Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke kleding voor het najaar

Burner
Forum-lid

Burner 25 jul 2011 00:16

Hallo,

Ik ben sinds deze zomer begonnen met wielrennen. Omdat het eigenlijk alleen nog maar goed weer geweest is heb ik alleen zomerkleding. Heb wel nog arm en been stukken. Maar voor als het echt frisser/kouder word heb ik nog niets.

Wat heb ik precies qua kleding nodig voor als het frisser/kouder word?

Ik zie graag de reacties tegemoet.

Groet.

Burner

mj
Forum-lid

mj 25 jul 2011 09:47

overschoenen
thermo hemd lange mouwen
herfst jasje
lange broek (is warmer dan beenstukken) (kan ook zonder zeem en dan je korte zomerbroeken eronder)
windstopper (belangrijk!)

mark331m
Forum-lid

mark331m 25 jul 2011 09:54

Bij mij zijn die windstoppers gewoon in het jasje verwerkt

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 jul 2011 11:09

Ja die bestaan, maar soms wil je wel de wind stoppen maar niet heul warm worden gehouden. Dan is een dikker jasje met windstopper erin te veel van het goede. Ik draag nog vrij lang alleen zo'n dun windstopper bodywarmertje.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bibske
Forum-lid

bibske 25 jul 2011 12:29

Ik ben begonnen met mijn ski-spullen die ik al had, die zijn uit hetzelfde materiaal als mijn winter fietskleding. Mijn garderobe bestaat uit de volgende onderdelen:
- lange thermo
- wat dikker shirt met lange mouwen
- been/kniestukken (neem de wat dikkere, beter te warm dan te koud)
- dunne body/windstopper die in achterzak past
- lange handschoenen
- muts voor onder helm

Ik heb ook nog wat andere zaken, die zijn niet echt nodig in de herfst maar wel handig/nodig als het winter wordt:
- armstukken (eigenlijk hetzelfde effect als mijn lange thermo maar die kunnen uit als het warmer wordt)
- dunne lange broek (oude winterbroek, ideaal bij 10-15 graden)
- winterbroek (lang, zonder zeem)
- dikkere body (softshell)
- jas (softshell)
- Buff

Ik begin met een lange thermo onder mijn fietsshirt als het wat frisser wordt, eventueel korte thermo onder lang fietsshirt, bij mij geeft dat net wat meer warmet maar dat hangt af van de spullen die je hebt. De volgende stap is lange thermo onder lang shirt. De body gaat elke keer mee en als je opgewarmd bent kan die in je achterzak. In de winter heb ik een wat dikkere body die ik ooit voor het skieën kocht, het nadeel daarvan is dat er geen zakken inzitten maar dan trek ik er een gewoon fietsshirt over heen.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 25 jul 2011 15:49

Bedoel je de Astronomische Herfst of de Meteorologische herfst? Die laatste is namelijk al weer bijna voorbij, vanaf Augustus wordt het Winter.
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 25 jul 2011 16:04

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Burner
Forum-lid

Burner 25 jul 2011 20:41

eelcoz schreef:
Burner schreef: Ik ben sinds deze zomer begonnen met wielrennen. Omdat het eigenlijk alleen nog maar goed weer geweest is ...
Ik neem aan dat je niet in Nederland of Belgie woont?
Toch wel. Woon in Limburg en kan nu niet echt zeggen dat we veel slecht weer gehad hebben. Pasop, het mag altijd warmer en mooier zijn. Maar kan me de laatste 2 maanden weinig dagen onder de 20 graden herinneren

Plaats reactie