Kan iemand mij het verschil tussen de oude en nieuwe open pro velgen nader verklaren. Afgezien het optische element natuurlijk. De nieuwe hebben een blauwe stikker. En de prijs. De oude versie is te vinden voor bijna de helft van de nieuwe.
Of moet ik dit maar helemaal vergeten een iets anders kiezen. CD of Ceramic of helemaal geen Mavic maar bv Rigida of Ambrosio.
nos open pro
-
- Forum-lid
Wat bedoel je precies met de oude versie? De nieuwste kost dacht ik rond de 45 euro.
Het verschil met oudere Mavic Open Pro velgen, is dat de velgrand niet vlakgemaakt is (machined). Dit heeft nogal wat invloed op de remprestaties, helemaal aan het begin.
Het verschil met oudere Mavic Open Pro velgen, is dat de velgrand niet vlakgemaakt is (machined). Dit heeft nogal wat invloed op de remprestaties, helemaal aan het begin.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
SWijland schreef:Wat bedoel je precies met de oude versie? De nieuwste kost dacht ik rond de 45 euro.
De velgrand is gewoon geslepen. De velgen zijn in de loop der tijd ietsje zwaarder geworden. In de versie met de blauwe stickers is de lasnaad veel verder weggeslepen. Qua prestaties is er geen verschil.
Abrosio Excellence is een vergelijkbare velg met m.i. betere 'looks'. Zeker in de donkere uitvoering met aluminium Record naven staat dit garant voor schitterende wielen die ook nog eens heerlijk bollen 

Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
- Forum-lid
Gevonden:
Mavic open pro oude versie 25 euro
Mavic open pro 42 euro
Mavic open pro cd 45 euro
Ambrosio Excellence 35 euro
Ik moet de laaste dus maar nemen? Tis tenslotte voor een italiaanse fiets.
Mavic open pro oude versie 25 euro
Mavic open pro 42 euro
Mavic open pro cd 45 euro
Ambrosio Excellence 35 euro
Ik moet de laaste dus maar nemen? Tis tenslotte voor een italiaanse fiets.