Zal ook voor Lance spannende weken worden.
Ik vind niet dat journalisten die 'off the record' er van wisten prutsers zijn. Want wielrenners en journalisten hebben elkaar nodig, ze zitten in hetzelfde wereldje. Je moet nooit gaan lopen pissen in de tuin waar je ook uit eet.
Als geen journalist meer een quote krijgt van een wielrenner, zal de belangstelling afnemen. Als de belangstelling afneemt kan de wielrenner zijn brood niet meer verdienen.
Ik vind het een vreemd verhaal en wat dat betreft heeft Nando wel een hele goede reputatie. Ik ben dan ook zeer geneigd hem te geloven. Het is nu aan Max om de bewering te weerleggen. Hij heeft in zijn reactie aangegeven dat op tape te horen is dat hij zegt geen doping te hebben gebruikt. Ik ben benieuwd naar deze ontwikkeling. Zal ook voor Lance spannende weken worden.
Het kind staat net naast de grote keukenkast waar ook de koekjestrommel in staat. Zijn wangen zijn bedekt met kruimels en slikt nog net een laatste hap weg voordat zijn moeder hem dwingend vraagt of hij uit de koekkestrommel heeft gesnoept. Nee, zegt het kind. "Echt niet mama". "Oh, maar dan is het goed" verzucht de moeder.mark331m schreef:Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Ofwel,
Je moet wel heel stront in je ogen hebben om niet in te zien dat dit zaakje niet deugt. Max heeft iets te verbergen en dat heeft met doping te maken. Wat weten we niet maar je kan er vergif op innemen dat ook Max uit de pot met de verboden vruchten heeft gesnoept. Anders zou hij wel ander gedrag hebben vertoond.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Journalistiek zéér zwak van nu.nl. maar dat verbaast me niet. Een échte journalist zou met de vergaarde gegevens dieper graven, en met een verhaal komen die hij wél kan onderbouwen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat van Heeswijk niet gepakt zou hebben, maar wanneer je iemand beschuldigt dan moet je wel met bewijzen komen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat van Heeswijk niet gepakt zou hebben, maar wanneer je iemand beschuldigt dan moet je wel met bewijzen komen.
is een bekentenis van van Heeswijk niet genoeg? Wat een onzin. In de VS is er een federaal onderzoek voor nodig om alles boven water te halen. Wat had Boers moeten doen? Armstrong bellen? Van Heeswijk vragen hoe zijn apotheker heet?
@ tieky, wat je opmerkt, het 'elkaar nodig hebben' is helaas de praktijk van de sportjournalistiek. Kritisch onderzoek hoort daar blijkbaar niet bij de functiebeschrijving. Helaas is het de praktijk. Ik besef wel dat een echt kritische journalistieke houding ervoor zorgt dat je uitgesloten wordt door de wielerwereld, terwijl een niet kritische houding ook prachtige verhalen oplevert.
@ tieky, wat je opmerkt, het 'elkaar nodig hebben' is helaas de praktijk van de sportjournalistiek. Kritisch onderzoek hoort daar blijkbaar niet bij de functiebeschrijving. Helaas is het de praktijk. Ik besef wel dat een echt kritische journalistieke houding ervoor zorgt dat je uitgesloten wordt door de wielerwereld, terwijl een niet kritische houding ook prachtige verhalen oplevert.
Van Heeswijk ontkende gezegd te hebben dat hij EPO heeft gebruikt. R Plugge zei dat v Heeswijk de tape uit de recorder had gehaald. Het is nu een spelletje van JA en NEE. Ik begrijp ook niet warom v Heeswijk eerst volmondig zou hebben toegegeven EPO gebruikt te hebben en wel 3x en nu ontkent hij bij hoog en laag dit gezegd te hebben. Vraag blijft waarom haalde hij die tape uit de recorder van Plugge? Dat doe je met een bepaalde reden. Welke?....................................Omdat er iets op staat dat hij bij nader inzien liever niet gepubliceerd wenst te zien.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Bizar verhaal. Hier zit een zeer sterke beerput lucht aan ten nadele van van Heeswijk. Ik hoop dat die journalisten niet op 1 paard hebben gewed en tevens via een MP3 recorder de zaak hebben opgenomen. Kun je niet uit publiceren maar komt later wellicht erg goed van pas. Rechtzaak Armstrong bv?!
Beetje bizar om anno 2011 over een diskette te spreken of was het kleitablet kapot gevallen?
Beetje bizar om anno 2011 over een diskette te spreken of was het kleitablet kapot gevallen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Omdat Nusport aangifte heeft gedaan ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat zij de waarheid spreken.
Daar kan een huilende van Heeswijk weinig aan veranderen.
Maar als die diskette niet meer boven water komt zal het ten alle tijden een "ja"/"nee" spelletje blijven.
Daar kan een huilende van Heeswijk weinig aan veranderen.
Maar als die diskette niet meer boven water komt zal het ten alle tijden een "ja"/"nee" spelletje blijven.
Ontkennen dat je gezegd hebt EPO te hebben gebruikt en de diskette waarop het gehele gesprek te horen is in je bezit hebben.....!?!? Goed bezig! Dadelijk gaat hij ook nog beweren dat die diskette op wonderbaarlijke wijze zoek is geraakt! Van Heeswijk zou er goed aan doen open kaart te spelen (wat ie in eerste instantie ook deed in het gesprek). Door te blijven ontkennen maakt hij het er voor zichzelf niet gemakkelijker op. Hij kan altijd nog beweren geheel op eigen houtje EPO te hebben gebruikt, zodat hij niet in de Armstrong affaire verwikkeld raakt (...de Thomas Dekker-methode).