ketting loopt van onderste derailleurwieltje af
Bij het schoonmaken van mijn fiets kwam ik bij het volgende (voor mij) vreemde probleem.
Als ik mijn voorblad op de buitenste grote heb staan en dan van mijn 11 naar de 27 schakel loopt mijn ketting van het onderste derailleurwieltje af als ik op mijn 8ste kransje belandt. Dit gebeurt enkel op het buitenste blad. Hoe kan ik dit oplossen? Ik denk namelijk als ik het zo bekijk, dat het aan de schuine stand van mijn ketting ligt... Is dit normaal?
Als ik mijn voorblad op de buitenste grote heb staan en dan van mijn 11 naar de 27 schakel loopt mijn ketting van het onderste derailleurwieltje af als ik op mijn 8ste kransje belandt. Dit gebeurt enkel op het buitenste blad. Hoe kan ik dit oplossen? Ik denk namelijk als ik het zo bekijk, dat het aan de schuine stand van mijn ketting ligt... Is dit normaal?
-
castillions
- Forum-lid
Allen,
Hier heb ik ook last van. Heb n nieuwe ketting (max 200 km), wat kan het zijn?
Misschien de derailleur wieltjes?
Hier heb ik ook last van. Heb n nieuwe ketting (max 200 km), wat kan het zijn?
Misschien de derailleur wieltjes?
-
campasuper
- Forum-lid
Derrie wieltjes nog OK?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
spiritwetteren
- Forum-lid
Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is. De ketting loopt toch over de derailleurwieltjes in een kooi. Hoe kan die er dan af?rinke schreef:Bij het schoonmaken van mijn fiets kwam ik bij het volgende (voor mij) vreemde probleem.
Ik kan mij dat niet voorstellen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
-
remmiedepemmie
- Forum-lid
Zelf had ik zo'n twee weken geleden ook zoiets. Het bleek dat het onderste wieltje, die een verplichte rijrichting heeft, na het schoonmaken er verkeerd om in gezet was.