FFWD naven of DTswiss 240 naven
-
thomas2danger
- Forum-lid
Ik ben va plan om een FFWD wielsetje te kopen maar ik twijfel over de naven. De gewone FFWD naven zijn goedkoper, de DT240 kosten evenveel als de FFWD ceramic naven, maar welke zijn nu de beste? Heeft er iemand ervaring met een van deze naven ?
Basso Astra 2012 Sram Red
Zheroquadro Carbon Sram Red
Ridley Dean Shimano Ultegra
http://www.thomasdemolder.webs.com
Zheroquadro Carbon Sram Red
Ridley Dean Shimano Ultegra
http://www.thomasdemolder.webs.com
Standaard worden KT naven meegeleverd. KT is een zeer grote navenleverancier wereldwijd (o.a. ZIPP). Ik zou dat wel aandurven; ceramisch loopt wel heel mooi hoor (scheelt echter niks aan wattage). Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat met FFWD wielen bij de proteams nog wel eens willen sneuvelen. Zelf houd ik het voorlopig bij top alu clichers.
-
pieterwillems
- Forum-lid
ik heb 2 paar ffwds, een met ffwd naaf en 1 met dt240s naaf
die met dt naar bolt beter als de ffwd, maar de ffwd is zeker niet slecht!
pieterwillems schreef:ik heb 2 paar ffwds, een met ffwd naaf en 1 met dt240s naaf
Idem hierzo, rij ook met FFWD DT swiss en met ffwd naven, maar ik merk werkelijk geen verschil tijdens fietsen. Waar merk je dat dan aan, dat DT swiss beter bolt ? Is het misschien meer gevoelsmatig, omdat DT swiss meer bekend is en dan hoog aangeprezen wordt ?
Kun jij dan precies voelen, zonder dat je de wielen van te voren hebt gezien op welke naven je rijdt ?
Ik heb een setje DT Swiss 240 s naven met DT Swiss velgen (1.2) en spaken. Meer dan 5700 km er mee gereden. Hebben af en toe flink wat te verduren gehad en met mijn gewicht tussen de 90 en 95 kg ben ik niet de lichtste.
Naven lopen echt super, nooit problemen mee gehad. Met de FFWD naven heb ik geen ervaring.
Naven lopen echt super, nooit problemen mee gehad. Met de FFWD naven heb ik geen ervaring.