Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

geen remmen in de regen

zeegers
Forum-lid

zeegers 30 jul 2011 21:14

Heeft iemand ervaring met geen/slecht werkende remmen in de regen bij afdalen in de bergen.
Ik heb de shimano ultegra sl groep en easton ascent11 wielen.
Bij droog weer remt het enorm goed.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 30 jul 2011 23:19

Kwestie van andere blokken te gebruiken. Koolstop voor het natte werk, ik dacht de zalmkleurige. Ook goed op het droge. Koolstop blokken zijn sowieso veel effectiever dan de Shimano's.

pfr010
Forum-lid

pfr010 02 aug 2011 22:30

Heb je al geprobeerd je velgen een keer goed schoon te maken. Ik merk dat als daar troep van de weg, regen en blokjes zelf op zit; dat dit gaat 'glibberen' tijdens het remmen in de regen.

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 02 aug 2011 22:55

Koolstop rood of rood-zwart, Swissstop GHP, maar ook remblokjes van bijv. Clarks remmen veel beter en zijn vriendelijker voor je alu velg.Plus het feit dat ze geen zwarte meuk meer produceren in regenritjes.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

zeegers
Forum-lid

zeegers 20 aug 2011 20:12

pfr010 schreef:Heb je al geprobeerd je velgen een keer goed schoon te maken. Ik merk dat als daar troep van de weg, regen en blokjes zelf op zit; dat dit gaat 'glibberen' tijdens het remmen in de regen.
bedankt voor je reactie ik ga het proberen Ruud

zeegers
Forum-lid

zeegers 20 aug 2011 20:14

arnoudrace schreef:Koolstop rood of rood-zwart, Swissstop GHP, maar ook remblokjes van bijv. Clarks remmen veel beter en zijn vriendelijker voor je alu velg.Plus het feit dat ze geen zwarte meuk meer produceren in regenritjes.
bedankt voor je reactie ik ga het proberen Ruud

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 21 aug 2011 10:06

arnoudrace schreef:Koolstop rood of rood-zwart, Swissstop GHP, maar ook remblokjes van bijv. Clarks remmen veel beter en zijn vriendelijker voor je alu velg.Plus het feit dat ze geen zwarte meuk meer produceren in regenritjes.
Zijn ze allemaal ook beter dan Shimano (en Campa) onder normale, droge omstandigheden?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 22 aug 2011 14:17

jackbrown schreef:
Zijn ze allemaal ook beter dan Shimano (en Campa) onder normale, droge omstandigheden?
Ik heb alleen ervaring met Koolstop. En ja, die zijn in droge omstandigheden ook heel veel beter dan de Shimano blokken.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 aug 2011 14:41

StefanJ schreef:
jackbrown schreef:
Ik heb alleen ervaring met Koolstop. En ja, die zijn in droge omstandigheden ook heel veel beter dan de Shimano blokken.
Goede tip, ik ga voor rood of beter gezegd "zalm" volgens mij ;)
Voor op mijn regenfiets
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 aug 2011 14:48

Die half rood/half zwart blokken van Koolstop zijn ieder geval geen aanrader, die remmen zowel bij nat als bij droog beduidend minder dan Shimano. Met overige blokken van Koolstop heb ik geen ervaring.

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 22 aug 2011 16:37

Hi, interessant dat mijn praktijkervaring anders is. De Shimano blokken zijn te hard en vreten alu. (vuil en kleine steentje blijven daardoor hechten, ik was telkens aan het vijlen). (Jouw ervaring kan afhangen van gewicht berijder, afstelling, andere omstandigheden natuurlijk...).

Ik heb in een jaar tijd een aantal remblokken getest (Shimano DA, Swissstop GHP2, Koolstop rood/zwart, Clarks en Serfas) en deze relatief zachte blokken werken bij mij het beste in zowel droog als nat: http://www.clarkscycles.com/index.php/h ... id/cps240-" onclick="window.open(this.href);return false;
Criteria? Hoog remvermogen, geen sporen achterlatend in velg, geen overmatige remresidu bij regenritten.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 aug 2011 21:21

Niet omdat ik met campa rij, maar over het algemeen worden die blokken toch veel beter gewaardeerd dan shimano? Of heb ik een selectief geheugen? ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie